کد خبر : 1533031 | 02 تیر 1397 ساعت 18:02 | 111.3K بازدید | 0 دیدگاه

خشم پوتین از شادی گل جنجالی سوئیسی ها

ژردان شقیری و گرانیت ژاکا گلزنان سوئیس برابر صربستان بودند و البته شادی گل هر دو یکسان و جنجالی بود.

خشم پوتین از شادی گل جنجالی سوئیسی ها

به گزارش "ورزش سه"، ۹ روز از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گذشته است و در یکی از بازی‌ها هواداران روس فریاد زدند "کوزوو، صربستان است."

این شعار یکی از معدود حرکت های سیاسی بود که در جام جهانی دیده شد. روس‌ها مخالف آزادی کوزوو هستند و پوتین اصلی‌ترین متحد صربستان است.

 

 

1313213

 

 

به همین خاطر خوشحالی جنجالی ژاکا و شقیری پس از گل‌هایشان مقابل تیم‌ ‌ملی فوتبال صربستان در این کشور  سر و صدا ایجاد کرد. دیشب در دیدار دو تیم‌ ‌ملی فوتبال سوییس و صربستان، این بازیکنان پس از گلزنی" بالهای عقاب "را به نمایش گذاشتند (به پرچم آلبانی اشاره کردند) تا این حرکتشان در تمام جهان انعکاس پیدا کند. 

 

 

1313111

 

 

خانواده‌ آلبانیایی – کوزوویی ژاکا و شکیری تنها دو خانواده‌ از هزاران نفری هستند که در طول جنگ مجبور شدند به سوییس پناهنده شوند. آنها سپس به تابعیت سوییسی در آمدند. با این حال احساس خود را نسبت به کشورشان پنهان نکردند. 

 

 

1313232

 

 

حرکت دو بازیکن سوییسی در جام جهانی و نمایش آن در کشور روسیه جنجالی بود و باعث خشم مردم این کشور به خصوص ولادیمیر پوتین شد. رییس جمهور روسیه در مراسم افتتاحیه دو ‌دقیقه صحبت کرد و به هواداران خارجی خوش آمدگویی گفت‌ و از آنها خواست از این جشن در صلح لذت ببرند. با این حال همه چیز بر خلاف تصور پیش رفت و حرکت بازیکنان سوییسی خشم صرب‌ها و روس‌ها را بر انگیخت. باید دید میزبان برای این که دوباره چنین اتفاقاتی در جریان جام جهانی رخ ندهد، چه تدابیری خواهد اندیشید.

 

دیدگاه‌ها