کد خبر : 1538303 | 23 تیر 1397 ساعت 13:30 | 12.1K بازدید | 0 دیدگاه

صحبتهای راکیتیچ در آستانه‌ی فینال مسکو

راکیتیچ: اگر استادیوم جا داشت 4.5 میلیون می‌آمدند

همه منتظر فینال بزرگ مسکو بین کرواسی و فرانسه هستند. در کرواسی جو فوق‌‌العاده‌ای حاکم است و ایوان راکیتیچ امروز درباره‌ی وضعیت تیم ملی کرواسی با روزنامه‌نگاران صحبت کرده.

راکیتیچ: اگر استادیوم جا داشت 4.5 میلیون می‌آمدند

به گزارش "ورزش سه"، راکیتیچ می‌گوید " بعید می‌دونم امروز کسی به اندازه‌ی کروات‌ها خوشحال باشد. هر فوتبالیستی که فوتبال را شروع می‌کند تنها یک رویا در سر دارد، بازی در فینال جام جهانی. زیباترین حس و حال دنیا این است که آدم کروات باشد و در روز آخر جهانی وارد ورزشگاه میزبان فینال بشود ".

 

راکیتیچ در گفتگو با خبرنگاران می‌گوید " نمی‌دانید خستگی چقدر شدید است. هیچکدام از فوتبالیستهای دو تیم دیگر قدرتی برایشان نمانده. ولی این یک بازی تاریخی است. نه فقط برای ما 11 نفر، بلکه برای کل کروات‌ها. ما در مستطیل سبز 11 نفر نیستیم، چهار و نیم میلیون نفریم. می‌خواهیم با سرهای بالا گرفته از ورزشگاه بیرون بیاییم. دعا می‌کنم خدا به ما قدرت و شادی بدهد و کاری کند که همه چیز آنطور که می‌خواهیم پیش برود".

 

راکیتیچ درباره‌ی داوری پیتانا می‌گوید " خیلی خوشحالم که او داوری می‌کند. اول اینکه در بازی قبلی، او در طول مدت بازی با ما رابطه‌ی خیلی خوبی برقرار کرده بود. او شایسته‌ی قضاوت فینال است و این قضاوت نقطه‌ی اوج دوران حرفه‌ایش خواهد بود. امیدوارم بعد از بازی با هم دست بدهیم و او به خاطر فتح جام جهانی به من تبریک بگوید ".


راکیتیچ درباره‌ی حال و هوای کرواسی می‌گوید " فقط کافی است فیلم‌هایی که از کرواسی منتشر شده را تماشا کنید. از روز اول همه‌ی مردم کروات با شور و شادی و غرور و افتخار بازی‌های تیم ملی‌شان را تماشا کردند. به خصوص بعد از پیروزی ما در بازی قبلی مقابل انگلیس. به نظرم ما لیاقتش را داشتیم. و برای همین می‌خواهم آن لحظه‌ی غرورآفرین را دوباره تکرار کنیم. اگر فردا استادیومی داشتیم که گنجایش 4.5 میلیون نفر را داشت تک‌تک کروات‌ها به اینجا می‌آمدند".


راکیتیچ درباره‌ی گرفتن انتقام جام 98 از فرانسه می‌‌گوید " باید تورام را فراموش کنیم. همه می‌دانیم که فرانسوی‌ها آن سال قهرمان شدند، قدم بزرگی برداشتند و شایسته‌اش بودند. ما هم می‌خواهیم روز یکشنبه همان کار را بکنیم. حالا دیگر همه چیز به ما بستگی دارد که خودمان باشیم و جام را  به کرواسی ببریم ".

 

خبرنگاری از راکیتیچ می‌پرسد در صورت فتح جام جهانی او با فوتبال خداحافظی خواهد کرد ؟ راکیتیچ در پاسخ می‌گوید " باید به خانه برگردیم تا ببینم چه پیش می‌آید. فعلاً فقط به موفقیت تیم فکر می‌کنم ".

 

راکیتیچ در پاسخ به سوالی درباره‌ی اینکه آیا توپ طلا به مودریچ تعلق خواهد گرفت می‌گوید " به نظر من که لیاقتش را دارد. ولی ما فعلاً فقط به یکشنبه فکر می‌کنیم. اومتیتی در فینال منتظر مودریچ است ".

دیدگاه‌ها