کد خبر : 1535034 | 09 تیر 1397 ساعت 23:54 | 31.4K بازدید | 0 دیدگاه

شماره 9 کاذب؛ آخرین حربه ناکام سامپائولی

خورخه سامپائولی در 4 دیدار آرژانتین در جام جهانی 2018، تغییرات زیادی در ترکیب و آرایش تیمش ایجاد کرد اما هیچ یک از آنها نتیجه ای نداشت.

شماره 9 کاذب؛ آخرین حربه ناکام سامپائولی

به گزارش "ورزش سه"، سامپائولی که امشب تیمش را با آرایش 3-3-4 و لیونل مسی را به عنوان شماره 9 کاذب به زمین فرستاد، پیش از این استفاده از دفاع سه نفره را امتحان کرده بود و حتی زمانی اعلام کرده بود که می خواهد تیمش را با 4 مدافع و 6 مهاجم به زمین بفرستد اما هیچ یک از این ایده ها، به سرانجامی نرسید.

او تلاش کرد تا با دادن آزادی کامل و اعتماد تام و تمام به لیونل مسی، به نتیجه برسد اما در نهایت تلاش هایش ثمری نداشت و بی تردید مسئول اصلی این ناکامی، خود اوست. درست است که یک سال فرصت خوبی برای برطرف کردن همه مشکلات یک تیم و پیدا کردن بهترین ترکیب نیست اما سامپائولی همه این یک سال را به ایجاد تغییرات بی پایان و امتحان سیستم های مختلف تلف کرد.

او در 15 دیداری که روی نیمکت آرژانتین نشست، در هر دیدار از یک ترکیب جدید استفاده کرد و همین عدم ثبات یا سردرگمی باعث شد که بازیکنان هرگز به او اعتماد نکنند.

یکی از اشتباهات اصلی سامپائولی این بود که همه چیز را بسیار پیچیده کرد؛ در حالی که می توانست با ایده های ساده تر، کار را برای شاگردانش راحت تر کند. در مرحله مقدماتی، زمانی که آرژانتین به امتیاز نیاز داشت، این کار را انجام داد و با استفاده از سیستم 2-4-4، توانست تیمش را به جام جهانی برساند. گفته می شود که او پاسخ لازم را از بازیکنانش دریافت نکرد. آیا آنها او را درک نکردند؟ آیا به او کمک نکردند؟ در هر حال آنها هم مسئولیت زیادی دارند.

 

 

1315692

 

دشوار است که بفهمیم او در مورد بعضی از بازیکنان چه فکر می کرد؛ برای مثال، لو سلسو. او به عنوان یکی از بازیکنان اصلی پای به جام جهانی گذاشت و کادر فنی هم از او بسیار تمجید می کردند. او حتی یک دقیقه هم بازی نکرد. دیبالا هم همین طور. کسی نمی تواند توضیح بدهد که چرا سامپائولی حاضر نشد به ستاره یوونتوس فرصت بیشتری بدهد.

 

آخرین تصمیم سامپائولی، در واقع آخرین تلاش های او برای نجات از گردابی بود که از آن خلاصی نداشت؛ استفاده از مسی به عنوان شماره 9 کاذب. اما بدون ژاوی و اینیستا در پشت سر، مسی نمایش درخشانی نداشت و تیم آرژانتین هم در محوطه جریمه، فاقد یک شماره 9 مناسب برای زدن گل بود.

جام جهانی برای آرژانتین به پایان رسید و اگرچه سامپائولی اعلام کرد قصد استعفا ندارد اما مطمئنا او کار دشواری برای حفظ پستش خواهد داشت که دلیل اصلی آن، تصمیمات اشتباهش در این یک سال است.

 

منبع: کلارین

دیدگاه‌ها