کد خبر : 1540358 | 01 مرداد 1397 ساعت 17:10 | 62.1K بازدید | 0 دیدگاه

واکنش صدراعظم آلمان به تصمیم جنجالی اوزیل

مسوت اوزیل، ستاره ترک تبار آلمان ها روز گذشته خبر از خداحافظی خود با بازی های ملی داد.

واکنش صدراعظم آلمان به تصمیم جنجالی اوزیل

به گزارش "ورزش سه"، این هافبک باتجربه آلمانی به انتقاداتی که درباره دیدارش با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، پیش از جام جهانی، مطرح شده بود، پاسخ داد و آنها را نامحترمانه و نژادپرستانه توصیف کرده بود.

اوزیل و ایلکای گوندوغان چند روز پیش از آغاز جام جهانی با اردوغان دیدار کرده بودند و عکس هایی که از این دیدار منتشر شده بود، واکنش های تندی را در آلمان به همراه داشت. حتی افرادی مانند الیور بیرهوف و اتمار هیتسفیلد اعلام کردند که این دو بازیکن نباید در رقابت های جام جهانی برای آلمان به میدان بروند.

 

 

1321705

 

 

او در بحشی از بیانیه خداحافظی خود نوشت:« رفتاری که از سوی فدراسیون فوتبال آلمان و خیلی های دیگر با من شد، باعث شده که دیگر نخواهم پیراهن تیم ملی آلمان را به تن کنم. احساس می کنم که دیگر به من نیاز ندارند و فکر می کنم دستاوردهایی که از اولین بازی ملی ام در سال 2009 داشتم، فراموش شده است. این تصمیم را با ناراحتی و بعد از بررسی های زیاد، به دلیل اتفاقات اخیر، گرفتم.»

 

 

 

 

در حالی که اولی هوینس، رئیس باشگاه بایرن به منفی ترین شکل ممکن به این خداحافظی واکنش نشان داد و به نوعی شخصیت اوزیل را زیر سوال برد؛ اما آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از همه خواست تا به تصمیم اوزیل احترام بگذارند.

 

او در همین رابطه گفت:« مسوت اوزیل فوتبالیست فوق العاده ای است و خدمات زیادی برای تیم ملی آلمان انجام داد. معتقدم که اکنون که تصمیم به خداحافظی گرفته، همه باید به تصمیم او احترام بگذاریم.»

 

دیدگاه‌ها