کد خبر : 1539117 | 26 تیر 1397 ساعت 14:40 | 13.3K بازدید | 0 دیدگاه

چرا آینده درخشانی پیش روی کرواسی است؟

تیم ملی کرواسی با درخشش خود در جام جهانی توانست توجهات زیادی را به خود جلب کند و حالا صحبت ها از آینده درخشان این تیم است.

چرا آینده درخشانی پیش روی کرواسی است؟

به گزارش "ورزش سه"، کروات ها از مرحله گروهی درخشش خود را شروع کردند و توانستند با کسب پیروزی مقابل رقیبانی مثل آرژانتین، نیجریه، انگلیس و روسیه تا فینال جام جهانی پیش بروند. آنها در فینال مغلوب فرانسه شده و جام را از دست دادند ولی امیدها به آینده این تیم بسیار بالاست. در زیر به بررسی دلایل این امیدواری پرداخته ایم:

 

1318168

 

 

1- در روسیه، هسته تیم شکل گرفت

اوضاع تیم ملی کرواسی در اواخر دهه گذشته خیلی خوب نبود. آنها در اواخر 2008، تیم را تحویل بیلیچ دادند و با شکست مقابل ترکیه در مقدماتی جام جهانی، از صعود به آفریقا جنوبی بازماندند. انتظار می‌رفت که اوضاع این تیم نه چندان سرحال، خیلی پیشرفتی نکند. ولی اوضاع به کلی عوض شد. حالا روسیه می‌تواند یک نقطه عطف برای کروات ها باشد. بیشتر مردم شاید فکر می‌کردند که نسل طلایی کرواسی شانسی برای کسب موفقیت نخواهد داشت ولی آنها در تابستان امسال، خلاف این موضوع را به هموطنان خود ثابت کردند.

 

1318951

 

 

2- فوتبالی ماجراجویانه با شور و انگیزه ای فراوان به اجرا گذاشته شد

بر خلاف قهرمان جهان که در مرحله گروهی مقابل تیم‌هایی مثل استرالیا و پرو دچار مشکل شده بود، کرواسی در گروهی دشوار با حضور تیمی مثل آرژانتین، با 3 پیروزی به مرحله بعد صعود کرد و در مرحله حذفی نیز نمایش های خوبی داشت. لوکا مودریچ بهترین بازی‌هایش را پس از درخشش در رئال مادرید به اجرا گذاشت و توانست پس از داور شوکر، به دومین کرواتی تبدیل شود که عنوان بهترین بازیکن جام جهانی را کسب کرده است. ایوان راکیتیچ به هیچ وجه دچار افت نشد، ماریو مانژوکیچ و دژان لوورن فرم خوب خود را حفظ کردند. ایوان پریشیچ درست در وقتی که باید بیدار شد و سوباشیچ خود را به عنوان یکی از بهترین ها معرفی کرد.

 

1320245

 

 

3- آیا دالیچ که کشتی غرق شده را نجات داد، خواهد ماند؟

سوالی که با توجه به نتایج جام جهانی مطرح می‌شود، این است که تیم ملی کرواسی با دالیچ، بیش از این هم پیش خواهد رفت؟ پس از سوت پایان فینال، نجواهای حمایت از دالیچ به سرعت از رختکن شنیده می‌شد.  با نمایش با ثبات و همچنین شخصیت آرام و فروتن دالیچ، او شایسته این است که به حضورش روی نیمکت کرواسی ادامه دهد. او نیمی از کشتی غرق شده را نجات داد و نیمه نجات یافته را وارد دنیای بزرگ و جهانی کرد. چرا دالیچ باید از چنین محیطی جدا شود؟ از سویی گفته می‌شود که او هیچگاه با رویکرد افراد بالا دستی خود هماهنگ و خوشحال نبوده است. همچنین گفته می‌شود پیشنهادات دریافتی برای دالیچ خیلی به مذاق او خوش نیامده است.

 

 

 

4- برای خداحافظی ستاره ها کمی زود است

لوکا مودریچ در پاسخ به سوالات درباره احتمال بازنشستگی اش گفت:" فعلا از این موضوع عبور کنیم. در حال حاضر ذهن من درگیر موضوعات دیگری است، شاید 10 روز دیگر هوشمندانه تر پاسخ دهم."

در کنار مودریچ، سوباشیچ، کورلوکا، مانژوکیچ و اخیرا راکیتیچ نیز به جمع افرادی پیوسته اند که شایعه بازنشستگی شان شنیده می‌شود. حالا که نسل طلایی کرواسی توانسته مدال نقره جام جهانی را کسب کند، شاید به مسائل از منظر دیگری نگاه کند. از نگاه برخی کارشناسان پزشکی ورزشی و فیزیوتراپ ها، ورزشکاران در اواسط 30 سالگی به اوج توانایی بدنی خود می‌رسند. کریستیانو رونالدو 33 ساله است و قراردادی نجومی بسته، لبران جیمز نیز مشابه او.البته چنین تصمیماتی به بازیکنان بستگی دارد ولی شاید تیم یک تورنومنت بزرگ دیگر پیش رو خواهد داشت.

 

درازن کروشلی – اسپورتسکه نووستی

مترجم: روزبه مهری

دیدگاه‌ها