کد خبر : 1533145 | 02 تیر 1397 ساعت 23:38 | 121.7K بازدید | 0 دیدگاه

شلیک تماشایی کروس برای بقا در جام؛

آلمان 2- سوئد 1؛ مانشافت زنده ماند!

گل تماشایی تونی کروس در لحظات پایانی پیروزی برابر سوئد را رقم زد و اجازه نداد امیدهای آلمان برای ماندن در جام جهانی از دست برود.

آلمان 2- سوئد 1؛ مانشافت زنده ماند!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی آلمان که شروع عجیبی با شکست یک بر صفر مقابل مکزیک در جام جهانی 2018 داشت و بزرگترین شگفتی این رقابت‌ها را تا آن زمان رقم زد، امشب هم به مصاف تیم ملی سوئد رفت و امیدوار بود بتواند با پیروزی مقابل این تیم امیدهایش برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی را زنده کند ولی شاگردان یواخیم لوو در دقیقه 32 غافلگیر شدند و با گل چیپ تماشایی اولا تویوونن دروازه خود را باز شده دیدند و در نیمه اول با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند.


مانشافت‌ها در نیمه دوم سراسر حمله شدند و توانستند در دقیقه 48 با گلزنی مارکو رویس نتیجه را مساوی کنند، اما تلاش‌های آنها تا لحظات پایانی هیچ حاصلی نداشت تا سوئد در آستانه 4 امتیازی شدن و حضور در رده دوم جدول بعد از مکزیک 6 امتیازی قرار بگیرد، اما تونی کروس تمام سرنوشت‌ گروه F جام جهانی را در دقیقه 5+90 تغییر داد و روی تاکتیک کار شده، از روی ضربه ایستگاهی دروازه سوئد را به بهترین شکل باز کرد تا آلمان به نخستین 3 امتیاز در این رقابت‌ها دست پیدا کند.


حالا سرنوشت این گروه به روز پایانی بازی‌ها کشیده شد و هر چهار تیم، حتی مکزیک 6 امتیازی ممکن است حذف شود یا کره جنوبی صفر امتیازی صعود کند؛ آلمان و سوئد سه امتیازی هستند و روز پایانی دیدارهای سرنوشت‌سازی مقابل کره و مکزیک دارند.

 

 


جام جهانی 2018 روسیه؛ گروه F
شنبه: 97/04/02 ؛ ساعت 22:30
استادیوم: المپیک شیفت سوچی/ تماشاگر: 44287 نفر
داور: شیمون مارسینیاک(لهستان)؛ کمک‌ها: پاول سوکولنیکی، توماس لیستکیه‌ویچ و ریوجی ساتو(ژاپن)/ کمک داور ویدئویی: کلمنت تورپین(فرانسه)

 

 


تیم ملی آلمان
مانوئل نویر، آنتونیو رودیگر، جروم بواتنگ، جاشوا کیمیچ، یوناس هکتور(87- جولین برانت)، سباستین رودی(31- ایلکای گون‌دوغان)، تونی کروس، توماس مولر، مارکو رویس، جولین دراکسلر(46- ماریو گومز) و تیمو ورنر
سرمربی: یواخیم لوو

 

 

1313331

 


تیم ملی سوئد
روبین اولسن، آندریاس گرانکوئیست، ویکتور لیندلوف، مایکل لاستینگ، لودویگ آگوستینسون، سباستین لارسن، آلبین اکدال، ویکتور کلاسن(74- جیمی دورماز)، امیل فورسبرگ،مارکوس برگ(90- ایساک تلین) و اولا تویوونن(78- جان گیدتی).
سرمربی: یان اندرسون

 

1313333

 

 

اخطارها
آلبین اکدال(52) ، سباستین لارسن(7+90) از سوئد

جروم بواتنگ(71) و (82) از آلمان

 

 

اخراج
جروم بواتنگ(82) از آلمان

 

1313360

 

شرح گل


آلمان 0 - سوئد 1 (دقیقه 32: اولا تویوونن): اشتباه کروس در میانه زمین توپ را در سمت راست زمین به کلاسن رساند تا او با سانتر کوتاه و دقیق، اولا تویوونن را در موقعیت گلزنی قرار دهد تا این مهاجم فرصت‌طلب بعد از مهار توپ عالی و چیپ چشم‌نواز از بالای دستان نویر رد کند و گل اول سوئد را بزند.

 

1313339

 

آلمان 1 - سوئد 1 (دقیقه 48: مارکو رویس): ورنر نفوذ سریعی از سمت چپ زمین انجام داد و توپ را با ارسال کوتاه به مقابل دروازه سوئد فرستاد که بعد از اشاره ماریو گومز به توپ، مارکو رویل با ضربه‌ای که پله شد دروازه سوئد را باز کرد.

 

 

1313358

 

آلمان 2 - سوئد 1 (دقیقه 5+90: تونی کروس): کروس ضربه آزاد سمت چپ محوطه جریمه سوئد را به شکل کوتاه با رویس کار کرد و با شوت استثنایی که به کنج دروازه سوئد رفت، دومین گل مانشافت‌ها را به زیباترین شکل ممکن به ثمر رساند.

 

1313363

 

 

 

 

 

بهترین بازیکن


مارکو رویس امیدهای آلمان را در دقیقه 48 زنده کرد و گل تساوی تیمش را به ثمر رساند تا به بازی برگردند و در نهایت بتوانند به برتری برسند؛ او که خلاف بازی قبل برابر مکزیک، امشب به ترکیب مانشافت‌ها بازگشته بود، با نفوذها و شوت‌های خطرناک خود بارها دروازه سوئد را تهدید کرد و خلق موقعیت داشت تا به‌عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شود.
البته روبین اولسن، دروازه‌بان سوئد نیز نمایش فوق‌العاده‌ای در این دیدار ارائه داد و بارها منجی تیمش شد که گل‌های زیادی دریافت نکنند.

 

 


اتفاق ویژه


اگر آلمان در دقایق پایانی به گل نمی‌رسید، صعود مکزیک به مرحله یک هشتم نهایی و حذف کره جنوبی قطعی می‌شد، اما گلی که تونی کروس به ثمر رساند، سرنوشت این گروه را به روز آخر کشاند و وضعیتی که در جدول زیر می‌بینید به وجود آمد:

 

 

1313372

 

 

لحظات حساس

دقیقه 2: پاس به عقب ورنر با ضربه سر در موقعیتی عالی مقابل دروازه سوئد به دراکسلر رسید ولی شوت او مقابل محوطه 6 قدم را لندلوف با انداخت خود مقابل توپ دفع کرد تا اجازه گل زودهنگام با آلمان را ندهد.
دقیقه 3: ورنر به خوبی موقعیت شوت‌زنی برای هکتور فراهم کرد ولی ضربه روی پای او بعد از برخورد به گرانکوئیست برگشت داده شد.
دقیقه 8: دراکسلر نفوذ سریعی از سمت چپ محوطه جریمه سوئد داشت ولی پاس در عرض او محکم و بی‌دقت بود و از آن طرف زمین به بیرون رفت.
دقیقه 9: لیندلوف برای دومین بار دروازه سوئد را نجات داد و این بار اجازه نداد پاس عالی رویس به دهانه دروازه را ورنر تبدیل به گل کند.

دقیقه 13: اشتباه رودیگر موقعیت عالی گلزنی برای مارکوس برگ فراهم کرد ولی این مهاجم شاغل در فوتبال امارات که خود را در موقعیت تک به تک با نویر می‌دید، با شارژ کردن بواتنگ از پشت سر نقش بر زمین شد تا بهترین فرصت گلزنی سوئد در صحنه‌ای مشکوک به پنالتی هم بود، از دست برود.

دقیقه 18: شوت والی مارکوس برگ را بواتنگ دفع کرد.
دقیقه 19: شوت رودی از پشت محوطه جریمه بعد از برخورد به پای ورنر به بیرون رفت.

دقیقه 28: هکتور اجازه نداد تویوونن ضربه سر بزند و یک کرنر به سوئد داد.

دقیقه 39: شوت پشت محوطه گون‌دوغان از پشت محوطه جریمه در میانه راه به آگوستینسون برخورد کرد و تغییر مسیر داد، اما اولسن با فوق واکنش تماشایی توپ را از گوشه دروازه بیرون کشید و در ادامه هم لاستینگ اجازه نداد مولر دروازه سوئد را باز کند.

دقیقه 44: کلارسن در موقعیتی عالی با پاس در عرض فورسبرگ می‌توانست دومین گل سوئد را بزند، اما تعلل او و زدن سر توپ بی‌موقع موجب شد تا هکتور توپ او را بگیرد.
دقیقه 45: بواتنگ با شوت پای چپ پشت محوطه قصد داشت اولسن که گوشه دروازه را خالی گذاشته بود، ناکام بگذارد ولی توپ او تبدیل به گل نشد و به اوت رفت.

دقیقه 2+45: ارسال بدون نقص لارسن از روی ضربه آزاد سمت راست زمین با ضربه سر مارکوس برگ در حال تبدیل شدن به گل بود که عکس‌العمل سریع نویر اجازه نداد برای دومین بار دروازه‌اش باز شود.

دقیقه 49: شوت کروس از پشت محوطه جریمه به لیندلوف برخورد کرد و به کرنر رفت.

دقیقه 51: ارسال کروس از روی ضربه آزاد سمت راست زمین با ضربه سر توماس مولر همراه شد که توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه سوئد به اوت رفت.

دقیقه 56: شوت داخل محوطه هکتور را اولسن درازکش جمع کرد.
دقیقه 61: پاس در عمق عالی کیمیچ به محوطه جریمه سوئد را رویس که به دنبال زدن گل رابونایی بود از دست داد و توپ از زیر پای او و مقابل پای گومز عبور کرد و به اوت رفت.

دقیقه 65: کروس به دنبال گلزنی از پشت محوطه بود که ضربه او بعد از برخورد به مدافعان سوئد راهی کرنر شد.
دقیقه 66: شوت محکم کیمیچ از سمت راست زمین را اولسن دفع کرد.

دقیقه 68: گومز در موقعیت آفساید مقابل دروازه سوئد صاحب توپ شد ولی شوت خود را به بیرون زد.

دقیقه 68: گومز در موقعیت آفساید مقابل دروازه سوئد صاحب توپ شد ولی شوت خود را به بیرون زد.
دقیقه 72: ورنر مثل صحنه گل اول آلمان از سمت چپ محوطه جریمه نفوذ کرد ولی این بار دو شوت پیاپی او را مدافعان سوئد برگشت دادند.

دقیقه 76: شوت سر ضرب پای چپ فورسبرگ از پشت محوطه را نویر در اختیار گرفت.

دقیقه 81: ارسال کیمیچ از سمت راست زمین با شوت تک‌ضرب ورنر همراه شد ولی توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه سوئد به بیرون رفت.

دقیقه 83: گیدتی دقایقی پس از ورودش به زمین در آستانه باز کردن دروازه آلمان بود که نویر با واکنش سریع فقط یک کرنر به سوئد داد.

دقیقه 88: اولس با واکنشی استثنایی اجازه نداد ضربه سر گومز روی ارسال کروس تبدیل به گل شود.

دقیقه 2+90: شوت پای چپ تماشایی برانت از روی قوس محوطه جریمه به تیرک عمودی دروازه سوئد برخورد کرد و در موقعیت آفساید به ورنر رسید که شوت او به بیرون رفت.

دقیقه 4+90: شوت زمینی گیدتی قدرت لازم را نداشت و در دستان نویر جای گرفت.

 

1313330


 

در حاشیه


* تیم ملی آلمان با چهار تغییر نسبت به بازی اخیرش برابر مکزیک، امشب به مصاف سوئد رفته که به همین منظور رودریگر، هکتور، رودی و رویس جانشین ماتس هوملس، ماروین پلاتن‌هارت، سامی خدیرا و مسوت اوزیل شده‌اند.
* تنها جابه‌جایی در ترکیب سوئد نسبت به مسابقه اخیرش مقابل کره جنوبی در دیدار امشب برابر آلمان، حضور لیندلوف به جای پونتوس جانسون در پست دفاع میانی است.

* سباستین رودی در دقیقه 25 برخورد شدیدی با اولا تویوونن، مهاجم سوئد داشت که موجب شکستگی بینی او شد تا مجبور شود از زمین بیرون برود و بعد از 6 دقیقه تعویض شود.

 

1313332

دیدگاه‌ها