کد خبر : 1539056 | 26 تیر 1397 ساعت 10:39 | 22.3K بازدید | 0 دیدگاه

گزینه‌های سرمربی جدید بایرن در خط میانی

کواچ، از خامس در کدام پست استفاده می‌کند؟

کواچ برای انتخاب استراتژی بایرن در فصل آینده دست بازی دارد. او به خصوص در خط میانی گزینه‌های متعددی در اختیار دارد و این سوال که او چگونه از خامس رودریگز بهترین استفاده را خواهد برد همچنان بدون پاسخ مانده است.

کواچ، از خامس در کدام پست استفاده می‌کند؟

به گزارش "ورزش سه"، خامس فصل گذشته درحالیکه غول باواریا برای ششمین سال متوالی قهرمانی بوندس‌لیگا را بدست آورد، با به ثمر رساندن 7 گل و دادن 11 پاس گل نشان داد که یوپ هاینکس به خوبی توانسته بود از قابلیت‌های او برای موفقیت تیمش نهایت استفاده را ببرد.


اما گذشته‌ی تاکتیکی سرمربی فعلی بایرن، نیکو کواچ نشان می‌دهد که بایرن احتمالاً از سیستم 4-3-3 که استاندارد سه فصل گذشته‌ی باواریایی‌ها بوده فاصله خواهد گرفت و با این تفاصیل بازیکنان جدید بایرن مثل لئون گورتسکا و سرژ گنابری برای محکم کردن جایگاه خود در تیم باید بر تلاش‌شان بیفزایند. اما درحالیکه کواچ تلاش می‌کند از عنوان قهرمانی بایرن در بوندس‌لیگا دفاع کند، جایگاه خامس در تیم او چه خواهد بود ؟

 

با اینکه خامس اولین فصل حضور خود در مونیخ را به عنوان یک شماره‌ی 10 سنتی، در اطراف روبرت لواندوسکی آغاز کرد ولی به تدریج به عقب کشیده شد و به مرکز خط میانی نزدیک شد. خامس در آن منطقه یا با تیاگو و آرتورو ویدال و یا با کورنتین تولیسو همکاری می‌کرد و پشت سرش ژاوی مارتینز یا سباستین رودی نقش هافبک دفاعی را بازی می‌کردند.


بازی از عقب‌تر به خامس اجازه داد بازی‌سازی کرده و روی شروع حملات بایرن تاثیرگذار باشد. بررسی آماری اینکه نقش او در این پست برای تیمش چقدر تاثیرگذار بوده دشوار است ولی حس ششم خامس برای پیدا کردن شکاف در آرایش تیمی حریف برای رقبای بایرن یک نگرانی همیشگی بوده. اما با اینکه در دنیای فوتبال همه گمان می‌کنند توپهای هوایی راه سریع‌تری برای رساندن توپ به محوطه‌ی جریمه‌ی حریف است، خامس با پاسهای زمینی فوق‌العاده‌ی خود که با سرعتی برق‌آسا به محوطه‌ی جریمه‌ی حریف می‌رسد بر این منطق غلبه کرده و به بایرن کمک می‌کند تا جهت بازی‌اش را در یک چشم بر هم زدن عوض کند.

 

مهمترین عامل در تصمیم کواچ در مورد نحوه‌ی استفاده از خامس، عملکرد دیگر بازیکنان خواهد بود.  لئون گورتسکا و رناتو سانچز، توانایی بایرن برای انتقال سریع توپ از محوطه‌ی جریمه‌ی خودی به محوطه‌ی جریمه‌ی حریف را افزایش خواهند داد و ویدال شیلیایی در کنار آنها می‌تواند این استراتژی را  به یکی از برگهای برنده‌ی بایرن در فصل آینده تبدیل کند. بنابراین استفاده از خامس به عنوان یک محور دیگر در کنار رودی یا مارتینز یا بازیکن همه فن حریفی مثل تولیسو می‌تواند یکی از بهترین استراتژی‌هایی باشد که کواچ می‌تواند برای تیمش انتخاب کند.


بایرن به راحتی می‌تواند با استفاده از این آرایش در خط میانی، به میدان برود و عملکرد موفقی داشته باشد. اما در این صورت بایرنی‌ها فرمول موثر و بسیار موفق فصل گذشته‌شان را کنار خواهند گذاشت. اگر کواچ تصمیم بگیرد از نظر تاکتیکی، دست به ماجراجویی‌های بیشتری بزند حتی می‌تواند خامس را عقب‌تر کشیده و در عمق خط میانی به میدان بفرستد. خامس در عمق خط میانی می‌تواند با استفاده از دقت میلی‌متری پاسهایش و استفاده‌ی هر چه بیشتر از سرعت و قدرتی که هم‌تیمی‌هایش در اختیار او می‌گذارند به عنوان یک بازی‌ساز آزاد بدرخشد. باید  منتظر ماند و دید کواچ امسال برای ستاره‌ی کلمبیایی خود چه خوابی دیده است ؟

دیدگاه‌ها