کد خبر : 1537755 | 20 تیر 1397 ساعت 19:08 | 12.4K بازدید | 0 دیدگاه

تلاش قلعه نویی برای شناخت ترکیب؛

جعفری و ایران‌پوریان؛ رقیب یا مکمل

حسن جعفری و محمد ایرانپوریان دو مدافع راست سپاهان در لیگ هجدهم خواهند بود، که البته هنوز به طور کامل نقش آنها در تیم مشخص نشده است.

جعفری و ایران‌پوریان؛ رقیب یا مکمل

به گزارش "ورزش سه"، حسن جعفری فصل گذشته از تیم پدیده به سپاهان پیوست تا بار دیگر با پیراهن این تیم را به تن کند. جعفری طی فصل گذشته یکی از بازیکنان سپاهان بود که بیشترین دقایق حضور در زمین را به نام خود ثبت کرد ولی نمایش های ضعیف سپاهان سبب شد تا عملکرد او هم تحت تاثیر قرار بگیرد و با حضور امیرقلعه نویی این مربی با تجربه وقتی شرایط ایران پوریان را دید، تصمیم گرفت او را به خدمت بگیرد تا طلایی پوشان در لیگ هجدهم دو مدافع راست در اختیار داشته باشند.


ایران پوریان طی سال های گذشته یکی از بهترین مدافعان راست لیگ و البته گلزن ترین آنها هم بوده است و جعفری نیز پیش از بازگشت به سپاهان، نمایش های خوبی را همراه با پدیده در لیگ برتر ارائه داده بود.
امیرقلعه نویی چه تدبیری برای استفاده از این دو بازیکن خواهد داشت؟


اولین گزینه سرمربی تیم فوتبال سپاهان این است که با توجه به آمادگی این دو یکی از آنها را برای حضور در ترکیب اصلی مورد استفاده قرار دهد و با ایجاد رقابت میان آنها، عملکرد آنها را هم افزایش دهد، اما راه دیگری نیز وجود دارد که قلعه نویی در دیدارهای دوستانه از آن استفاده کرد.


سرمربی سپاهان در دقایقی از دیدارهای تدارکاتی سپاهان که دومین مرحله آن رو به پایان است، از ایران پوریان و جعفری به صورت همزمان استفاده کرد. به این صورت که ایران پوریان در دفاع راست و حسن جعفری در پست هافبک راست به کار گرفته شد تا از سرعت و تکنیک جعفری برای ارسال روی دروازه و استفاده از ضربات سر استفاده کند. بی شک با به کار گرفتن این شیوه، با توجه به تبحر هر دو بازیکن در کناره ها، شاهد ارسال های بیشتری خواهیم بود.


سرمربی سپاهان فصل گذشته در ذوب آهن از میلاد فخرالدینی در چنین نقشی استفاده کرد و حالا هم در تیم جدید خود در حال آزمایش روش های مختلف است تا با توجه به شرایط بازی و البته نمایش شاگردانش در زمان های لازم از شیوه و البته نفرات مناسب استفاده کند.

 

دیدگاه‌ها