کد خبر : 1533475 | 04 تیر 1397 ساعت 09:48 | 11.3K بازدید | 0 دیدگاه

رکورد فوق‌العاده جام بیست و یکم؛ 2.6 گل برای هر بازی

جام جهانی روسیه از لحاظ گلزنی رکورد خوبی را پشت سر گذاشته و از این لحاظ رشد نسبتا خوبی را تجربه می‌کند.

رکورد فوق‌العاده جام بیست و یکم؛ 2.6 گل برای هر بازی

به گزارش "ورزش سه" شب گذشته دور دوم مرحله مقدماتی مسابقات جام جهانی به پایان رسید و تیم‌های روسیه، اروگوئه، فرانسه، کرواسی، انگلیس و بلژیک صعود خود به مرحله حذفی مسابقات را قطعی کردند.


اما تا به اینجای مسابقات هیچ کدام از بازی‌ها با نتیجه تساوی بدون گل به پایان نرسیده و در همه دیدارها حداقل یک گل میان تیم‎ها رد و بدل شده است. می‌توان گفت پرگل‌ترین مسابقات انجام شده در جام جهانی به گروه بلژیک و انگلستان بازمی‎‌ گردد. جایی که این دو تیم در دومین جدال خود به ترتیب با نتیجه 5-2 مقابل تونس و 6-1 برابر پاناما پرگل‌ترین بازی‎ها را به نمایش گذاشتند. بعد از این دو بازی مسابقه‌ی پرتغال و اسپانیا با نتیجه 3-3 و هم‌چنین برتری 5 گله روسیه برابر عربستان در رده‌های بعدی قرار می‌گیرد.


هم‌چنین از ابتدای مسابقات تا پایان دور دوم 32 مسابقه انجام شده که از این تعداد 27 برد و 5 تساوی حاصل شده و در مجموع 85 بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرده است. از بعد از ظهر دور سوم و نهایی مرحله مقدماتی جام جهانی با دو بازی اروگوئه-روسیه و مصر-عربستان برگزار می‌شود و تیم‌های راه یافته به مرحله حذفی به طور کامل شناخته می‌شوند.


سریع‌ترین گل جام هم متعلق به کریستیانو رونالدو مهاجم و کاپیتان تیم ملی پرتغال است که در دقیقه چهار دیدار با اسپانیا و مراکش موفق به گلزنی شد و دیرترین آن برای نیمار مهاجم تیم ملی فوتبال برزیل است که در دقیقه 97 جدال با کاستاریکا موفق به گشودن دروازه کاستاریکا شد.

دیدگاه‌ها