کد خبر : 1533682 | 04 تیر 1397 ساعت 23:25 | 73.8K بازدید | 0 دیدگاه

صدرنشینی لاروخا با گل دیرهنگام؛

اسپانیا 2- مراکش 2؛ شاهکار شیرهای اطلس

تیم ملی مراکش با نمایشی فوق‌العاده اسپانیا را متوقف کرد ولی با این حال آنها قعرنشین شدند و شاگردان هیه‌رو با صدرنشینی مرحله گروهی را تمام کردند.

اسپانیا 2- مراکش 2؛ شاهکار شیرهای اطلس

به گزارش "ورزش سه"، تیم اسپانیا که جام جهانی را با تساوی پُر گل 3 بر 3 مقابل پرتغال آغاز کرده بود، در دومین دیدار موفق به پیروزی یک بر صفر برابر ایران شد، اما کار آنها امشب در بازی با مراکش گره خورد و تا لحظه پایانی در آستانه شکست بودند که بازیکن تعویضی هیه‌رو با گل رابونایی موجب شد به تساوی دو بر دو مقابل شیرهای اطلس برسند و با توجه به تساوی یک بر یک پرتغال و ایران در دیدار همزمان، صدرنشین گروه B جام جهانی روسیه شوند.
مراکش در دقیقه 14 با گل استثنایی خالد بوطیب پیش افتاد ولی پنج دقیقه بعد ایسکو روی پاس اینیستا کار را به تساوی کشاند و نیمه اول با نتیجه یک بر یک به اتمام رسید؛ مراکش که در بازی با ایران و به ویژه مسابقه اخیرش مقابل پرتغال نمایش فوق‌العاده‌ای با وجود شکست یک بر صفر ارائه کرده بود، در دقیقه 81 روی ارسال فجر و ضربه سر یوسف آیت بن ناصر بالاتر از راموس به گل دوم رسید تا دو بازیکن تعویضی هروه رنار روی گل‌های تیمشان تاثیر گذاشته باشند؛ اسپانیا که چیزی برای از دست دادن نداشت تغییرات هجومی در ترکیبش داشت که مثل مراکش، تعویض‌های این تیم نیز نتیجه‌بخش شد و آسپاس در دقیقه 90 با گلی که با بازبینی ویدئویی به ثمر رسید، کار را 2 بر 2 کرد تا اسپانیا با همین تساوی صدرنشین شود.

 


جام جهانی 2018 روسیه؛ گروه B
دوشنبه: 97/04/04 ؛ ساعت 22:30
استادیوم: کالینینگراد/ تماشاگر: 33973 نفر
داور: روشن ایرماتوف(ازبکستان)؛ کمک‌ها: عبدوخامیدولو رسولف، یاخنگیر سعیدف و محمد محمد عبدالله(امارات)/ کمک داور ویدئویی: فلیکس زوایر(آلمان).

 

اخطار


کریم الاحمدی(22)-نورالدین امرابط(29) - مانوئل داکوستا(31)-  مبارک بوصوفا(31)   از مراکش

 

 


تیم ملی اسپانیا


داوید دخیا، جرارد پیکه، سرخیو راموس، دنی کارواخال، یوردی آلبا، سرخیو بوسکتس، تیاگو(74- مارکو آسنسیو)، داوید سیلوا(84- رودریگو)، آندرس اینیستا، ایسکو و دیگو کاستا(74- یاگو آسپاس).
سرمربی: فرناندو هیه‌رو

 

1314101

 


تیم ملی مراکش


منیر مهند المحمدی، مانوئل داکوستا، رومان غانم سایس، نبیل ضرار، اشرف حکیمی، کریم الاحمدی، مبارک بوصوفا، نورالدین امرابط، حکیم زیش(85- عزیز بوهدوز)، یونس بلهندا (63- فیصل فجر)و خالد بوطیب(71- یوسف آیت بن ناصر).
سرمربی: هروه رنار

 

1314102

 

 

شرح گل

اسپانیا صفر - مراکش یک (دقیقه 14: خالد بوطیب): بوطیب با توپ‌ربایی عالی روی پاس آلبا، در میانه زمین با لایی چشم‌نواز پیکه را جای گذاشت و در موقعیت تک به تک با دخیا قرار گرفت که با ضربه بغل پای چپ توپ را از بین پاهای دروازه‌بان اسپانیا عبور داد تا در عین ناباوری مراکش از اسپانیا پیش بیافتد.

 

1314092

 

اسپانیا یک - مراکش یک (دقیقه 19: ایسکو): تیکی تاکای چشم‌نواز اسپانیا جواب داد و پاس کاستا به اینیستا را این بازیکن بعد از یک جای گذاشتن مدافع مراکش از زاویه بسته به ایسکو رساند تا او با شوت تک‌ضرب گلزنی کند و نتیجه برابر شود.

 

1314093

 

اسپانیا 1 - مراکش 2 (دقیقه 81: یوسف آیت بن ناصر): سانتر استثنایی فجر از روی کرنر سمت راست زمین برا یوسف ناصر بالاتر از سرخیو راموس با ضربه سری تماشایی به کنج دروازه اسپانیا فرستاد تا دومین گل مراکش به بهترین شکل به ثمر برسد.

 

1314142

 

اسپانیا 2 - مراکش 2 (دقیقه 90: آسپاس): یاگو آسپاس روی ارسال کوتاه کارواخال با ضربه رابونایی گلزنی کرد تا گل تساوی اسپانیا به زیبایی به ثمر برسد.

 

1314141


 

لحظات حساس

 

دقیقه 4: پاس بیرون پای خطرناک ایسکو از سمت چپ زمین در اختیار مهند المحمدی قرار گرفت.

دقیقه 23: مونیر ضربه سر پیکه روی ارسال سیلوا از جناح چپ زمین را در اختیار گرفت.
دقیقه 24: شوت اینیستا از پشت محوطه جریمه بی‌هدف بود و بعد از برخورد به داکوستا دور شد.
دقیقه 25: بوطیب باز هم یک فرصت استثنایی برای گلزنی داشت ولی این بار در موقعیت تک به تک با دخیا موفق نبود و دروازه‌بان اسپانیا شوت پای چپ او را دفع کرد.

دقیقه 43: حکیم زیش با شوت پُر قدرت پای چپ به دنبال گلزنی بود که ضربه پشت محوطه او به شکل خطرناکی از روی دروازه اسپانیا عبور کرد.

دقیقه 2+45: باز هم اینیستا با حرکت سریع و دریبل‌زنی، از سمت چپ محوطه جریمه مراکش حمله خطرناکی ترتیب داد ولی پاس در عرض بی‌نقص او را کاستا هرچه تلاش کرد، نتوانست تبدیل به گل کند تا توپ به جناح راست زمین برود.

دقیقه 49: بوصوفا توپ ارسالی اشرف حکیمی از سمت چپ زمین را از مقابل دخیا ربود ولی نتوانست تبدیل به گل کند.

دقیقه 55: شوت فوق‌العاده امرابط از پشت محوطه جریمه به کنج تیرک دروازه اسپانیا برخورد کرد ولی تبدیل به گل نشد.

دقیقه 62: ارسال عالی کارواخال از جناح راست زمین و ضربه سر ایسکو در حال تبدیل شدن به گل بود که سایس از روی خط توپ را بیرون کشید تا فقط یک کرنر نصیب اسپانیا شود.

دقیقه 63 : ضربه سر پیکه روی ارسال ایسکو از کرنر با اختلاف میلی‌متری از کنار تیرک عمودی دروازه مراکش رد شد.

دقیقه 67: داوید سیلوا مقابل دروازه مراکش صاحب توپ شده بود که ضربه او به راحتی در اختیار مونیر المحمدی قرار گرفت.

دقیقه 69: شوت بی‌دقت تیاگو از پشت محوطه جریمه با فاصله زیادی از دروازه مراکش راهی اوت شد.

دقیقه 80: ارسال امرابط از سمت راست زمین با ضربه زیش همراه شد ولی با وجود اینکه توپ به دست پیکه برخورد کرد، پنالتی اعلام نشد و فقط یک کرنر به مراکش رسید.

 

1314094

 

 

بهترین بازیکن


با وجود اینکه آندرس اینیستا ستاره تیم ملی اسپانیا بود، یک پاس گل داد و حملات خطرناکی خلق کرد، اما بدون تردید باید بهترین بازیکن را از تیم مراکش انتخاب کرد؛ نفراتی که موفق شدند برابر قهرمان اروپا و جهان نمایش پایاپایی داشته باشند و موثر ظاهر شوند؛ رومان سایس، مدافعی که جانشین مهدی بن عطیه در این مسابقه شده بود، در خط دفاعی مراکش عالی کار کرد و بارها مانع از گلزنی بازیکنان اسپانیا شد تا بهترین بازیکن زمین باشد ولی در کنار او، خالد بوطیب که به زیبایی گل اول را وارد دروازه دخیا کرد هم عملکرد قابل قبولی داشت.

 

اتفاق ویژه


مراکش بازی اول جام جهانی را با بدشانسی و گل به خودی لحظات پایانی به تیم ملی ایران باخت و در دومین مسابقه در عین شایستگی یک بر صفر به پرتغال باخت و امشب هم در سومین دیدار خود با وجود اینکه عدم صعودش قطعی شده بود، نمایش کم‌نظیر و فوق‌العاده‌ای برابر اسپانیا ارائه کرد و تا دقیقه 90 هم با نتیجه 2 بر یک پیش بود ولی باز هم بدشانسی و باز شدن دروازه‌شان به کمک سیستم VAR برای اسپانیایی‌ها، موجب شد تا روسیه را با تنها یک امتیاز و در حالی که شایسته بیشتر از آن بودند، ترک کند.



در حاشیه


* اسپانیا با یک تغییر نسبت به بازی با ایران در بازی امشب مقابل مراکش قرار گرفته که تیاگو به ترکیب این تیم بازگشته و جانشین لوکاس واسکز شده است.
* مهدی بن عطیه، کاپیتان با تجربه تیم ملی مراکش به شکل عجیبی که دلیل آن مشخص نیست در ترکیب حضور نداد و رومان غانم سایس به جای او بازی می‌کند.

* خطای نوارلدین امرابط روی ایسکو موجب درگیری او با راموس شد که میانجی‌گری بازیکنان دو تیم و داور به این قائله که در دقیقه 7 رخ داده بود، خاتمه داد.

* عدم اعلام خطای هند پیکه در دقیقه 47 در قوس محوطه جریمه با اعتراض شدید بازیکنان مراکش همراه شد.

* بعد از گل دوم و تساوی اسپانیا، درگیری شدیدی بین نیمکت دو تیم به وجود آمد که بعد از لحظاتی خشم نیمکت‌نشینان فروکش کرد.
* سایس و کارواخال در دقیقه 6+90 درگیری پیدا کردند که با دخالت داور این درگیری به اتمام رسید.

دیدگاه‌ها