کد خبر : 1533380 | 03 تیر 1397 ساعت 20:24 | 10.3K بازدید | 0 دیدگاه

سه شیرها با او می خندند؛

کاپیتان کین در اندیشه اهداف بزرگ

در تاریخ فوتبال انگلستان تنها یک بازیکن کفش طلای جام جهانی را به دست آورده است.

به گزارش "ورزش سه"، از جام جهانی 86 مکزیک 32 سال می گذرد اما هیچ مهاجم انگلیسی نتوانسته عنوان برترین گلزن جام جهانی را از آن خود کند. مایکل اوون، پیتر کراوچ، وین رونی و... همگی نام های بزرگی هستند که توان حداقل یک بار کسب این مقام را داشته اند ولی موفق به این کار نشده اند.

 

1313695

 

اکنون هری کین پس از گذشت 2 بازی از جام جهانی 2018 توانسته در صدر جدول گلزنان قرار بگیرد و کریستیانو رونالدو، دیگو کاستا و روملو لوکاکو جدی ترین رقبای او هستند. شاید حذف یکی از تیم های اسپانیا یا پرتغال به دست ایران، بتواند کمک بزرگی به کاپیتان انگلیس بکند.

 

1313697

 

اولین و آخرین آقای گلی سه شیرها در جام جهانی توسط گری لینه کر و در حالی به دست آمد که او رقبایی چون دیگو مارادونا، امیلیو بوتراگوئنو، اتحاد جماهیر شوروی ایگور بلانوف و... را در کنار خود می دید ولی با درخششی قابل ملاحضه کفش طلا را از آن خود کرد. البته انگلستان در آن جام جهانی به نیمه نهایی هم نرسید و آرژانتین با مارادونا قهرمان شد و این موضوع ارزش کار مهاجم سابق تیم ملی انگلیس و مجری و مفسر فعلی شبکه های تلویزیونی را بالا می برد.

 

کین علاوه بر این که امیدوار است همراه با انگلیس آقای گل مسابقات شود، در اندیشه یک رکورد جالب دیگر نیز هست. انگلستان تاکنون 87 گل در رقابت های جام جهانی به ثمر رسانده و پتانسیل رسیدن به 90 گل را دارد. کین در صورتی که بتواند نودمین گل سه شیرها را به ثمر برساند، در تاریخ فوتبال این کشور ماندگار می شود.

 

1313696

 

سه شیرها در دوره قبلی رونی ناآماده را به عنوان کاپیتان در اختیار داشتند اما حالا کین با آمادگی، اعتماد به نفس و مهارت بالا در ترکیب تیم انگلیس حضور دارد و امیدوار است بتواند تیم دوست داشتنی ساوت گیت را پس از 52 سال به قهرمانی برساند و همچنین، کفش طلا را برای دومین بار به کشورش ببرد.

دیدگاه‌ها