کد خبر : 1540364 | 01 مرداد 1397 ساعت 17:54 | 64.8K بازدید | 0 دیدگاه

از عجایب انتخابات سازمان لیگ

گلر جام‌جهانی‌رفته جایی در بهترین‌های لیگ ندارد!

امشب مراسم بهترین های فوتبال ایران در لیگ هفدهم برگزار می شود. مراسمی که به دلیل معرفی عجیب نامزدها، برخی نام های مهم لیگ برتر از آن جاافتاده اند.

گلر جام‌جهانی‌رفته جایی در بهترین‌های لیگ ندارد!

 

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که کمتر از یک هفته تا آغاز رقابت های لیگ هجدهم باقی مانده است مراسم بهترین های لیگ قبلی برگزار خواهد شد و بهترین های لیگ هفدهم امشب معرفی می شوند تا به طور کامل پرونده فصل گذشته فوتبال ایران بسته شود.


نکته عجیب پیش از این مراسم عدم وجود برخی نام های مهم لیگ برتری است و به دلیل نوع معرفی غیرحرفه ای نامزدها تعدادی از بازیکنان مطرح از حضور در مراسم جاماندند. از جمله بازیکنانی که عدم وجود نام آنها بین سه نامزد نهایی کاملا به چشم می آید رشید مظاهری است. دروازه بانی که بدون تردید یکی از عوامل موفقیت ذوبی ها در نیم فصل دوم لیگ قبل و حضور در رده دوم جدول رده بندی نام می گیرد.
 

این دروازه بان گچسارانی چندی پیش با انتخاب کی روش به عنوان دروازه بان دوم تیم ملی راهی رقابت های جام جهانی شد به نوعی قربانی نوع برنامه ریزی مسئولان سازمان لیگ شد تا به عنوان یکی از سه گزینه نهایی دروازه تیم ملی در  روسیه، راهی در جمع برترین های لیگ در فصل قبل نداشته باشد.


مظاهری باثبات ترین گلر فصل قبل لیگ هفدهم بود و بدون حتی یک بازی نیمکت نشینی، در تمامی بازی های ذوب آهن در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته است. او در مجموع در 39 دیدار ذوب آهن در فصل فوتبالی 96 – 97 (برتر، آسیا و حذفی) در زمین حضور داشت و از این حیث میان سایر گلرهای حاضر در فوتبال ایران رکورددار محسوب می شود. علاوه بر این موضوع او با مهار 4 ضربه پنالتی، پنالتی گیرترین گلر لیگ هفدهم نیز محسوب می شود.


البته این اتفاق تاریخی را باید قطعا به دلیل برنامه ریزی اشتباه مسئولان سازمان لیگ در نوع رای گیری دانست. انتخاب بهترین ها در مراسمی اینچنینی طبیعتا باید با اعلام تعدادی نامزد در پست های مختلف انجام شود که به عنوان برترین های لیگ محسوب می شوند انجام شود نه اینکه همه بازیکنان لیگ در رای گیری حضور داشته باشند. این اتفاق قطعا باعث خواهد شد تا تعدادی از افراد لایق از راهیابی به جمع بهترین ها باز بمانند دقیقا مانند اتفاقی که برای گلر ملی پوش و موثر ذوبی ها افتاد.


نکته قابل ذکر در این باره اینکه علیرضا بیرانوند، دروازه پرسپولیسی تیم ملی به همراه سیدحسین حسینی و سیدمهدی رحمتی از استقلال گزینه های نهایی سازمان لیگ برای انتخاب بهترین دروازه بان هستند.

دیدگاه‌ها