کد خبر : 1534961 | 09 تیر 1397 ساعت 19:37 | 353.2K بازدید | 0 دیدگاه

توصیه‌های مربی سابق به مهاجم جنجالی

آقای آزمون سرت را پایین بنداز و حاشیه را کنار بگذار

خداحافظی سردار آزمون در سن 23 سالگی با حواشی زیادی همراه بوده و واکنش مربی سابق این بازیکن را نیز بهمراه داشته است.

آقای آزمون سرت را پایین بنداز و حاشیه را کنار بگذار

به گزارش "ورزش سه"، سردار آزمون در فرصت 270 دقیقه‌ای که در ترکیب اصلی تیم ملی در جام جهانی نصیبش شده بود بعنوان مهاجم اصلی ایران ناکام ماند و نتوانست گلی به نام خود ثبت کند. اتفاقی که با انتقادات زیادی همراه بود و در نهایت با تصمیم جنجالی‌اش مبنی بر خداحافظی از تیم ملی در 23 سالگی همراه بود. این تصمیم البته طی دو روز اخیر با واکنش‌های زیادی همراه بوده و اکنون اکبر محمدی که سابقه همکاری با این مهاجم بااستعداد را در تیم‌های پایه داشته به این مساله پرداخته است.


محمدی در خصوص تصمیم سردار آزمون به خبرنگار ورزش سه می‌گوید: هنوز با سردار صحبت نکردم. به طور قطع می دانم که سردار آزمون که تحت فشار این تصمیم را گرفته است. این طبیعتا ناشی از فشاری است روی او بوده. فشار روانی زیادی که از یک سال پیش و با توجه به فصل پرفشاری که در روبین کازان پشت سر گذاشت و نیم فصل ناکامی او و در ادامه تیم ملی روی او وجود داشته است. جام جهانی هم به نظرم با توجه به سبک کی روش او کمترین تقصیر را داشت. سردار به عنوان نفر اول پیکان تیم ملی بود اما مجبور بود خیلی عقب بازی کند. این انتقادات از این حیث غیرمنصفانه بود.


وی ادامه داد: به نظرم بدون هیچ تعارفی سردار آزمون برترین استعداد فوتبال ایران است. نمی گویم بهترین بلکه برترین و بابت آماده سازی و توسعه او حدود 10 هزار سردار را فدا کرده‌ایم تا به او برسیم و این سرمایه باید در اختیار تیم ملی باشد و نباید اکنون سرمایه سوزی کنیم. اگر نیاز به استراحت داشته باشد این به معنای خداحافظی نیست. یک مقدار باید به او فرصت بدهیم تا ریکاوری کند. بداند جایگاه مهمی در اختیارش دارد و خیلی ها دوست دارند به این جایگاه برسند و مطمئنا او هم همینطور بوده و اکنون که در اختیار دارد باید از آن سود ببرد. شهرت و محبوبیت او چیزی است که روی آن کار شده و اکنون نباید مقابل این فشارها ناامید شود. خصوصا اینکه پدرش نیز ورزشکار بوده و باید اکنون بیش از گذشته در کنارش باشد و کمک کند تا این برهه را پشت سر بگذارد.


محمدی با تمجید از سردار آزمون و در واکنش به اینکه در مواجهه با علی دایی و انتقاداتی که از او می‌شد این فشار نباید برای سردار زیاد باشد، گفت: سردار با توجه به اینکه بچه احساساتی است و به سرعت هم وارد دنیای حرفه ای شد اکنون شاید در 23 سالگی شرایط سختی را دنبال می کند.. خیلی زود رفت روسیه و به خاطر کیفیت فنی بازی‌اش و تلنت برجسته ای است. این را من نمی گویم هر کس که با او کار کرد از فابیو کاپلو و آریگو ساچی و ... این نظر را دارد.


وی ادامه داد: باید ظرفیت‌های ذهنی خود را هم بالا ببرد و تصمیمات درستی بگیرد. بازیکنان باید در شرایط سخت تصمیمات درست بگیرند و اینجاست که او باید تصمیم درستی بگیرد. کاش کی روش با توجه به فشاری که روی سردار وجود داشت برای مسابقات بعدی او را دعوت نمی‌کرد نه اینکه در مشورت با او روی تصمیم برای خداحافظی صحه بگذارد. البته همچنان معتقدم نسبت به این انتقادات کمی هم بی انصافی شد و می‌توانست با توجه به تاکتیک مدنظر کی روش فشارها روی او کم باشد.


محمدی در واکنش به اینکه در صورتی که با سردار صحبت کند چه نصیحتی به او خواهد داشت گفت: من اگر بخواهم با او صحبت کنم به او می گویم بیشتر تمرین و سرت را پایین بنداز و حرف منتقدان را هم گوش کن و به آن احترام بگذار. سردار تازه اول کار است. مارادونا وقتی در 18سالگی به سطح اول رسید گفت دو آرزو دارد؛ اول اینکه در جام جهانی بازی کنم و دوم اینکه جام را ببرم. من همیشه به بازیکنان جوانی که در کنارمان بودند می‌گفتم که این اول راه است و باید اهداف بزرگی در سر داشته باشند و بدانند مسیر سختی پیش روی آنهاست. من مطمئن هستم که او قادر است از این شرایط خارج شود و برای ایران رکوردشکنی کند.


وی ادامه داد: ما نباید کاری کنیم که سردار دلسرد بشود. برای شکل دادن این سرمایه‌ها مثل روزبه چشمی و علیرضا جهانبخش و ... تلاش زیادی شده و آنها نیازمند حمایت و دلگرمی هستند. اینها استعداد واقعی هستند که در این سن و سال به ترکیب اصلی تیم ملی در جام جهانی برسند. هیچ دوره ای این میانگین سنی را نداشتیم و من امیدوارم سردار هم خیلی زود ریکاوری را پشت سر بگذارد و به مسیر خود ادامه دهد.

 

اکبر محمدی در خصوص اینکه سردار هم با توجه به اینکه زیاد در فضای مجازی غرق شده و دوستان پرحاشیه‌ای نیز کنار خود می‌بیند که باعث این انتقادات شده‌اند گفت: به نظرم یک مقدار نیاز است سردار در رفتارهای بیرون از زمین تغییر بدهد. این اتفاقات سرعت پیشرفت او را کم می‌کند. سردار با توجه به اینکه پدری کاملا ورزشکار در کنارش هست باید بیشتر مراقب خودش باشد. کاری که علیرضا جهانبخش و دیگر بچه ها انجام می‌دهند. باید دنبال ثروت‌های پنهان باشد. تحصیلات و ... که بازیکنان حرفه‌ای و مطرح دنیا به دنبال آن هستند تا در کنار فوتبال به توانایی دیگر هم برسند. سردار هم باید به جای اینکه وقت خود را تلف این مسائل کند انرژی خود را روی فوتبال بگذارد.

 

دیدگاه‌ها