کد خبر : 1537499 | 19 تیر 1397 ساعت 20:16 | 223.5K بازدید | 0 دیدگاه

سرخابی‌ها نبض بازار را در دست دارند؛

1+5 یک بازیکن گران قیمت لیگ هجدهم

دوره هجدهم لیگ برتر در شرایطی آغاز می شود که برخی بازیکنان به دلیل دریافت مبالغ بالاتر نسبت به سایر بازیکنان متمایز هستند.

1+5 یک بازیکن گران قیمت لیگ هجدهم 

به گزارش "ورزش سه"، لیگ هجدهم از اوایل مردادماه سال جاری آغاز می شود و تیم ها برای قهرمانی در این دوره از مسابقات تلاش خود را به خصوص در جذب بازیکن از هفته ها قبل آغاز کرده اند.


اما حفظ و جذب برخی بازیکنان برای مدیران باشگاه ها به سادگی صورت نگرفت و آنها مجبور شدند با رقم های قابل توجهی رضایت بازیکنانی که مورد توجه کادر فنی تیمشان بودند را جذب کنند؛ رقم هایی که این بازیکنان را به گران قیمت ترین بازیکنان لیگ هجدهم تبدیل می کند.


در اینجا به دلیل برخی محدودیت ها از انتشار رقم های دقیق گران قیمت ترین بازیکنان لیگ برتر در فصل پیش رو خودداری می کنیم ولی 6 بازیکنی را نام می بریم که بیشترین مبلغ دریافتی را در میان بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران خواهند داشت.


البته نکته جالب توجهی که وجود دارد اینکه مقایسه ارقام گران قیمت ترین بازیکنان لیگ برتر پس از جام جهانی 2014 اختلاف خیلی زیادی با رقم های دریافتی بازیکنان در لیگ هجدهم که بلافاصله پس از اتمام جام جهانی 2018 آغاز می شود، ندارد. آندرانیک تیموریان پس از جام جهانی با مبلغی بیش از 2 میلیارد تومان به استقلال پیوست که حالا پس از 4 سال و البته افزایش هزینه های جاری زندگی، افزایش قیمت آنچنانی در رقم قرارداد فوتبالیست های برتر لیگ شاهد نیستیم.


در زیر به شش بازیکنی اشاره می کنیم که بیشترین مبلغ دریافتی را از باشگاه های خود دریافت خواهند کرد:

 

1-  مامه بابا تیام؛ گران قیمت‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر؟


تیام در نیم فصل گذشته به تیم فوتبال استقلال تهران پیوست و نمایش خیره کننده او در بازی های لیگ و همینطور مسابقات لیگ قهرمانان آسیا سبب شد تا مدیران استقلال علیرغم تمام مشکلات و محدودیت های بودجه ای که دارند، درخواست هواداران را اجابت کنند و برای تمدید قرارداد با این بازیکن اقدام کنند. مبالغ مختلفی در مورد تیام منتشر می شود، اما به نظر می رسد مدیران استقلال با پیشنهادی 800 هزار دلاری در آستانه تمدید قرارداد با این بازیکن سنگالی قرار دارند که در صورت نهایی شدن این توافق، تیام را به گران قیمت ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر تبدیل خواهد کرد. البته باید همچنان منتظر بمانیم و ببینیم که مدیران استقلال چقدر در انجام این کار موفق عمل می کنند.

 

 

2-  سروش رفیعی: بازگشت با رقم قابل توجه


سروش رفیعی در پایان لیگ شانزدهم و علیرغم تمایل دو طرف برای درآمد بیشتر فوتبال ایران را به مقصد قطر ترک کرد و یک سال را در این باشگاه پشت سر گذاشت. در پایان فصل اما اتفاقات برای سروش رفیعی و پرسپولیس به گونه ای رقم خورد که هر دو برای همکاری دوباره با یکدیگر تمایل داشتند و در این میان خروج محسن مسلمان هم کمک کرد تا برانکو ایوانکوویچ با اصرار بیشتری از مدیران پرسپولیس بخواهد تا با رفیعی علیرغم بسته بودن پنجره نقل و انتقالات تیم به توافق برسند. در نهایت چند روز پیش بود که رفیعی با سرخپوشان و با رقم قراردادی نزدیک به 3 میلیارد تومان برای یک و نیم فصل حضور در این تیم به توافق دست یافت. رفیعی باید نیم فصل اول لیگ هجدهم را در تیم دیگری بازی کند تا شرایط حضور او در پرسپولیس فراهم شود.

 

1318363

 

3-  وریا غفوری: تمدید پر هزینه 


وریا غفوری یک از بازیکنان ارزشمند تیم فوتبال استقلال در لیگ هفدهم بود و عدم حضور او در لیست 23 نفره تیم ملی نیز مناقشات زیادی در میان اهالی فوتبال و علاقمندان به این رشته ایجاد کرده بود. عدم تمدید قرارداد با وریا فشارهای زیادی را روی مدیران استقلال ایجاد کرده بود ولی در نهایت توافق با این بازیکن که برای باشگاه استقلال چیزی در حدود 2.5 میلیارد تومان آب خورده، تاحدودی سبب آرام شدن هواداران استقلال طی روزهای گذشته شد.

 

1317997

 

4-  مهدی ترابی: صید مهم ترین استعداد لیگ 


مهدی ترابی طی سال های گذشته نیز مورد توجه باشگاه پرسپولیس قرار داشت ولی قرارداد بلند مدت او با باشگاه سایپا و همینطور خدمت سربازی محدودیت هایی برای این انتقال ایجاد کرده بودند. اما در نهایت امسال مدیران باشگاه پرسپولیس پس از رایزنی های متعددی که با مسئولان سایپا داشتند موفق شدند آنها را متقاعد به فروش این بازیکن مستعد با رقمی حدود 2 میلیارد تومان کنند. ترابی البته نیم فصل اول را در سایپا باقی خواهد ماند و در نیم فصل دوم به همراه مهدی شیری، مهدی شریفی و سروش رفیعی به ترکیب سرخپوشان اضافه می شود.

 

1316394

 

5-  محسن مسلمان؛ ذوب آهن برنده نبرد اصفهانی‌ها 


محسن مسلمان در ابتدای لیگ پانزدهم به پرسپولیس اضافه شد و طی سه فصل حضور در این تیم موفق شد دو عنوان قهرمانی و یک نائب قهرمانی لیگ برتر را در جمع سرخپوشان کسب کند، اما در سومین سال حضور این هافبک خلاق اتفاقاتی رخ داد که ادامه همکاری او با برانکو ایوانکوویچ میسر نشد و این بازیکن به تیم ذوب آهن منتقل شد. البته سپاهان نیز که به دنبال تقویت خط هافبک خود بود، با مسلمان مذاکراتی را انجام داده بود ولی در نهایت باشگاه ذوب آهن موفق شد با مبلغی نزدیک به 2 میلیارد تومان البته به علاوه آپشن هایی که در قرارداد این بازیکن در نظر گرفته شده، مسلمان را بار دیگر به جمع سبزپوشان بازگرداند. مسلمان در بازگشت به اصفهان بیشترین دریافتی را در میان سبزپوشان به خود اختصاص داده است.

 

1307742

 

1+ 5: وحید امیری؛ تمدید انجام می شود؟


پیش از جام جهانی 2018 هیچ یک از کارشناسان فوتبال با توجه به عدم حضور ثابت وحید امیری در بازی های مقدماتی جام جهانی تصور نمی کردند که این چهره یکی از نفرات ثابت تیم ملی در سه دیدار تیم ملی باشد، اما امیری در هر سه دیدار از ابتدا در ترکیب حضور داشت و به اعتقاد بسیاری از اهالی فوتبال نیز در زمره چند بازیکن برتر ایران در جام قرار گرفت. قرارداد امیری با پرسپولیس خاتمه یافته و احتمال جدایی او از پرسپولیس با توجه به شرایط سنی و در آمد بیشتری که می تواند در کشورهای حوزه خلیج فارس داشته باشد، کم نیست. اما در صورتی که امیری تصمیم به ادامه همکاری با سرخپوشان بگیرد، رقم قرارداد بالایی خواهد داشت و احتمالا می تواند در فهرست گران قیمت ترین بازیکن لیگ هجدهم جا داشته باشد.

 

1303889

دیدگاه‌ها