کد خبر : 1539071 | 26 تیر 1397 ساعت 11:31 | 13.2K بازدید | 0 دیدگاه

زیباترین داستان جام جهانی: کرواسی، متشکریم

ایوان راکیتیچ اعتراف کرد که کرواسی برای رسیدن به فینال خوش شانس بوده اما اضافه کرد در تک تک بازی‌ها تعهد و تعصب فوق‌العاده‌ای از خود نشان دادند.

به گزارش "ورزش سه"،  تلاش الهام‌بخش این تیم در بازی یکشنبه در مسکو وجود داشت اما متاسفانه شانس دیگر همراهی‌شان نکرد مثل ساق‌های خسته‌ای که بالاخره تسلیم شدند.یک بار دیگر، کرواسی نشان داد چرا سلطان بازگشت در جام جهانی بوده اما این بار به وسیله متخصصان ضربات شروع مجدد شکست خوردند، شکستی که در بی‌رحمی شرایط ریشه داشت.


بعد از 18 دقیقه، ماریو مانجوکیچ قهرمان پیروزی برابر انگلیس زننده نخستین گل به خودی تاریخ فینال‌های جام جهانی شد، بعد ایوان پریشیچ که گل تساوی را به زیبایی زده بود، روی یک ضربه کرنر با سختگیری داور پنالتی داد و برتری فرانسه رقم خورد در حالی که کوچکترین شایستگی برایش نداشتند.


پل پوگبا و انگولو کانته در نیمه اول در میانه میدان مقهور لوکا مودریچ، راکیتیچ و مارسلو بروزوویچ بودند و این یعنی توپ خوبی به کیلیان امباپه نمی‌رسید، پدیده تورنمنت فقط دو پاس سالم در این نیمه داد. گریزمان هم به همین اندازه غیرموثر بود حداقل در جریان بازی اما دایو او بود که به ضربه آزاد منجر به گل به خودی مانجوکیچ انجامید علاوه بر آنکه مهاجم اتلتیکومادرید پنالتی را گل کرد.

 


با وجود آنکه به شدت احساس می‌شد روز کرواسی نیست اما بعد از شروع نیمه دوم به پرس ادامه دادند و همان ابتدا آنته ربیچ موقعیت‌های خوبی را از دست داد اما آن طرف پوگبا و امباپه، دروازه‌بان کم تحرک کرواسی، دانیل سوباشیچ را دو بار مغلوب کردند تا فرانسه سه گل جلو بیفتد. مانجوکیچ از اشتباه لوریس برای کاهش فاصله استفاده کرد اما دیگر بازگشتی در کار نبود برای تیمی که سه بازی قبلی‌اش را 120 دقیقه‌ای به پایان رساند هرچند هیچ کس کرواسی، متحدترین تیم این جام جهانی را فراموش نمی‌کند. ربیچ گفت: «50 روز با هم بودیم، کوچکترین اتفاقی نیفتاد. بی‌سابقه است. این همه بازیکن بعد از یک هفته با هم مشکل پیدا می‌کنند اما ما اینطور نبودیم.»


کرواسی منسجم ماند در تک تک بازی‌هایش. در راه رسیدن به فینال مسکو، سه بار عقب افتادند و سه بار بازگشتند. قول داده بودند سربلند زمین فینال را ترک کنند، همینطور هم بود. نه فقط باعث افتخار کشورشان شدند بلکه با تسلیم‌ناپذیری، مبارزه طلبی و تعهد خود هواداران زیادی به دست آوردند. راکیتیچ گفت: «پیام‌های حمایت از آرژانتین، اسپانیا، آلمان و چهار گوشه دنیا گرفتم، باورکردنی نیست. می‌گفتند هرگز تصور نمی‌کرده‌اند که گل یک کشور دیگر را مثل گل تیم خودشان جشن بگیرند. این نشان می‌دهد ما فینالیست شایسته‌ای بودیم.»

 


آنها می‌توانستند قهرمان شایسته‌ای هم باشند اما بانوی شانس نظر دیگری داشت. رویایشان محقق نشد اما جام جهانی کرواسی در اذهان 5/4 میلیون جمعیت این کشور و میلیون‌ها هوادار دیگر در جهان باقی می‌ماند. بنابراین متشکریم کرواسی به خاطر این داستان زیبا اگرچه پایان شادی نداشت.


منبع: سایت گل
ایران ورزشی

(عکس ها از امیرحسین خیرخواه)

دیدگاه‌ها