کد خبر : 1540035 | 31 تیر 1397 ساعت 09:23 | 27.7K بازدید | 0 دیدگاه

پازل تیم قلعه نویی کامل نشده؛

مشکل فصل گذشته گریبان سپاهان را گرفت

باشگاه سپاهان در فاصله کمتر از 6 روز مانده به آغاز رقابت های لیگ برتر همچنان در جذب بازیکنان مورد نظر قلعه نویی ناکام مانده و این موضوع با ناراحتی سرمربی سپاهان همراه شده، چرا که دیگر او زمانی برای ایجاد هماهنگی ندارد.

مشکل فصل گذشته گریبان سپاهان را گرفت

به گزارش "ورزش سه"، فصل گذشته در شرایطی سپاهان به رقابت های لیگ هفدهم قدم گذاشت که سه بازیکن خارجی به اردوی این تیم برای تقویت طلایی پوشان اضافه شدند، اما دیر اضافه  شدن این سه بازیکن سبب شد تا کرانچار نتواند هارمونی مناسبی در ساختار تیمی خود ایجاد کند و در پایان هفته 21 ام هم از این تیم کنار رفت.


در پنجره تابستانی لیگ هفدهم، ژایرو رودریگوئز برای ترمیم خط دفاعی، کریولارو برای ترمیم بخش میانی و مروان حسین برای حضور در بخش تهاجمی به تیم اضافه شدند. دو بازیکن اول به ترتیب یک هفته و سه روز مانده به آغاز لیگ اضافه شدند و مروان حسین هم در هفته سوم؛ بازیکنانی که به هیچ وجه به کار کرانچار نیامدند و هزینه زیادی نیز برای آنها انجام شد. البته این سه تنها بازیکنان خارجی طلایی پوشان در لیگ هفدهم نبودند و در نیم فصل نیز ادون حسنی و ابراهیم عالمه برای ترمیم بخش میانی و دروازه به تیم اضافه شد که ورود آنها همزمان با خروج لی اولیویرا بود که از زمان حضور ویسی در تیم باقی مانده بود. خریدهایی که به جرات می توان تنها عالمه را بازیکنی سودمند برای سپاهانی ها به شمار آورد.


امسال با حضور امیرقلعه نویی تمرینات سپاهان خیلی زود شروع شد ولی باز هم مشکل سال گذشته گریبان تیم سپاهان را گرفته است.


 پس از اینکه مدیران سپاهان برای به خدمت گرفتن محسن مسلمان و سروش رفیعی با این دو بازیکن به نتیجه نرسیدند، طبق برنامه قرار بود یک یا دو بازیکن خارجی برای تقویت بخش میانی تیم در اردوی کردان و پیش از سفر به ترکیه به سایر نفرات اضافه شوند ولی تاکنون این اتفاق رخ نداده و از همین رو امیرقلعه نویی سرمربی طلایی پوشان از روند موجود گلایه دارد.


قلعه نویی در مورد عدم جذب بازیکنان مورد نظر خود گفته: ما درحال حاضر نیاز به دو بازیکن بازی‌ساز داریم. شما نمی‌توانید یک ماشین بدون لاستیک داشته باشید. ما خوب یارگیری کردیم و تمرین‌هایمان را خوب شروع کردیم. بازیکنان قبلی ما هم با انگیزه بالایی کار می‌کنند. طرفداران‌مان نیز طرفداران بسیار خوبی هستند. ما از مجموع ۸۰ فیلم از بازیکنان مختلف به ۴ فیلم رسیدیم و از آن ۴ تا هم دو بازیکن را انتخاب کردیم و از باشگاه خواستیم که آن‌ها را جذب کند. یکی از این بازیکنان برزیلی است.


و ادامه داد: سپاهان تیمی است که سال گذشته شرایط خوبی نداشت و حتی نزدیک بود سقوط کند. پس برای مدعی بودن در فصل جدید این تیم باید تکمیل شود. من قلعه‌نویی باید دو کار را انجام بدهم. یکی اینکه در نقل و انتقالات ۱۲ امتیاز بگیرم. چگونه؟ به این صورت که بازیکنان خوبی بگیرم و بدنسازی خوبی انجام بدهم و کار دوم اینکه انتهای لیگ را ببینم. به عنوان مثال در دو بازی فصل قبل ذوب آهن با استقلال در انتهای فصل، ما دو مدافع خود را در اختیار نداشتیم. سپاهان تیم پرافتخاری است و ما برای اینکه جوابگوی محبت هواداران باشیم باید تیم را تکمیل کنیم. ما به دو بازی‌ساز نیاز داریم و قرار است در این هفته جلسه‌ای برگزار شود تا علت جذب نشدن آن‌ها مشخص شود. حالا که مسلمان نیامده باید دو بازیکن دیگر بگیریم. طبق آخرین درخواست‌مان گفتیم باید حداقل یکی از آن‌ها در ابتدای فصل جذب شود.

 

سرمربی سپاهان که با رادیو جوان صحبت می‌کرد با بیان اینکه حافظه برخی‌ها ضعیف است گفت: من دو سال است که یاد گرفته‌ام همه کارهایم را کتبی انجام دهم چون در سال‌های قبل با ما صحبتی انجام می‌شد اما بعد از مدتی حرف‌ها ۱۸۰ درجه تغییر می‌کرد. من دو سال است که برای انجام درخواست‌هایم نامه می‌زنم.

 

با تمام توضیحاتی که ارائه شد، سپاهان هنوز در به خدمت گرفتن بازیکن یا دو بازیکن مورد نظر خود خوب عمل نکرده و در خوش بینانه ترین حالت، اضافه شدن بازیکن یا بازیکنان جدید پیش از شروع رقابت ها (رقابت های لیگ برتر از پنج شنبه هفته جاری چهارم مردادماه آغاز می شود) به ترکیب سایر نفرات که تمرینات خود را 35 روز قبل (26 خردادماه) آغاز کرده اند، کار آسانی نخواهد بود و همان مشکلی برای سپاهان ایجاد می شود که فصل گذشته زلاتکو کرانچار نیز تجربه کرد.


در واقع فصل گذشته نیز تیم فوتبال سپاهان با تردیدهای زیادی اقدام به جذب بازیکنان خارجی کرد و آنها خیلی دیر به ترکیب تیم اضافه شدند و کاری هم از پیش نبردند؛ مسئله ای که امسال نیز بار دیگر تکرار شده است و طلایی پوشان همچنان در جذب یک هافبک بازیساز ناکام مانده اند.


گفتنی است استنلی کی روش تنها سهمیه خارجی سپاهان تا اینجا به شمار می رود که از ابتدا نیز در تمرینات این تیم حاضر بوده و امیرقلعه نویی نیز شناخت خوبی از او دارد.

دیدگاه‌ها