کد خبر : 1539232 | 27 تیر 1397 ساعت 09:09 | 15.4K بازدید | 0 دیدگاه

صحبت‌های احساسی زلاتکو دالیچ در زاگرب

دالیچ : هدایت برزیل و بارسلونا هم اینقدر شیرین نیست

زلاتکو دالیچ که تیم ملی کرواسی با هدایت او به فینال جام جهانی رسید می‌گوید او می‌تواند مربی برزیل یا بارسلونا باشد ولی هدایت تیم ملی کرواسی همیشه شغل رویایی‌اش باقی خواهد ماند.

دالیچ : هدایت برزیل و بارسلونا هم اینقدر شیرین نیست

به گزارش "ورزش سه"، کرواسی با هدایت دالیچ برای اولین بار در تاریخ خود به فینال جام جهانی فوتبال رسید و با شکست 4-2 مقابل فرانسه از فتح جام بازماند.

 

دالیچ و کرواسی در طول جام جهانی روسیه در گوشه و کنار دنیا هواداران بسیاری پیدا کردند و زمانی که به کشورشان برگشتند، با وجود شکستی که در فینال جام جهانی تجربه کرده بودند، در خیابانهای زاگرب با چیزی در حدود نیم میلیون هوادار روبرو شدند که برای استقبال پرشور از آنها جمع شده بودند.


دالیچ در یک مصاحبه‌ی احساسی گفت:" من می‌توانم مربی برزیل یا بارسلونا باشم ولی هدایت تیم ملی کرواسی همیشه شغل رویایی‌ام باقی خواهی ماند. ما با همه‌ی این اوصاف هنوز ناراحتیم چون باید جام را فتح می‌کردیم. ولی اگر کسی پیش از جام جهانی می‌گفت حاضری در فینال حضور داشته باشی ولی ببازی ؟ مطمئنم همه‌ی ما با کمال میل قبول می‌کردیم."


پیشرفت و مطرح شدن دالیچ در دنیای مربی‌گری فوتبال در آسیا اتفاق افتاده. او در سال 2016 باشگاه العین امارات را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رساند و در ماه اکتبر همان سال به جای آنته کاچیچ به عنوان سرمربی کرواسی منصوب شد. کرواسی در مراحل انتخابی جام جهانی روزهای سختی را پشت سر گذاشت.


ولی دالیچ 51ساله با  تغییراتی که در ساختار کرواسی بوجود آورد باعث شد کروات‌ها در بازی حذفی، یونان را شکست داده و جواز حضور در جام جهانی روسیه را بدست آورند تا در روسیه شگفتی‌ساز جام باشند.

دیدگاه‌ها