کد خبر : 1535069 | 10 تیر 1397 ساعت 09:07 | 3.5K بازدید | 0 دیدگاه

محمدیان: در جودوی بانوان نیاز به کادرسازی داریم

نایب رئیس بانوان فدراسیون جودو، جوجیتسو و کوراش گفت: تغییر مدیریت‌های مختلف در فدراسیون جودو باعث شده بود جودوی بانوان حالت نیمه تعطیل داشته باشد و در حال حاضر هم دامنه کارمان در این رشته خیلی کم است و نیاز به کادرسازی داریم.

محمدیان: در جودوی بانوان نیاز به کادرسازی داریم

به گزارش ورزش سه، نایب رئیس بانوان فدراسیون جودو جوجیتسو و کوراش در گفت‌وگو با ایسنا و در مورد شرایط این رشته اظهار کرد: دامنه کارمان در جودو خیلی کم است. ورزشکاران، مربیان و داوران کمی داریم و باید کادر سازی کنیم. برای این کار کمیته‌های مختلف داوری، برگزاری مسابقه‌ها، مربیان، استعدادیابی، کاتا و آزمون را تشکیل دادیم.

 

او با بیان این موضوع که هنوز فعالیت و جوشش مورد انتظار از این کمیته ها دیده نشده است، افزود: بعد مسافت باعث ایجاد چنین موضوعی شده است زیرا اعضای این کمیته‌ها از شهرهای مختلفی هستند با این حال به دنبال فعال تر کردن کمیته‌هایمان هستیم.

 

محمدیان با نامناسب دانستن شرایط جودوی بانوان ایران در هنگام شروع به کارش به عنوان نایب رئیس این فدراسیون گفت: از اواخر مهر سال گذشته به عنوان نایب رئیس درفدراسیون جودو شروع به کار کردم، در شروع کارم  شرایط جودوی بانوان اصلا قابل مقایسه با جودوی آقایان نبود و سطح بانوان بسیار پایین بود. تغییر مدیریت‌های مختلف در این فدراسیون باعث شده بود جودوی بانوان چیزی حالت نیمه تعطیل داشته باشد در نتیجه بعد از بررسی شرایط ایجاد تحول در آموزش این رشته را ضروری دیدم.

 

 او ادامه داد: این تحول استفاده از مربی خارجی برای آموزش و به روز کردن ورزشکاران بود. تفاوت و فاصله فنی جودوی بانوان ایران با ورزش خارج از کشور به دلیل اعزام‌های کمی که انجام می‌شد یکی از مشکلات این فدراسیون در شروع کارم بود. در نتیجه فدراسیون تشخیص داد که خانم نلیا کیامووا ازبکی به ایران بیاید. او مربی بسیار خوب، فنی، با اخلاق و کارکشته است و از نظر فرهنگی شرایطمان را درک می‌کند. به گونه‌ای که  هیچ درگیری به خاطر مسائل فرهنگی و پوششی با هم نداشتیم.

 

محمدیان با اشاره به این موضوع که دو روز بعد از ورودم به فدراسیون مسابقه‌های قهرمانی کشور نوجوانان و جوانان برگزار و مقام‌های اول تا سوم مشخص شدند ، بیان کرد: قرار بود خانم نلیا یک هفته به ایران بیاید وشرایط جودویمان را با دیدن تیم های نوجوانان و جوانان بررسی کند که در نهایت شرایط را جالب ندید و  در جلسه‌ای که با اقای درخشان داشتیم در مورد بانوان جودوکار ایران گفت از نظر قدرت بدنی وضعیت خوبی دارند  اما از نظر تکنیک و تاکتیک بسیار ضعیف هستند و با استاندار جهانی فاصله دارند.

 

 او در ادامه افزود: خانم نلیا بعد از بررسی شرایط و توافقی که حاصل شد با ایران قرارداد بست. اردوی رده های سنی جوانان، نوجوانان و بزگسالان اسفند ماه و با حضور سرمربی جدید  بدون توقف شروع شد و به گفته بازیکنان حاضر در اردو در این مدت  مطالبی را یاد گرفتند که تا به حال نمی‌دانستند. البته در این زمینه نمی‌توان به مربیان داخلی خرده گرفت بلکه از تمام مربیان و مسئولان که تا کنون برای جودوی بانوان کار کردند تشکر می کنم. دنیای جودو  رو به رشد است و نمی‌ایستد تا به آن برسیم  متاسفانه به دلایلی نتوانستیم به سطح استاندار دنیای جودو برسیم و یک مقدار عقب افتادگی داشتیم.

 

نایب رئیس بانوان فدراسیون جودو، جوجیتسو و کوراش در مورد آموزش مربیان داخلی توسط سرمربی تیم ملی جودوی بانوان گفت: با حضور نلیا خیالمان از نظر سرمربی تیم ملی راحت شد و دو نفر از مربیان خوبمان هم به عنوان مربی و کمک مربی در کنار او استفاده کردیم، ضمن اینکه برای هر اردو سعی کردیم از بین تمام مربیان کشوری تعدادی را برای حضور در اردو  به عنوان مربی مدعو دعوت کنیم تا از حضور سرمربی جدید  سود ببرند.

 

او با اشاره به این موضوع که دوره ای آموزشی برای مربیانمان با حضور نلیا برگزار کردیم، بیان کرد: می‌خواستیم نلیا آنها را محک بزند و سطح شان را بسنجد که آن کلاس خیلی مورد استقبال این مربی قرار نگرفت چرا که معتقد بود تمرکز  این دوره ها باید روی مربیان جوانی باشد که دوره قهرمانی خود را به تازگی پشت سر گذاشتند و از نظر فیزیک بدن پذیرای آموزش‌ها هستند.

 

محمدیان با اعلام این خبر که مسابقه‌های جودو قهرمانی کشور نوجوانان و جوانان  در مردادماه برگزار می شود در مورد آماده سازی این رده های سنی گفت: تیم نوجوانانمان را در مسابقه های ازبکستان و  بعد لبنان محک زدیم، که در لبنان با وجود سطح سنگین مسابقه ها یک مدال برنز کسب کردیم.  علاوه بر این اردوی مشترکی هم با ورزشکاران ازبکستان برگزاد کردیم.  

 

او در ادامه افزود: مهمترین اقدامی که فدراسیون جودو برای بانوان انجام داد حضور سه نفر از تیم جودوی بزرگسال در سازمان کودوکان ژاپن بود که مهد جودوی دنیا است و همه بزرگان این رشته، آنجا با هم به رقابت می پردازند.   

 

نایب رئیس بانوان فدراسیون جودو، جوجیتسو و کوراش با اشاره به این موضوع که بانوان جودوکار ایران در مسابقه‌های برون مرزی به نام‌ها می‌بازند تا بازیکنان گفت: بانوان جودوکارمان قبل از اینکه روی تاتمی بروند این دلهره را دارند که قرار است با ورزشکارانی که در جهان جایگاه خوبی دارند بازی کنند و چون خیلی میدان مسابقه ندیدند به نام  حریفانشان می بازند. در ژاپن که اکثر رقیبان ایران قهرمان جهان و المپیک بودند باعث شد تا در روز اول با ترس و لرز مبارزه کنند، اما این سد در روزهای بعد شکسته شد و خوب مبارزه کردند.

 

او در ادامه بیان کرد: برایمان برد و باخت مهم نبود چون در یک کمپ تمرینی حضورداشتیم. حرف اول یک جودوکار جسارت است  و این ذهنیت را در کمپ ژاپن در بازیکنان دیدم. حتی سرمربی ژاپن به نلیا برای حضور دختران جودوکار ایران در این کمپ تبریک گفت.

 

محمدیان با بیان اینکه در حال آماده سازی تیم بزرگسالمان برای بازی‌های آسیایی جاکارتا هستیم، ادامه داد: بزرگترین ورزشکاران جودو از کشورهای آسیایی هستند که در این بازی‌ها شرکت می‌کنند و هدفمان حضور پررنگ و خوب در این بازی‌ها است. دلمان نمی‌خواهد بازیکنمان  ده ثانیه روی تاتمی برود و مصدوم شوند اما وقتی آنها چهار دقیقه مبارزه می کنند به این معنی است که جودو را یاد گرفتند. امیدوارم بانوان جودوکارمان به خود باوری برسند.

 

 نایب رئیس بانوان فدراسیون جودو، جوجیتسو و کوراش در مورد جداسازی اردوهای رده‌های سنی مختلف گفت: بعد از مسابقه‌های جاکارتا به دنبال جداسازی اردوی تیم‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالانمان هستیم. علاوه بر این برای استعدادیابی و تربیت مدرس برنامه داریم  و به دنبال این هستیم تا با آموزشی که خانم نلیا به مربیان و ورزشکاران‌مان  می‌دهد گروهی را از پابه آماده کنیم. به گونه ای که تحولی را در آموزش جودو به وجود بیاوریم. برای  تک تک بازیکنمان در اردو برنامه داریم، امیدوارم بتوانیم با برنامه ریزی آنها را به کمپ‌های تمرینی اعزام کنیم. ورزشکارانمان چیزی کم ندارند، فقط میدان کم دیده‌اند.

 

دیدگاه‌ها