کد خبر : 1533094 | 02 تیر 1397 ساعت 20:36 | 67.2K بازدید | 0 دیدگاه

نیاز کره به معجزه برای حذف نشدن از جام جهانی؛

مکزیک 2- کره جنوبی 1 شگفتی‌سازانِ بی‌رحم

تیم ملی مکزیک دومین برد در جام جهانی را برابر کره جنوبی جشن گرفت تا در یک قدمی صعود از مرحله گروهی قرار بگیرد.

مکزیک 2- کره جنوبی 1 شگفتی‌سازانِ بی‌رحم

به گزارش "ورزش سه"، ملی پوشان فوتبال مکزیک بعد از آنکه در نخستین بازی جام جهانی 2018 با پیروزی یک بر صفر مقابل آلمان، قهرمان دوره قبلی این رقابت‌ها شگفتی خلق کردند و فراتر از حد تصور ظاهر شدند، امروز در استادیوم کازان آرنا به مصاف تیم ملی کره جنوبی که در بازی اول خود برابر سوئد شکست خورده بود، رفتند.


تیم مکزیک ابتدا در دقیقه 26 با گلزنی کارلوس ولا از روی نقطه پنالتی پیش افتاد و در ادامه حملاتش دومین گل را در دقیقه 66 توسط خاویر هرناندس به ثمر رساند؛ کره جنوبی که برای فرار از حذف شدن و امید به بقا در جام جهانی تلاش می‌کرد، در سومین دقیقه وقت‌های تلف شده با شوت تماشایی هئونگ مین به گل رسید ولی برای آنها کارساز نشد تا مکزیک با برتری 2 بر یک این مسابقه را تمام کند و در جدول گروه F به امتیاز 6 برسد و صدرنشین بماند.‌
کره جنوبی برای کنار نرفتن از جام جهانی نیاز به معجزه دارد و تنها در صورت برد آلمان در مسابقه امشب برابر سوئد و از سوی دیگر شکست دادن مانشافت‌ها در مسابقه آخر گروهی و همچنین پیروزی مکزیک مقابل سوئد و در نظر گرفتن تفاضل گل بهتر، در رقابت‌های روسیه می‌ماند؛ اتفاقی که بعید به نظر می‌رسد برای آنها رخ بدهد.

 

 


جام جهانی 2018 روسیه؛ گروه F
شنبه: 97/04/02 ؛ ساعت 19:30
استادیوم: روستوف آرنا/ تماشاگر: 43472 نفر
داور: میلوراد مازیچ(صربستان)؛ کمک‌ها: میلووان ریستیچ، دالیبور یورجویچ و جان پیتی(پاناما)/ کمک داور ویدئویی: دنیل اورساتو(ایتالیا).

 


تیم ملی مکزیک
گیرمو اوچوآ، کارلوس سالسیدو، هکتور مورنو، ادسون آلوارس، خسوس گایاردو، هکتور هررا، میگل لایون،آندرس گواردادو(68- رافائل مارکس)،کارلوس ولا(77- جوانی دوسانتوس)، ایروینگ لوسانو(71- خسوس کورونا) و خاویر هرناندس.
سرمربی: خوان کارلوس اوسوریو

 

1313277


تیم ملی کره جنوبی
جو هیوون وو، جانگ هیون سو، کیم یونگ وون، لی یونگ،کیم مین وو(84- هونگ چول)، جو سه یونگ(64- لی سئونگ وو)، کی سونگ یئونگ، مون سئونگ مین(77- جونگ وو یونگ)، هوانگ هی چان، لی جائه سونگ و سون هئونگ مین.
سرمربی: شین تائه یونگ

 

1313278

 

 

اخطار


کیم یونگ وون(57)، لی یونگ(63)، لی سئونگ وو(72) و جونگ وو یونگ(80) از کره جنوبی

 

 

 

 

شرح گل


مکزیک 1 - کره جنوبی (دقیقه 26: کارلوس ولا): پنالتی اعلام شده به سود مکزیک را ولا خلاف جهت هیوون وو، گلر کره جنوبی به سمت راست دروازه زد تا گل اول بازی به ثمر برسد.

 

 

1313289

 

 

مکزیک 2 - کره جنوبی 0 (دقیقه 66: خاویر هرناندس): کی سونگ یئونگ در میانه زمین توپ را لو داد تا ولا یک ضد حمله سریع تدارک بدهد و چیچاریتو را در موقعیت گلزنی قرار دهد که هرناندس فرصت طلب هم با سر توپ عالی، با جای گذاشتن هیون سو دروازه کره را برای دومین بار در این مسابقه باز کند.

 

1313307

 

مکزیک 2 - کره جنوبی 1 (دقیقه 3+90: سونگ هئونگ مین): تلاش‌های کره جنوبی برای رسیدن به گل نتیجه‌بخش شد و شوت تماشایی و فنی هئونگ مین از پشت محوطه جریمه به دور از دستان اوچوآ به تور دروازه مکزیک چسبید تا نهمین شوت او در این مسابقه ثمربخش و تبدیل به گل شود.

 

 

بهترین بازیکن


کارلوس ولا نمایش فوق‌العاده‌ای برابر کره جنوبی داشت و توانست یک گل از روی نقطه پنالتی بزند و پایه‌گذار دومین گل تیمش که به چیچاریتو پاس گل داد، باشد؛ او حملات زیادی با سرعت و تکنیک بالای خود تدارک دید و ارسال‌های خوبی داشت تا با این عملکرد ستاره مکزیکی‌ها در دومین بازی جام جهانی باشد.
البته سالسیدو، مدافع میانی مکزیک هم نمایش درخشانی داشت و اجازه نداد مهاجمان کره که تشنه گلزنی بودند، به خواسته خود برسند.

 

 

 

لحظات حساس

 

دقیقه 14: ارسال لایون از روی ضربه آزاد میانه زمین با ضربه سر هرناندس همراه شد که توپ به شکل خطرناکی از کنار تیرک عمودی دروازه کره به اوت رفت.

دقیقه 16: هی چان نفوذ خوب و سریعی با استفاده از تکنیک خود از جناح چپ انجام داد و توپ را به مقابل دروازه مکزیک فرستاد که قبل از شوت هی چان، لوسانو با حضور به موقع توپ را دفع کرد تا بازیکن کره‌ای فقط پای او را بزند و موقعیت عالی کره از دست بروند.

دقیقه 17: سانتر گواردادو از روی کرنر با ضربه سر سالسیدو همراه شد که هیون وو به راحتی توپ را در اختیار گرفت.
دقیقه 22: فرار هئونگ مین به پشت مدافعان مکزیک موقعیت عالی گلزنی برای او فراهم کرد ولی سه شوت پیاپی و محکم او را بازیکنان مکزیک با پرتاب کردن خود مقابل توپ در نهایت به کرنر فرستادند.
دقیقه 23: اوچوآ با واکنش عالی توپ را از زیر طاق دروازه راهی کرنر کرد و اجازه نداد ضربه سر سونگ یئونگ روی توپ ارسالی از کرنر تبدیل به گل شود.
دقیقه 24: لوزانو نتوانست از ارسال کوتاه لایون از سمت راست زمین استفاده کند تا توپ به جناح چپ برود.

 

1313290


دقیقه 24: جانگ هیون سو با تکل بلند قصد داشت توپ گواردادو را دفع کند که توپ به دستان او برخورد کرد تا مازیچ برای مکزیک اعلام پنالتی کند.
دقیقه 28: شوت لایون از قوس محوطه جریمه در آستانه ورود به دروازه کره با واکنش عالی هیوون وو تبدیل به کرنر شد.

دقیقه 39: ارسال بلند لی یونگ از سمت راست خط دفاعی کره، هئونگ مین سرعتی را در موقعیت خوبی قرار داد اما او بعد از نفوذ نتوانست گلزنی کند تا اوچوآ با خروج به موقع  تنها یک کرنر نصیب کره کند.

دقیقه 43: لوسانو به زیبایی سه مدافع کره جنوبی را جای گذاشت ولی شوت او به زیر توپ زده شد تا به اوت برود.
دقیقه 45: شوت محکم هئونگ مین از پشت محوطه جریمه به سالسدو برخورد کرد و به کرنر رفت.

دقیقه 50: ولا بعد از نفوذ تا پشت محوطه جریمه کره لوسانو را صاحب توپ کرد ولی شوت این بازیکن راه به جایی نبرد و به اوت رفت.
دقیقه 51: شوت پشت محوطه چیچاریتو بی‌دقت بود و از بالای دروازه کره جنوبی عبور کرد.

دقیقه 52: شوت سئونگ مین در داخل محوطه جریمه مکزیک به دست سالسدو برخورد کرد ولی داور صربستانی به درستی اعتقادی به پنالتی نداشت.
دقیقه 57: شوت پُر قدرت سونگ یئونگ از گوشه محوطه جریمه مکزیک را اوچوآ در دو مرحله جمع کرد و اجازه نداد دروازه‌اش باز شود.

دقیقه 58: شوت گواردادو را مدافعان کره برگشت دادند ولی شوت تماشایی او در ریباند را این بار هیوون وو با واکنشی تماشایی راهی کرنر کرد.

دقیقه 60: سونگ یئونگ با تکل عالی منجی دروازه تیمش شد و اجازه نداد شوت لوسانو  تبدیل به گل شود.
دقیقه 61: سئونگ مین بهترین فرصت برای باز کردن دروازه مکزیک را داشت که سلسادو مقابل شوت او ایستادگی کرد.
دقیقه 61: شوت فنی ولا به شکل خطرناکی از روی دروازه کره به بیرون رفت.

دقیقه 70: شوت هوانگ از پشت محوطه جریمه را اوچوآ به راحتی جمع کرد.

دقیقه 75: پاس به عقب مارکس به اوچوا نزدیک بود کار دست مکزیکی‌ها بدهد که بازیکنان کره نتوانستند از این فرصت عالی استفاده کنند تا در نهایت دروازه‌بان مکزیک توپ را در آغوش بگیرد.

 

 

 

1313275

 

 

اتفاق ویژه


تیم ملی مکزیک با وجود اینکه دو پیروزی ارزشمند مقابل آلمان و کره جنوبی داشته، اما هنوز صعودش از مرحله گروهی جام جهانی قطعی نشده است و اگر آلمان در بازی امشب برابر سوئد و آخرین دیدار گروهی مقابل کره به برتری برسد و از سوی دیگر سوئدی‌ها در دیدار پایانی مرحله گروهی با بیش از 2 گل مکزیک را شکست دهند، آن وقت مکزیک از رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی باز خواهد ماند!


پنجمین جام جهانی متوالی‌ای هم که رافائل مارکس، کاپیتان مکزیک در این دیدار تجربه کرد نیز از نکات قابل توجهی است که باید به آن اشاره کرد.

 

 

در حاشیه


* اوسوریو، سرمربی مکزیک نسبت به دیدار اخیرش برابر آلمان یک تغییر در ترکیب داشته که ادسون آلوارس را جانشین هوگو آیالا کرده است.
* کره جنوبی نسبت به بازی قبل برابر سوئده سه جابه‌جایی ایجاد کرده که پارک جو هو، کو جا چئول و کیم شین ووک به ترتیب جای خود را به و کیم مین وو، جو سه یونگ و مون سئونگ مین داده‌اند.

* جیانی اینفانتینو، رییس فیفا در ورزشگاه کازان آرنا حضور دارد و دیدار مکزیک و کره جنوبی را از نزدیک تماشا می‌کند.

* مارکس، بازیکن با تجربه مکزیک به‌عنوان بازیکن تعویضی از دقیقه 68 وارد زمین شد تا برای پنجمین جام جهانی متوالی بازی کرده باشد و رکورددار شود.

 

دیدگاه‌ها