کد خبر : 1540160 | 31 تیر 1397 ساعت 17:06 | 55.6K بازدید | 0 دیدگاه

در کمتر از دو ماه؛

تیمی که از صد به صفر رسید

تیم خونه به خونه که چند ماه پیش یکی از تیم های قدرتمند فوتبال ایران بود، حالا فقط نامی از آن باقی مانده است.

تیمی که از صد به صفر رسید 

به گزارش "ورزش سه"، خونه به خونه بابل در سال ۱۳۸۹ ابتدا در ورزش کشتی فعالیت خود را آغاز کرد و سپس بلافاصله وارد فوتبال شد. 

 

آغاز حضور خونه به خونه در فوتبال ایران 


این تیم کارش را در لیگ دسته سوم و با سرمربی‌گری فرشاد پیوس آغاز کرد و توانست در همان سال نخست با مربیگری وی به لیگ دسته دوم صعود کند. در میانه فصل ۹۴–۱۳۹۳ لیگ دسته دوم فرشاد پیوس از این تیم جدا شد و کادر فنی متشکل از فرهاد کاظمی و مهرداد میناوند و با سرمربی‌گری مرتضی کرمانی‌مقدم ادامه کار را در دست گرفت که در کسب جواز صعود به لیگ یک ناکام بودند؛ با این حال در آغاز فصل ۹۵–۱۳۹۴ یک، این تیم با خریدن امتیاز جواز حضور در این لیگ را بدست آورد.

 

انتخاب مربیان مختلف برای لیگ برتری شدن


پس از ورود این تیم به لیگ یک تلاش قاسم حسن زاده برای فراهم کردن شرایط این تیم برای حضور در لیگ برتر آغاز شد. این چهره ابتدا با چهره هایی نظیر جواد مهرداد میناوند و علی کریمی همکاری خود را آغاز کرد و مربیانی نظیر اکبر میثاقیان، علیرضا مرزبان، نادر دست نشان، جواد نکونام و در نهایت دراگان اسکوچیچ برای رساندن این تیم به لیگ برتر تلاش کردند.

 

ماموریتی که نزدیک به تحقق بود!


بی شک اوج کار این تیم فصل گذشته بود که جواد نکونام کار رسمی مربیگری خود را با خونه به خونه آغاز کرد و در میانه های راه از این تیم جدا شد تا اسکوچیچ ادامه ماموریت لیگ برتری شدن این تیم را برعهده بگیرد، اما در شرایطی که این تیم امید زیادی به لیگ برتری شدن داشت، نتایج هفته های پایانی به شکلی رقم خورد که شاگردان اسکوچیچ تنها با یک تفاضل گل کمتر نسبت به تیم نساجی مازندران از صعود بازماند تا سقوط این تیم کلید بخورد.

 

مصاحبه هایی که به کار نیامد


پس از صعود ماشین سازی مدیران خونه به خونه بارها در مصاحبه های خود با رسانه های مختلف از تخلف نساجی مازندران گفتند ولی تاکنون که هیچ چیزی تغییر نکرده و شاگردان نکونام با نظم خاصی آماده آغاز لیگ برتر هستند، اما از تیم مدعی دو ماه قبل خونه به خونه تقریبا چیزی باقی نمانده است و بسیاری از بازیکنان این تیم به تیم های دیگر رفته اند.

 

بازیکنان خونه به خونه دور از خانه !


ناصر سالاری گلر  فصل گذشته خونه به خونه به  فولاد خوزستان پیوست. دروازه بان دوم این تیم میکاییل ایمن تراج به تیم اروند خرمشهر. ضمن اینکه  بابا محمدی نیز به همین تیم پیوست. 
دیگر بازیکنان مطرح و جدا شده خونه به خونه حمید دیوسالار، سجاد آشوری و فرشاد فرجی بودند که جواد نکونام آنها را برای حضور در تیم نساجی مازندران انتخاب کرد. 
امین حاج محمدی هم که پیش تر در تیم های لیگ برتری به میدان می رفت، سایپا را برای ادامه فوتبال برگزید و امیر منصوریان و محمد قاسمی نژاد هم راهی پدیده شدند. 
روح الله باقری هم که یکی از شناخته شده ترین چهره های این تیم در فصل گذشته بود، خیلی زود با استقلال تهران قرارداد امضاء کرد و به این تیم پیوست.
نیما انتظاری دیگر بازیکن خونه به خونه به جمع شاگردان تارتار اضافه شده و محمد کریمی 21 ساله هم مورد توجه سپاهان قرار گرفت و اکنون در این تیم حضور دارد. 
حمید کاظمی و مجتبی رمضانی به تیم بادران پیوسته اند و رضا معقولی هم در سپیدرود حضور دارد. ضمن اینکه وفا هخامنش و مهدی خیری هم به ترتیب تیم های صنعت نفت آبادان  آلومینیوم اراک را برای ادامه فوتبال خود برگزیده اند.
 اما شرایط برای همه بازیکنان خونه به خونه خوب نبود و برخی از آنها همچنان بدون تیم باقی مانده اند.

 

بازیکنانی که همچنان سردرگم هستند 


هادی خیری در تیم سپیدرود علی نظرمحمدی تمرین می کرد ولی عدم تایید مالکیت تن زاده سبب شد تا این بازیکن هم مانند سایر بازیکنانی که با این تیم تمرین می کردند، بلاتکلیف باشد. رضا آقابابایی هم بازیکنی است که تکلیفش مشخص نیست. محمد قریشی هم همچنان بدون تیم است و سینا قنبرپور و محمدحسین باباگلی هم بدون ثبت قرارداد با مس کرمان تمرین می کنند. رضا منصوری گلر سوم خونه به خونه هم اگرچه به دنبال رضایت نامه بوده ولی هنوز نتوانسته تیم فصل آینده خود را انتخاب کند. در نهایت هم مهدی حنفی که فصل گذشته با مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی روبرو شد، آخرین بازیکنی است که با وجود رفع مصدومیت هنوز تیمی برای فصل آینده ندارد.

 

خونه به خونه از فوتبال می رود؟


کمتر از یک ماه دیگر رقابت های لیگ یک از سر گرفته می شود و این در شرایطی است که مدیران این تیم که با توپی پر به فوتبال ایران آمده بودند، طی هفته های اخیر هیچ اظهار نظری در مورد شرایط تیم خود در فصل آینده نداشته اند. باید ببینیم طی روزهای آتی چه تصمیمی در این خصوص گرفته می شود، اما بی شک در صورت ادامه تیم داری هم این تیم کار سختی برای رقابت با سایر باشگاه ها دارد  و شاید مسئولان این تیم به این موضوع هم رسیده باشند که حضور در فوتبال با پروژه های چند ساله ناسازگار است و برای داشتن یک تیم فوتبال باید برنامه های بسیار بلندمدت تری در اختیار داشت.

دیدگاه‌ها