کد خبر : 1539477 | 28 تیر 1397 ساعت 11:01 | 65.3K بازدید | 0 دیدگاه

از ناامید کردن استون ویلا تا تاریخ سازی با رنجرز

هر آن چه باید از خرید جدید تراکتور بدانید

تیم تراکتورسازی اولین خرید خارجی خود برای لیگ هجدهم را سرانجام با به خدمت گرفتن هافبک انگلیسی انجام داد.

هر آن چه باید از خرید جدید تراکتور بدانید

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز روز گذشته هری فوریستر، بازیکن 27 ساله انگلیسی را به خدمت گرفت.  با توجه به اینکه محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتورسازی وعده خرید بازیکنان خارجی سرشناس را به هواداران این تیم داده بود، پس از حضور فوریستر در تراکتور همه تی تی ها به دنبال آشنایی با اولین خرید خارجی تیم شان هستند. در این مطلب به صورت کامل شما را با هری فوریستری آشنا خواهیم کرد که در سن 16 سالگی به عنوان یکی از پدیده های آینده باشگاه استون ویلا انگلستان به این تیم پیوسته بود:

 

همه چیز از کریسمس سال 1991 آغاز شد


هری فوریستر در دوم ژانویه سال 1991 در شهر میلتون کینز به دنبال آمد. میلیتون کینز شهر بزرگی در شهرستان باکینگهام شر، واقع در جنوب شرقی انگستان است. محلی که فوریستر در آن به دنیا آمد، شهر جدیدی به شمار می رود که در 23 ژانویه 1967 بنا شد. این شهر با مرکز کشور انگلستان (لندن) 72 کیلومتر فاصله داشته و جمعیت آن 230 هزار نفر در سال 2011 اعلام شده است.  نام کامل این بازیکن هری لی فوریستر است و 179 سانتی متر قد دارد. او راست پا است و فوتبال خود را از دوران متوسطه به صورت حرفه ای آغاز کرده و خیلی زود وارد عرصه باشگاهی شد. آکادمی واتفورد، جایی بود که فوریستر فوتبال را در آن به صورت حرفه ای آموخت سپس راهی استون ویلا شد و قرار بود روزی این بازیکن، در تیم بزرگسالان استون ویلا بازی کند اما سرنوشت به گونه ای دیگر برایش رقم خورد.

 

1321064

 

5 ستاره جوانی که قرار بود ستاره استون ویلا شوند اما نشدند!


با وجود اینکه هری فوریستر تنها 16 سال داشت، باشگاه استون ویلا با مبلغ 250 هزار پوند او را به عنوان یک جوان جادویی از واتفورد به خدمت گرفت. حضور فوریستر در استون ویلا برای او اتفاق بسیار بزرگی بود و در باشگاه نیز سر و صدای زیادی به پا کرد. او خیلی زود با درخشش در تیم زیر 18 سال استون ویلا این تیم را به سمت موفقیت بزرگ در لیگ برتر سوق داد. این بازیکن جوان خیلی زود به تیم دوم استون ویلا ملحق شد. در تیم دوم استون ویلا، فوریستر همانند تیم زیر 18 سال کمک زیادی به هم تیمی هایش کرد تا آنها به مقام قهرمانی لیگ منطقه دست یابند. این همه کاری بود که فوریستر در استون ویلا انجام داد. او نتوانست هیچ گاه به تیم اول باشگاه ملحق شود و پس از عملکرد پرنوسان در سال 2011 از استون ویلا جدا شد. بخش ورزشی وب سایت بیرمنگام میل او را در لیست 5 ستاره جوانی قرار داد که قرار بود ستاره استون ویلا شوند اما نشدند!

 

1321061

 

آغاز ماجراجویی فوریستر در فوتبال جزیره


پس از اینکه فوریستر در استون ویلا نتوانست رضایت مربیانش را جلب کند، به صورت قرضی به تیم کیلمارنوک پیوست؛ حضور او در تیم جدیدش 5 ماه به طول انجامید. این بازیکن جوان با لباس کیلمارنوک 5 بازی در لیگ برتر اسکاتلند انجام داد ولی موفق به زدن گل نشد. در بازگشت به استون ویلا، پس از یک سال حضور دوباره، فوریستر با اتمام قراردادش به تیم برنتفورد که در لیگ یک فوتبال انگلستان حضور داشت پیوست. او 2  فصل در این تیم حضور داشت؛ فصل اول 19 بازی بدون گل و فصل دوم 39 بازی و 8 گل حاصل کار این هافبک راست پا بود. فوریستر سپس به تیم دونکاستر پیوست که در یک سطح بالاتر از تیم سابقش در چمپیونشیپ انگلستان حضور داشت. فوریستر به همراه دانکستر در فصل 2013-2014 و در حالی که 7 بازی بدون گل برای این تیم انجام داده بود به لیگ یک فوتبال انگلستان سقوط کرد. او دو فصل دیگر، دانکستر را در لیگ یک همراهی کرد؛ حاصل کار او در این دو فصل 47 بازی و 7 گل زده بود که هر 7 گل را در فصل پایانی حضورش به ثمر رساند؛ این بازیکن در فصل پایانی حضور خود در دانکستر 7 کارت قرمز و 2 کارت قرمز هم دریافت کرد. بازی های نسبتا خوبی که فوریستر در آن فصل انجام داد، هیجان انگیزترین اتفاق دوران فوتبالی او را رقم زد و این بازیکن مورد توجه تیم رنجرز اسکاتلند قرار گرفت.

 

1321060

 

حضور در رنجرزِ از بالا به پایین رسیده!


تیم گلاسکو رنجرز، باشگاهی که سابقه پنجاه و چهار بار قهرمانی در لیگ برتر فوتبال اسکاتلند را دارد، در سال ۲۰۱۱ اعلام ورشکستگی کرد. بنا بر اطلاعیه‌ای که در پایگاه اینترنتی گلاسگو رنجرز منتشر شده، بدهی‌ها و جریمه‌های مالیاتی عامل ورشکستگی بوده‌اند. گلاسگو رنجرز در پایگاه اینترنتی خود خبر ورشکستگی این باشگاه را تأیید کرد. دست‌اندرکاران این باشگاه با سابقه فوتبال اسکاتلند امیدوار بودند با این روش بتوانند توان مالی باشگاه را بازآفرینی کنند. زمانی که باشگاه رنجرز به دلیل بدهی اعلام ورشکستگی کرد، در ذهن هیچ کس نمی‌گنجید که رای فدراسیون فوتبال اسکاتلند سقوط پرافتخارترین باشگاه فوتبال دنیا به دسته چهارم باشد. زندگی در جهان سرمایه داری نشان می داد که چندان نمی توان به سنت‌ها احترام گذاشت. اما نزدیک به 50 هزار طرفدار رنجرز این تیم را در اولین بازی در دسته چهارم همراهی کردند. رنجرز دو سال پیاپی قهرمان شد و به چمپیون شیپ اسکاتلند (یک دسته پایین‌تر از دسته برتر) رسید. در این مقطع بود که فوریستر با با مبلغ 135 هزار یورو از دانکستر به رنجرز منتقل شد. 

 

1321063

 

تاریخ سازی با رنجرز در اولین فصل


فوریستر و هم تیمی هایش در فصل 2016-2015 دست به یک کار تاریخی زده و بار دیگر، باشگاه قدیمی و پر افتخار رنجرز که به دلیل مشکلات مالی به لیگ دسته چهارم سقوط کرده بود را لیگ برتری کردند. آن فصل برای هواداران متعصب رنجرز که هیچ گاه تیم شان را تنها نگذاشتند، فصلی تاریخی بود. فوریستر در فصل 2016-2015 برای رنجرز 11 بازی انجام داد و موفق به زدن 4 گل شد. رنجرز در آن فصل با 25 پیروزی از 36 بازی و رقم زدن 6 تساوی و 5 باخت، 81 امتیازی شده و با اختلاف 11 امتیاز نسبت به تیم دوم مقتدرانه فاتح چمپیونشیپ اسکاتلند شد.

 

1321063

 

روزهای خوبی که تکرار نشدند


فوریستر در فصل اول حضورش در رنجرز با اینکه کم بازی کرد اما عملکرد رضایت بخشی داشت. او که یکی از ارکان لیگ برتری شدن رنجرز بود در فصل دوم حضورش در این تیم و این بار در لیگ برتر نتوانست روزهای خوبش را تکرار کند. 21 بازی برای فوریستر فرصت کمی نبود تا خود را اثبات کند، این اتفاق اما رخ نداد و این بازیکن با زدن تنها 3 گل و انجام بازی های متوسط رو به پایین در پایان فصل 2017-2018 و علی رغم میل باطنی اش از رنجرز جدا شد. با توجه به اینکه هنوز این بازیکن با رنجرز قرارداد داشت، تیم اسکاتلندی او را با قراردادی یک ساله به تیم ای اف سی ویمبلدون، حاضر در لیگ یک انگلستان قرض داد. در تیم جدید، فوریستر همواره یک بازیکن ثابت بود و 36 بازی انجام داد. او برای ویمبلدون 3 بار گلزنی کرد و 6 کارت زرد نیز دریافت کرد؛ در پایان فصل یاران فوریستر در مکان هجدهم لیگ 24 تیمی قرار گرفتند.

 

1321062

 

کامنت های ناامید کننده رنجرزی ها برای فوریتسر


یک روز پیش از پیوستن به تیم تراکتورسازی تبریز، توئیتر رسمی باشگاه رنجرز رسما اعلام کرد که هری فوریستر به صورت توافقی، قرارداد خود را با این باشگاه فسخ کرده است. این خبر با واکنش های نه چندان مطلوبی برای بازیکن 27 ساله انگلیسی از سوی هواداران رنجرز همراه بود. آنها که در فصل دوم حضور فوریستر، به هیچ عنوان رضایت کافی از او نداشتند در کامنت های خود زیر توئیت فسخ قرارداد توافقی اش، رفتن این بازیکن را به سود تیم شان دانستند. حال باید دید ماجراجویی جدید فوریستر این بار در بیرون از جزیره چه نتیجه ای برایش به همراه خواهد داشت.

 

1321058

 

تراکتورسازی، انتخابی متفاوت برای فوریستر


فوریستر تمامی دوران فوتبالی خود را در فوتبال جزیره به سر برده است. انگلستان و اسکاتلند جاهایی بودند که این بازیکن در آنها بازی کرده و اینک باید کیلومترها دورتر، بازی های فوستر را در لیگ برتر فوتبال ایران ببینیم. ماجراجویی جدید فوریستر را باید یک انتخاب متفاوت و شجاعانه بنامیم. او در شرایطی به تراکتورسازی تبریز پیوست که از چند تیم دسته اولی انگلیس نیز پیشنهاداتی را دریافت کرده بود. 

 

1321025

 

3 میلیارد تومان، رقمی که تراکتور باید برای فوریستر پرداخت کند


وبسایت ترانسفر مارکت، ارزش هری فوریستر را به پول ایران حدود 3 میلیارد تومان تخمین زده است. با توجه به نرخ بالای ارز در کشورمان چنین رقمی شاید رقم بسیار بالای به نظر بیاید اما 315 هزار یورو در فوتبال روز دنیا رقم معقولی برای یک بازیکن در سطح فوریستر به حساب می آید.

 

سعید عبدی

دیدگاه‌ها