کد خبر : 1539650 | 29 تیر 1397 ساعت 11:28 | 142.8K بازدید | 0 دیدگاه

تراکتور توشاک با موتور تقویتی بریتانیایی

مدعی آقای گلی لیگ از ایرلند آمد

سرخپوشان تبریزی با خرید یک مهاجم بریتانیایی دیگر اراده خود برای موفقیت در لیگ هجدهم را نشان دادند.

مدعی آقای گلی لیگ از ایرلند آمد

به گزارش "ورزش سه"، آنتونی استوکس مهاجم سابق تیم ملی ایرلند و البته بازیکن تیم آرسنال در رده های پایه است که روز گذشته با عقد قراردادی دو ساله به تراکتورسازی تبریز پیوست.

 

به طور مفصل عملکرد این بازیکن را بررسی کردیم که در زیر میتوانید بخوانید:

 

مشخصه های فیزیکی

 

او 29 سال سن دارد و راست پا است و توانایی بازی به عنوان مهاجم نوک و سایه را دارد. قد 185 سانتی متری اش سبب شده تا همواره به عنوان مهاجمی بلند قد مطرح باشد. وی قدرت شوت زنی بالایی دارد.

 

تیم ملی ایرلند

 

استوکس برای اولین بار در سال 2007 به تیم ملی ایرلند دعوت شد و آخرین حضورش در تیم ملی به سال 2014 بازمی‌گردد. او طی این هفت سال 9 بازی ملی انجام داد و هیچ گلی به ثمر نرساند. آنتونی یک بازی هم برای تیم B ایرلند انجام داد.

 

1321237

 

از آرسنال تا هیبرنیان

 

مهاجم جدید تراکتور از سال 2005 تا 2010 در تیم های آرسنال، فالکریک اسکاتلند، ساندرلند، شفیلد یونایتد، کریستال پالاس و هیبرنیان سپری کرد. او تنها یک فصل بازیکن تیم آرسنال بود و هیچ بازی برای این تیم انجام نداد.

حضور قرضی اش در فالکریک موفقیت آمیز بود. آنتونی در فصل 2005-06 چهارده گل زد و سه بار هت تریک کرد. همچنین در 4 بازی متوالی موفق به گلزنی شد. 

استوکس هیچ بازی در لیگ برتر انگلستان انجام نداد و حضورش در لیگ انگلیس به بازی در چمپیونشیپ خلاصه می شود. او در طول دو فصل برای شفیلد، ساندرلند و کریستال پالاس 4 گل زد و 3 پاس گل داد. در هیبرنیانِ اسکاتلند آمار خوبی از خود بر جای گذاشت و در طول یک فصل 24 گل برای این تیم به ثمر رساند.

 

1321235

 

سلتیک

 

بهترین دوران فوتبالش را از سال 2010 تا 2016 در سلتیک سپری کرد و در 135 بازی لیگ برتری 58 گل برای تیمش به ثمر رساند. او مقابل آبردین هت تریک کرد.

مهاجم جدید تیم تراکتورسازی سال 2012 مصدومیت شدید و پنج ماهه ای را سپری کرد و به نوعی نیم فصل اول 2012-13 را از دست داد. این مصدومیت از ناحیه قوزک پا بود. پس از بازگشت، 17 بازی انجام داد و 7 گل زد. کار تا سال 2015 برای این بازیکن خوب پیش رفت اما از فصل 2015-16 او به نیمکت نشین و سکونشین محض در سلتیک تبدیل شد و در نیم فصل تنها یک بار بازی کرد.

آنتونی با شماره 10 برای سلتیک بازی کرد و روزهای خاطره انگیزی با این تیم داشت. مقابل بارسلونا و میلان هم در لیگ قهرمانان بازی کرد و البته نتوانست نمایش خوبی داشته باشد.

 

بازگشت به چمپیونشیپ با بلکبرن راورز

 

استوکس در چمپیونشیپ تنها 8 بازی انجام داد و در اولین بازی اش برای بلکبرن موفق شد تنها گلش را مقابل نوریچ به ثمر برساند. او با پیراهن بلکبرن در فصل 2016-17 بازی کرد و نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد.

 

1321238

 

یک فصل اخیر؛ بی انضباطی و اخراج

 

حال بد نیست کمی از آمار دور شویم. آنتونی در ابتدای فصل 2017-18 به هیبرنیانِ اسکاتلند پیوست؛ تیمی که جزو قدرت های این لیگ محسوب می شود. اما آنتونی نتوانست در این تیم به شرایط خوبی برسد.

او به دلایل انضباطی در نیم فصل از تیمش اخراج شد. در ماه نوامبر، به دلیل درگیری در زمین تمرینی از تیم کنار گذاشته شد و سپس در برنامه زمستانی تیم بار دیگر بی انضباطی کرد و پس از آن گفت دیگر نمیخواهم برای این تیم بازی کنم!

به آپولون اسمیرنی یونان پیوست. در یونان هم اوضاع بر وفق مراد پیش نرفت. تنها 4 بازی برای تیم آپولو انجام داد و نتوانست گلی بزند، سپس باشگاهش را ترک کرد و دیگر به تمرین نرفت!

باشگاه آپولو نیز در بیانیه ای نوشت: آنتونی استوکس به طور واضح از قراردادش تخطی کرد و در مدتی که در تمرینات حضور پیدا نکرد، اطلاعی به باشگاه نداد. در نتیجه، ما به طور قانونی قراردادش را فسخ میکنیم.

 

1321239

 

چند نکته:

 

* به جز سلتیک، در هیچ باشگاهی دو فصل پیاپی بازی نکرده است. حال با قراردادی دو ساله در تراکتور حضور خواهد داشت.

* بیش از 140 بار در پست مهاجم نوک به میدان رفت و به نظر می رسد فصل آینده نیز در این پست حضور خواهد داشت.

* میزان دریافتی آنتونی در دو باشگاه آخرش به ترتیب 800 و 600 هزار یورو بوده است. یعنی با یوروی 10 هزار تومانی = 8 و 6 میلیارد تومان.

* در دوران فوتبالش 4 بار قهرمانی لیگ اسکاتلند، 4 جام جذفی و یک لیگ کاپ را کسب کرده است.

* میانگین گل های او هر 9 بازی یک گل می باشد.

 

نویسنده: محمد همتی

دیدگاه‌ها