کد خبر : 1535877 | 13 تیر 1397 ساعت 08:40 | 13.4K بازدید | 0 دیدگاه

سنگربان انگلیس، ناجی سه‌شیرها

پیکفورد از منتقدینش انتقام گرفت

جوردن پیکفورد، دروازه‌بان انگلیس که هفته‌ی گذشته با انتقادهای بسیاری مواجه شده بود، دیشب نشان داد که در مقابله با فشار سنگین ناشی از انتقادها موفق بوده.

پیکفورد از منتقدینش انتقام گرفت

به گزارش "ورزش سه"، بعد از گلی که پیکفورد در بازی مقابل بلژیک دریافت کرد، خیلی‌ها تکنیک، فیزیک بدنی و بسیاری دیگر از خصوصیات او را زیر سوال برده بودند اما شماره یک باشگاه اورتون و تیم ملی انگلیس نشان داد از قدرت ذهنی کافی برای عبور از این انتقادها و تحمل فشارها برخوردار است.


جالب اینجا است که در بازی دیشب، فوق‌العاده‌ترین سیو او اصلاً دیده نشد چرا که کرنری که کلمبیایی‌ها در نتیجه‌ی آن سیو بدست آوردند در آخرین دقیقه‌ی بازی به گل تبدیل شد تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

 

در ضربات پنالتی هم پیکفورد آخرین پنالتی کلمبیایی‌ها را دفع کرد تا اریک دایر با گل کردن پنالتی‌اش انگلستان را به مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی برساند. انگلیسی‌ها در تاریخ خود در جامهای جهانی هرگز در یک نبرد پنالتی‌ها برنده نشده بودند و با برد دیشب‌شان تاریخسازی کردند. پیکفورد هم بعد از دیوید سیمن، به دومین دروازه‌بان انگلیسی‌ای تبدیل شد که در جام جهانی موفق به دفع ضربات پنالتی شده است.


پیکفورد بعد از بازی می‌گوید " من قبل از بازی راجع به نوع پنالتی زدن همه‌ی بازیکنان‌شان تحقیق کرده بودم. از پنج نفری که پشت توپ ایستادند، فقط فالکائو بود که پنالتی‌اش را جور دیگری زد. برایم مهم نیست که قد خیلی بلندی ندارم چون قدرت و چالاکی‌ام به من کمک می‌کند درون دروازه آنطور که دلم می‌خواهد حرکت کنم و جابجا شوم. مهم این است که دروازه‌بان در لحظه‌ی مناسب در جای مناسب حضور داشته باشد و توپ را دفع کند. کاری که من دیشب کردم. ما از نظر ذهنی در بازی دیشب هرگز متوقف نشدیم و دست برنداشتیم. می‌دانستیم حتی اگر بازی به پنالتی کشیده شود، توان پیروزی را داریم. فشار زیادی روی من وارد می‌شد ولی توانستم با دست چپ، توپ را دفع کنم. قبلاً به خاطر استفاده از دست مخالف از من انتقاد  کرده بودند ولی وقتی توپ دفع می‌شود، دیگر هیچ چیز مهم نیست. من جوان هستم ولی ذهنیت قوی و تجربه‌ی زیادی دارم که امروز از آنها استفاده کردم. البته ما دلمان نمی‌خواست کار به ضربات پنالتی کشیده شود ولی حالا برای هواداران و کل کشور خوشحالیم. این پیروزی به ما برای بازی با سوئد انگیزه‌ی زیادی داد. از فردا دوباره کار و تلاش را شروع می‌کنیم ".

دیدگاه‌ها