کد خبر : 1535089 | 10 تیر 1397 ساعت 09:56 | 10.4K بازدید | 0 دیدگاه

آمریکا 1 - اروپا 1؛ در انتظار 6 بازی دیگر

پس از انجام بازی های روز نخست مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی، از دو قاره آمریکا و اروپا یک تیم به مرحله بعد راه یافت.

آمریکا 1 - اروپا 1؛ در انتظار 6 بازی دیگر

به گزارش "ورزش سه"، از سال 2002 تاکنون هیچ تیم غیر اروپایی قهرمان جهان نشده است. از پادشاهی کشورهای قاره آمریکای شمالی بر جهان، سال هاست که می گذرد. در دهه 70 و 80 میلادی، برزیل و آرژانتین بر جهان سلطه داشتند و در سال های 70، 78، 86 و 94 قهرمان جهان شدند اما آن روزها به باد فراموشی سپرده شده اند و اکنون آرژانتین، برزیل، اروگوئه و... در حسرت قهرمانی جهان به سر می برند.

 

آن ها امیدوار بودند در جام جهانی برزیل، قهرمان شوند اما تیم میزبان در نیمه نهایی مغلوب آلمان شد و آرژانتین هم در فینال شکست خورد تا مانشافت در برزیل، جام را بالای سر ببرد.

 

این دوره نیز کار کشورهای قاره آمریکا بسیار سخت است. حذف پرو، کاستاریکا و پاناما سبب شد تا 5 تیم از این قاره پهناور در مرحله یک هشتم حضور داشته باشند. در روز اول مرحله یک هشتم، آرژانتین به شکلی فاجعه آمیز مقابل فرانسه شکست خورد اما چند ساعت بعد اروگوئه پرچم را بالا نگه داشت و توانست قهرمان اروپا را کنار بزند تا در پایان، این دوره قاره مدعی در فوتبال، 1-1 مساوی باشند.

 

اما امروز 4 تیم از اروپا به مصاف هم می روند و طبیعتا نتیجه این بازی 3-1 به نفع یوفا خواهد شد.

 

در ادامه از مصاف برزیل و مکزیک یک تیم به جمع 8 قدرت دنیا می پیوندد، سپس بلژیک با ژاپن (تنها نماینده آسیا) دیدار می کند و در روز آخر دو تیم اروپایی سوئد و سوئیس باهم و تیم های کلمبیا و انگلستان با یکدیگر مصاف خواهند داشت.

 

در بهترین شرایط، برزیل و کلمبیا راهی یک چهارم خواهند شد اما پس از آن هیچ تضمینی نیست که آیا تیمی غیر اروپایی راهی نیمه نهایی خواهد شد یا خیر؟

دیدگاه‌ها