کد خبر : 1536809 | 16 تیر 1397 ساعت 21:30 | 13.4K بازدید | 0 دیدگاه

تاریخ‌سازی ساوت گیت همراه با انگلیس (عکس)

تیم ملی انگلیس بعد از 28 سال با هدایت سرمربی جوان خود به مرحله نیمه نهایی مسابقات جام جهانی راه یافت.

به گزارش "ورزش سه"، ساعاتی پیش تیم ملی انگلستان از مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی رو در روی سوئد قرار گرفت و با برتری 2-0 برابر حریف خود بعد از 28 سال به مرحله نیمه نهایی مسابقات جام جهانی راه یافت.


سه شیرها آخرین بار در جام جهانی 1990 در نیمه نهایی حاضر شدند اما با قبول شکست برابر آلمان در ضربات پنالتی از دور مسابقات حذف شده و از راهیابی به فینال بازماندند. انگلیس‌ها برای اولین بار در جام جهانی 1966 حضور در این مرحله را تجربه کردند و با راهیابی به فینال و برتری مقابل آلمان تنها قهرمانی تاریخ خود را در خانه جشن گرفتند.


نکته جالب توجه در رابطه با ساوت گیت این است که وی پیش از آن که به عنوان سرمربی تیم ملی انگلیس انتخاب شود یکی از گزینه‌های دستیاری سم آلاردایس در این تیم بود اما با تصمیم سران اتحادیه فوتبال انگلیس ساوت گیت به عنوان سرمربی سه شیرها انتخاب شد تا موج انتقادات روانه مسئولان فوتبال انگلستان شود.


اما حال ساوت گیت با تشکیل یکی از جوان‌ترین تیم‌های جهان و با استفاده از ستاره‌های مثل هری کین بعد از سال‌ها انگلیس را به مرحله نیمه نهایی جام جهانی رسانده است و حالا این امید را دارد با راهیابی به فینال بعد از 52 سال، شگفتی خود را تکمیل کند. واقعیتی که همراه با بزرگانی هم‌چون دیوید بکام، استیون جرارد، فرانک لمپارد و .... به دست نیامد و حالا با اتکا به جوانان انگلیسی در حال وقوع است.

 

1318108

 

1318107

 

1318109

 

دیدگاه‌ها