کد خبر : 1538284 | 23 تیر 1397 ساعت 11:45 | 13K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش تمرین بایرن‌مونیخ

ریبری، روبن، واگنر؛ رهبران این روزهای بایرن

فرانک ریبری، آرین روبن و ساندر واگنر، سه رهبری که با مجموع 99 سال تجربه‌ی زیسته، در اردوی بایرن مونیخ، تلاش کرده و به دیگران انگیزه می‌دهند.

ریبری، روبن، واگنر؛ رهبران این روزهای بایرن

به گزارش "ورزش سه"، این سه بازیکن باتجربه این روزها همه‌کاره‌ی تمرینات بایرن‌مونیخ هستند و استعدادهای جوان و بازیکنانی که تازه از تیم زیر 19سال بایرن برای شرکت در تمرینات تیم اصلی دعوت شده‌اند را هدایت می‌کنند. سه رهبری که روز پنج‌شنبه در جلسه‌ی تمرینی بایرن درخشان بودند.


آرین روبن هلندی ساعت 10 صبح با پیراهن رکابی وارد زمین تمرین شد. بازیکن 34ساله‌ی بایرن، مرحله‌ی اول گرم کردن را مثل همیشه رهبری کرد. کسی که سمت راست او ایستاده بود فرانک ریبری بود. ساندرو واگنر هم مثل یک سگ جرمن شپرد از پشت گله حرکت می‌کرد و به نظر می‌رسید هوای گله را دارد تا کسی از خط خارج نشود. واگنر در عین حال با شوخی‌هایش، فضا را شاد می‌کرد.


در اردوی بایرن، دیگر اثری از تلخی ناکامی مانشافت در جام جهانی دیده نمی‌شد.


این سه رهبر باتجربه در تمرینات قدرتی و پاسکاری هم نقش اول را داشتند. دوهای سرعتی ریبری برای گرفتن توپ، سرعتی بیشتر از بازیکن تازه وارد بایرن، سرژ گنابری داشت.


روبن سریعترین پاسها را می‌داد و وقتی نازل آب‌پاش چمن اشتباه به کار افتاد، پرانرژی‌ترین واکنش را نشان داد. روبن از اینکه روند پاس‌هایش برای مدتی کوتاه مختل شده ناراحت به نظر می‌رسید تا نشان دهد در زمان تمرین چقدر جدی است و چه تمرکزی دارد.


تعهد و جدیت این دو فوتبالیست در جلسات تمرینی به کادر فنی بایرن نشان می‌دهد که روبن و ریبری با اینکه به نظر می‌رسد آخرین فصل حضور خود در بایرن را سپری می‌کنند ( چون قرارداد هر دوی آنها در سال 2019 به پایان می‌رسد ) به هیچ وجه قصد ندارند در این فصل از انجام وظایف خود کوتاهی کنند.


وقتی نوبت به بازی در دایره رسید، روبن حتی نقش مربی را به عهده گرفت. کمک‌مربی بایرن روبرت کواچ مدام از بازیکنان می‌خواست که با پاسهای سریع و تک‌ضرب، سرعت هم را محک بزنند.


ولی چون رایان یوهانسون 17ساله، آنجلو استیلر و جاشوا زیرکزی جوان با سرعت بالای پاسها مشکل داشتند، کواچ موافقت کرد که هر بازیکن بتواند برای پاسهای خود از دو ضرب استفاده کند.


فوتبالیست‌های جوان حالا با موفقیت بیشتری در پاسکاری شرکت داشتند ولی روبن از سرعت کار راضی نبود و گفت " بیایید سرعت را بالا ببریم. دو ضرب خیلی کند است " ولی در نهایت کواچ حرف خود را پیش برد تا پاسکاری‌های دوضرب ادامه پیدا کند.


در ساعت 11:42 به ریبری اجازه داده شد زودتر از به پایان رسیدن تمرین به رختکن برود. کوواچ به مسن‌ترین فوتبالیست حاضر در تمرین اجازه داد زودتر استراحت کند تا فشار بیش از حدی به او وارد نشود.


ولی روبن و واگنر در تمرین آخر که تمرین سانتر از جناحین بود شرکت کردند.


در پایان تمرین هم روبن و واگنر از هم‌تیمی‌های جوان خود راضی بودند و جو خوبی بوجود آورده بودند. واگنر حتی درخواست کرد که تیم یک دور دیگر تمرین کند.


43 روز پیش از شروع فصل جدید و اولین دیدار بایرن در بوندس‌لیگا در مقابل هوفنهایم، روبن، ریبری، واگنر و دیگر بازیکنانی که در جام جهانی حضور نداشته‌اند مثل سون اولریش در اوج آمادگی به سر می‌برند. درحالیکه ستاره‌های ناکام در جام جهانی بایرن، رابرت لواندوفسکی، خامس رودریگز و تیاگو همچنان در تمرینات حضور ندارند، نقش رهبری این سه بازیکن باتجربه بسیار بااهمیت است.

 

منبع : اشپرت1    آرش جلال منش

دیدگاه‌ها