کد خبر : 1533327 | 03 تیر 1397 ساعت 17:46 | 27.8K بازدید | 0 دیدگاه

نبرد شجاعی-رونالدو 12 سال پس از ملاقات اول؛

یک شماره و یک بازوبند؛ بازمانده‌های ایران-پرتغال 2006

تیم ملی فوتبال ایران در سومین بازی مرحله گروهی جام جهانی به مصاف پرتغال می رود.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران پس از گذراندن دو بازی و کسب سه امتیاز، سومین بازی خود در گروه مرگ رقابت های جام جهانی را فردا شب مقابل تیم پرتغال برگزار می کند. با توجه به نتایج رقم خورده در دیدارهای گذشته این گروه، بازی ایران و پرتغال به یکی از حساس ترین بازی های دور سوم مرحله گروهی در این دوره از جام جهانی تبدیل شده و برای تعیین تیم های صعود کننده از گروه بسیار حائز اهمیت است. شاید کمتر کسی فکر می کرد سرنوشت گروه مرگ چنین تورنمنتی به روز آخر بکشد و اتفاقا در دستان تیمی مثل ایران باشد.

 

ایران و پرتغال در ادوار جام جهانی فقط یک بار با هم روبرو شده اند و آن هم در مرحله گروهی جام جهانی 2006 آلمان بوده است. تیم ایران با هدایت برانکو ایوانکوویچ در مقابل شاگردان فیلیپه اسکولاری قرار گرفته بود. پرتغال در آن سال نسل فوق العاده ای از بازیکنان را در ترکیب خود داشت و در پایان رقابت ها هم به عنوان چهارمی جهان دست یافت.

 

1313639

 

تیم ایران در سال 2006 مخلوطی از بازیکنان جوان و باتجربه بود. برخی نفرات بعد از جام با تیم خداحافظی کردند و برخی دیگر از این تجربه ارزشمند در بازی های ملی سال های بعد بهره گرفتند. در میان همه 23 نفری که با ایران در جام 2006 حضور داشتند، 22 نفر از آنها در زمان های مختلف از تیم ملی کنار رفتند و حالا فقط یکی در این تیم باقی مانده است. مسعود شجاعی، بازیکنی است که در حال سپری کردن دومین جام جهانی خود است. او در جام جهانی آلمان 22 ساله بود و یکی از آینده دار های تیم برانکو به حساب می آمد و حالا در سن 34 سالگی به عنوان کاپیتان تیم ملی آخرین روزهای جهانی خود را می گذراند. شجاعی هرچند در  آن دوره فقط حدود 80 دقیقه برابر آنگولا بازی کرد، اما از این حیث که حضور مقابل پرتغالی ها را ولو از روی نیمکت ذخیره تجربه کرده، می توان او را تنها یادگار جام جهانی 2006 و دیدار به یادماندنی مقابل پرتغال دانست.

 

1313640

 

در سمت مقابل هم فقط و فقط یک نفر از ترکیب ستاره های پرتغالِ 2006 در تیم امسال حضور دارد. ستاره های جوان اندکی در تیم 12 سال پیش اسکولاری بودند که هیچکدام از آنها هم تا این موقع ماندگار نشدند. بازیکنان مسن تر هم که به مرور از بازی های ملی خداحافظی کردند. بدین ترتیب بود که از آن تیم فقط یک نفر برای 2018 باقی ماند با نام کریستیانو رونالدو. رونالدو در جام جهانی آلمان 17 می پوشید و پس از چند سال توانست پیراهن شماره 7 سلسائو را به دست آورد.

 

حالا فوق ستاره پرتغالی و بهترین بازیکن جهان با شماره 7 و بازوبند کاپیتانی تیم ملی کشورش باید  در مقابل مسعود شجاعی قرار بگیرد که اتفاقا او هم در تیم ملی ایران کاپیتان است و پیراهن شماره 7 را بر تن می کند.

 

مسعود شجاعی البته 3 فصل هم عضو تیم فوتبال اوساسونا بوده و چند بازی مقابل رئال و کریس رونالدو انجام داده است.

دیدگاه‌ها