کد خبر : 1533466 | 04 تیر 1397 ساعت 09:16 | 10.4K بازدید | 0 دیدگاه

طلسم شانس سنگال

وقتی مانه گل می‌زند، سنگال نمی‌بازد

سادیو مانه، ستاره‌ی لیورپول و تیم ملی سنگال تا کنون برای کشورش 14 گل به ثمر رسانده و از زمان اولین گل ملی او که در مقابل لیبریا به ثمر رسیده، سنگال در بازی‌هایی که او موفق به گلزنی شده، هرگز بازی را نباخته.

وقتی مانه گل می‌زند، سنگال نمی‌بازد

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه سنگال و ژاپن در ورزشگاه یکاترینبورگ به مصاف هم رفته بودند، سادیو مانه اولین گل خود در جام جهانی را به ثمر رساند، هر چند سنگالی‌ها نتوانستد به پیروزی برسند و بازی با تساوی 2-2 به پایان رسید. هجوم و گلزنی زیبای مانه در دقیقه‌ی 11 بازی نه تنها تیمش را به یکی از شانس‌های صعود از گروه خود تبدیل کرد بلکه ثابت کرد سادیو مانه برای سنگال یک طلسم خوش‌شانسی است.

 

سادیو مانه‌ی 26ساله در اولین بازی تیم ملی کشورش در جام جهانی موفق به گلزنی نشده بود. در آن دیدار، شاگردان آلیو سیسه با گلهای ام‌بایه نیانگ و گل به خودی تیاگو چیونک موفق شدند در ورزشگاه اسپارتاک، لهستان را با نتیجه‌ی 2-1 شکست دهند.


اما در مصاف با سامورایی‌های آبی، عملکرد سادیو مانه برای سنگال ارزشی کلیدی داشت. مانه در پایان به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد و گل اول مسابقه که توسط او به ثمر رسید باعث شد نامش با 14 گل ملی در جدول بهترین گلزنان ملی سنگال در رتبه‌ی هفتم قرار بگیرد.


به نظر می‌رسد مانه برای کشورش یک طلسم خوش‌شانسی است. چرا که هر وقت او در  یک بازی برای شیرهای ترانگا گلزنی کرده، سنگال در آن بازی، با شکست از میدان خارج نشده.


در چهارده بازی‌ای که این ستاره‌ی سابق ساوت‌همپتون موفق به گلزنی شده، سنگالی‌ها 9 بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و در 5 بازی به نتیجه‌ی تساوی رضایت داده‌اند.


لیبریا، نیجر، اوگاندا، مالی، مصر، بوتسوانا، بورکینافاسو، نامیبیا، ماداگاسکار، بروندی، تونس، زیمبابوه، ساحل عاج، و حالا ژاپن همگی قربانی او بوده‌اند.  مهمترین گل ملی سانه اما گل بسیار حساسی بوده که او روز پنجم سپتامبر 2017 در رقابتهای انتخابی جام جهانی 2018 در مقابل بورکینافاسو به ثمر رسانده و صعود تیم ملی کشورش به جام جهانی روسیه را تضمین کرده.


حالا هواداران سنگال امیدوارند گل‌های حساس بیشتری از مهاجم ستاره‌شان ببینند. سنگالی‌ها امیدوارند در بازی تیم ملی‌شان با کلمبیا که روز پنج‌شنبه در استادیوم سامارا برگزار می‌شود، سادیو مانه همچنان برایشان شانس بیاورد و پیام‌آور صعود سنگالی‌ها به مرحله‌ی دوم رقابتها باشد.

دیدگاه‌ها