کد خبر : 1536157 | 14 تیر 1397 ساعت 10:54 | 24.2K بازدید | 0 دیدگاه

درخشش بهداد سلیمی از سال 2009 آغاز شد

گزارش IWF از ستاره وزنه برداری ایران

سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری گزارشی را پیرامون موفقیت های بهداد سلیمی منتشر کرد.

گزارش IWF از ستاره وزنه برداری ایران

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که مسابقات جهانی وزنه برداری قرار است طی روزهای آینده در تاشکند ازبکستان برگزار شود، سایت IWF در گزارشی اسامی برخی از وزنه برداران موفق را آورده که در دوران جوانی هم موفق به مدال آوری شده اند. 


بهداد سلیمی یکی از این ستاره های کنونی وزنه برداری جهان است که در رقابت های جهانی رده سنی جوانان هم سابقه درخشش و مدال آوری دارد. 


در بخش از گزارش سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری به بهداد سلیمی اشاره کرده و نوشته است: «بهداد سلیمی تنها 28 سال دارد اما قهرمان المپیک 2012 لندن شد و دوقهرمانی جهان، دو قهرمانی بازی های آسیایی، و سه قهرمانی آسیا را در طول دوران کاری پر زرق و برق خود به دست آورده است. با این حال اولین پیروزی بزرگ او در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در سال 2009 و دربخارست رومانی بوده است. البته او در مسابقات قهرمانی جوانان جهان 2008 نیز مدال برنز گرفت.»


در بخش دیگری از این گزارش به لاشا تالاخادزه، وزنه بردار قدرتمند گرجستان اشاره شده که در چند سال اخیر به رقیب بزرگی برای بهداد سلیمی تبدیل شده است: «تالاخادزه برای نخستین مرتبه در مسابقات قهرمانی جوانان جهان 2013 در لیما پرو طعم مدال طلا را چشید.او سپس مدال طلای المپیک 2016، دو قهرمانی جهان و سه قهرمانی اروپا را به دست آورد و در سال 2017 نیز بهترین وزنه بردار جهان شد.»

دیدگاه‌ها