کد خبر : 1533085 | 02 تیر 1397 ساعت 18:52 | 38.1K بازدید | 0 دیدگاه

امید و عزت، رمز پیروزی در جنگ های کازان؛

6 و 9 ایران جلوی چشم موزیسین های لاروخا

دو هافبک تدافعی تیم ملی ایران در دیدار تاریخی مقابل اسپانیا عملکرد فوق العاده ای داشتند.

6 و 9 ایران جلوی چشم موزیسین های لاروخا

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در بازی دوم خود در جام جهانی 2018 مقابل تیم اسپانیا به قدری درخشان ظاهر شد و جانانه دفاع کرد که تحسین کارشناسان مختلف سراسر دنیا را برانگیخت. حالا با در نظر گرفتن این نمایش عالی، مربیانی چون گاس هیدینک معتقدند ایران شانس قابل قبولی برای شکست پرتغال در بازی آخر و رسیدن به مرحله حذفی جام جهانی دارد.

 

اما یکی از نقاط قوت ایران در این بازی کمربند میانی میدان بود. در این دیدار اتفاق ویژه ای که در ترکیب تیم ملی افتاده بود، بازگشت سعید عزت اللهی به یازده مرد اصلی کی روش بود. هافبک لژیونر تیم ایران که به دلیل محرومیت دو جلسه ای، بازی اول جام جهانی مقابل مراکش را از دست داده بود، در بهترین زمان به ترکیب برگشت و دوباره به قوت قلب بزرگ مربی پرتغالی تبدیل شد. عزت اللهی در جدال با هافبک های اسپانیا خوش درخشید و شانه به شانه بزرگانی چون بوسکتس، ایسکو و اینیستا در نبردها شرکت کرد.

 

 

در کنار عزت اللهی اما مهره ای قرار گرفت که تا قبل از شروع تورنمنت تصور نمی شد بین نفرات فیکس ایران باشد. امید ابراهیمی در بازی نخست برابر مراکش چنان عملکرد فوق العاده ای از خود به جا گذاشت که بیرون ماندنش از ترکیب در بازی اسپانیا برای کی روش هم قابل قبول نبود. سرمربی تیم ملی مزد بازی استثنایی امید را داد و بدین ترتیب فرصت خودنمایی مقابل نخبه های اسپانیایی هم به این بازیکن جنگنده رسید. ابراهیمی هم مانند بازی اول در برابر هافبک های حریف کم نیاورد و در کنار عزت اللهی کمربند تقریبا محکمی را در وسط زمین تشکیل داد.

 

 

این دو ستاره ایران تنها در صحنه منجر به گل اسپانیا کمی لغزش داشتند که آن هم در برابر نابغه ای به نام اینیستا، برای هر هافبکی در دنیا پیش آمده و مردان میانی ایران هم از این قاعده مستثنی نیستند. البته باید خاطرنشان کرد که امید و سعید در زمینه تعداد پاس و کارهای دفاعی سرآمد تمام بازیکنان تیم ملی بودند و از ارکان اصلی مقاومت جانانه و نمایش دلپذیر ایران در برابر قهرمان جام جهانی 2010 به شمار می آیند.

 

دیدگاه‌ها