کد خبر : 1534500 | 07 تیر 1397 ساعت 19:45 | 14.5K بازدید | 0 دیدگاه

به نظرم انگلیس و بلژیک شایستگی تصاحب جام را دارند

نمازی: می‌خواهیم با رشید سال موفقی داشته باشیم

کمک سابق کارلوس کی‌روش در تیم ملی که در این فصل هدایت ذوب آهن را برعهده گرفته، نمایش تیم ملی را در روسیه خوب توصیف کرد.

نمازی: می‌خواهیم با رشید سال موفقی داشته باشیم

به گزارش "ورزش سه"، حذف تیم‌ملی ایران از رقابت‌های جام‌جهانی 2018 اگرچه تلخ و ناراحت‌کننده بود اما با نگاهی به عملکرد این تیم نمی‌توان زحماتی که برای این تیم کشیده شده را نادیده گرفت. نمازی سرمربی ذوب‌آهن هم همین عقیده را دارد و می‌گوید ایران در 2018 نسبت به 2014 گروهی به نسبت سخت‌تر داشته اما با عملکردی بهتر از دوره قبل در این تورنمنت‌ها حاضر شده است. او در گفتگو با خبرنگار ورزش سه در خصوص شرایط تیم ملی و نتایج آن صحبت کرده که در ادامه می‌خوانید.


عملکرد تیم ملی ایران را در جام جهانی چطور ارزیابی می کنید؟


واقعا همه بچه‌ها زحمت کشیدند و تمام جان و توانشان را گذاشتند و موقعیت این را هم داشتیم که به عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کنیم که قسمت نبود. حالا شانس آخر یا موقعیت‌هایی دیگر که پیش آمد را نتوانستیم از آنها استفاده کنیم و در کل فکر می‌کنم تیم‌ملی عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت که این باعث افتخار فوتبالدوستان و همچنین کسانی که در این فوتبال مشغول به کار هستند و بازیکنان اینچنین پرورش داده‌اند، است.


ایران مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال قرار گرفت؛ به نظرتان کدام حریف شرایط سخت‌تری را برای ایران شکل داد؟


به نظرم سخت‌ترین بازی ایران مقابل اسپانیا رقم خورد آن هم بخاطر کیفیتی که آن تیم دارد، ما مجبور بودیم که خیلی عقب بازی کنیم و این عقب بازی کردن حداقل باعث شد که ما در نیمه اول به دروازه آنها نزدیک نشویم ولی در نیمه دوم با وجود آنکه توانستیم کمی تیم را بالاتر بیاورم و  همین باعث شد تا اعتماد به نفس بچه‌های ما بالاتر برود مخصوصا بعد از گل اسپانیا، آن موقع بازیکنان ایران دیگر چاره‌ای نداشتند و باید جلو می‌آمدند و گل را جبران کنند که نشد و موقعیت‌هایشان را نتوانستند گل کنند. در مجموع فکر می‌کنم سخت‌ترین دیدار ما همین بازی با اسپانیا بود.


نظرتان در مورد بازی مقابل مراکش؟


من بازی اول را ندیدم و  در پرواز بودم و فقط شنیدم به جز 20دقیقه اول که خوب نبودیم در کل بازی خوبی مقابل مراکش داشته‌ایم و بچه‌های تیم‌ملی توانستند بازی را با پیروزی به پایان برسانند.


علیرضا بیرانوند با مهار پنالتی کریس رونالدو به چهره ویژه ایران در این رقابت‌ها تبدیل شد. نظرتان در خصوص عملکرد این بازیکن چیست؟


من دوست ندارم به صورت انفرادی درباره شخص خاصی در تیم‌ملی صحبت کنم، کلا تیم ایران خوب بود، بچه‌ها زحمت کشیدند و باید به همه بابت کاری که انجام دادند تبریک گفت. هیچ دلیلی ندارد که از یک نفر ستایش زیادی شود یا از یک نفر انتقاد زیادی کنید. این بازی گروهی و تیمی است و همه در شکست و پیروزی اشتراک دارند.


حرف و حدیث در خصوص عملکرد داور جدال با پرتغال زیاد است. شما او را در عدم صعود ایران مقصر می‌دانید؟


شاید داور بازی ایران ـ پرتغال در لحظاتی اشتباه داشت که من فکر می‌کنم جزیی از بازی است؛ بعضی مواقع به ضرر و گاهی اوقات هم به سود تیم شماست. اشتباهات داوری طبیعت‌های فوتبال است و همانطور که گفتم از یک سو به ضرر و از طرف دیگر به نفع شما خواهد بود. ممکن است یکی، دو صحنه بازی مقابل پرتغال به ضرر ما بوده اما باید با این موضوع بسازیم و انقدر خوب باشیم که داوری در نتیجه بازی تاثیرگذار نباشد.


خیلی‌ها می‌گویند ایران در این جام‌جهانی پدیده بوده آیا نظر شما هم همین است؟


صددرصد؛ من فکر می‌کنم چیزی که بچه‌های ایران از خودشان در این مسابقات به نمایش گذاشتند باعث شد تا خودمان را به جهان اثبات کنیم و بگویند که این فوتبال در این کشور رو به رشد است و استعدادهای زیادی در فوتبالمان داریم و می‌توانیم مقابل بهترین تیم‌های دنیا مشکل‌ساز باشیم.


به نظرتان ایران 2018 نسبت به ایران 2014 تغییراتی داشته است؟


مهمترین تغییرات ایران نسبت به 4 سال گذشته جوانگرایی و اورج پایین سنی بازیکنان در این رقابت‌هاست. ضمن آنکه تیم دونده‌تر و جنگنده‌تری داشتیم و من فکر می‌کنم این تیم توان بیشتری برای صعود به مرحله بعدی داشت تا تیم 4 سال پیش؛ چون گروه سخت‌تری نسبت به گذشته داشتیم و ما مقابل دو تیم پرقدرت پرتغال و اسپانیایی حضور داشتیم که جز بهترین تیم‌های نه تنها اروپا بلکه دنیا به حساب می‌آیند حتی مراکش هم اگر بازی‌اش مقابل اسپانیا را دیده باشید متوجه خواهید شد که خیلی چیزها برای گفتن دارد. واقعا ایران به گروه سختی در قرعه‌کشی‌ها خورده بود ولی بچه‌های ما نمایش خوبی در این بازی‌ها به اجرا گذاشتند.


شنیده می‌شود رشید مظاهری با پیشنهاداتی از ترکیه روبه‌روست و احتمالا قرار است از جمع ذوبی‌ها جدا شود، نظر شما در این رابطه چیست؟

 

من در جریان پیشنهادهای رشید مظاهری نیستم، صحبتی هم با او نداشتم و این را می‌دانم که آقای آذری با او در تماس بوده است. اگر پیشنهادی هست من خبری ندارم و هیچ صحبتی هم با رشید نداشتم و منتظرم تا به جمع ما برگردد. برنامه‌ ما این است که رشید مظاهری در جمع ما در طول سال باشد و بتوانیم سال پرافتخارآمیزی را پشت سر بگذاریم.


آیا به نظر شما هم سطح کیفی لژیونرها از بازیکنان لیگ‌برتری بالاتر است و بازی‌ آنها در این تورنمنت تاثیرگذار بوده است؟


مطمئنا همین‌طور است و ما هم این صحبت‌ها را بین بازیکنانمان داشته‌ایم؛ حرف‌هایی که آقای کی‌روش تکرار می‌کند و می‌گویند بازیکنان باید سعی کنند تا خودشان را به سطحی برسانند که بتوانند در فوتبال  اروپا شرکت کنند را می‌گوییم. این بدان دلیل است که استاندارد فوتبال اروپا، تمرین کردن‌شان، بازی‌هایشان یک استاندارد خیلی بالایی و از لیگ داخلی ما بالاتر است که اگر بازیکنان بتواند در آن سطح و لیگ بازی کنند و استانداردهایشان را به آن مسابقات نزدیک کنند، مطمئنا کیفیت‌شان بالا می‌رود و می‌توانند به تیم‌ملی کمک کنند. این صحبتی است که سال‌های سال آقای کی‌روش انجام می‌دهد و حق هم دارد. می‌بینید یکی دیگر از فرق‌های این دوره از مسابقات با سال‌های گذشته به افزایش تعداد لژیونر در تیم‌ملی بازمی‌گردد.
به نظر شما کدام تیم قهرمان جام‌جهانی 2018 خواهد بود؟
من با دنبال کردن بازی‌های تا اینجا دو تیم را که شاید خیلی‌ها باورشان نشود؛ بلژیک و انگلیس را شایسته حضور در مراحل نهایی می‌دانم.

دیدگاه‌ها