کد خبر : 1547808 | 31 مرداد 1397 ساعت 19:09 | 32.1K بازدید | 0 دیدگاه

شاگردان اشکانى قهرمان تیمی بازی‌های آسیایی شدند

گرایى و نورى؛ ستاره هاى کشتى فرنگى در جاکارتا

کشتی فرنگی ایران همچون رشته آزاد به عنوان قهرمانی تیمی بازی‌های آسیایی جاکارتا دست یافت.

گرایى و نورى؛ ستاره هاى کشتى فرنگى در جاکارتا

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات رده بندی و فینال کشتی فرنگی هجدهمین دوره بازی های آسیایی جاکارتا 2018 در چهار وزن برگزار شد و به ترتیب محمدعلی گرایی و حسین نوری در دیدار فینال راهی میدان شدند و به مدال خوش رنگ طلا رسیدند.


علی‌اکبر حیدری و بهنام مهدی‌زاده در مبارزه رده‌بندی روی تشک رفتند، حیدری فرنگی کار جوان تیم ملی همچون مبارزه قبل مغلوب تصمیمات داوران شد و از رسیدن به مدال بازماند. مهدی‌زاده نیز در جایگاه پنجم قرار گرفت. روز گذشته کشتی فرنگی توسط مهرداد مردانی و محمدرضا گرایی به دو نشان برنز رسیده بود.
در پایان این مسابقات کشتی فرنگی ایران همچون رشته آزاد به عنوان قهرمانی تیمی این رقابت‌ها دست یافت.

 

گرایی؛ برنز برادر طلایى شد
محمد علی گرایی نفر سوم جهان در وزن 77 کیلوگرم در دور نخست یانگ بین از چین را در کمتر از دو دقیقه با امتیاز عالی 8 بر صفر شکست داد و به دور بعد صعود کرد.
گرایی در دور دوم سینگ از هند را با نتیجه 8 بر 6 از پیش رو برداشت.
دارنده مدال نقره قهرمانی آسیا در سال 2018 در مسابقه نیمه نهایی یوبیمو شوهی از ژاپن را 8 بر 1 شکست داد و به فینال مسابقات راه یافت.
او در فینال با مخمود کاژول  دارنده مدال  طلای آسیا  از قرقیزستان مبارزه کرد و با نتیجه ۷ بر ۳ رقیب خود را شکست داد تا بر مدال طلای مسابقات بوسه بزند.
محمدرضا گرایی برادر کوچکتر محمدعلی روز گذشته موفق شد مدال برنز وزن 67کیلوگرم را برای کاروان ورزشی ایران کسب کند.

 

1329538

 

 

نوری هفتمین طلایی کاروان ایران
نماینده ایران در وزن 87 کیلوگرم حسین نوری دارنده برنز جهان بود که پس از یک دور استراحت در دور دوم شیهاز اویلیکوف از ترکمنستان را با نتیجه 13 بر 4 شکست داد.
نوری در نیمه نهایى موفق شد الکوهالی از یمن را با نتیجه 8بر صفر شکیست دهد و به فینال مسابقات برسد.
حسین نوری در فینال با رستم عسگراف از ازبکستان مسابقه داد و  با اقتدار به مدال طلا رسید.

 

 

1329550

 

حیدری قربانی داوری
علی‌اکبر حیدری در وزن 97 کیلوگرم پس از یک دور استراحت در کشتی نخست خود موفق شد با نتیجه 8 بر صفر رامادانی از اندونزی را شکست دهد.
او در دور سوم در مقابل چیو چول از کره جنوبی با نتیجه 4 بر 3 شکست خورد و از رسیدن به فینال مسابقات بازماند.
در وزن 97 کیلوگرم 9 کشتی‌گیر وزن کشی کرده بودند.
حیدری در دیدار رده بندی با یرولان اسکاموف رقابت کرد و همچون مبارزه قبلی قربانی تصمیمات داوران شد تا با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب شده و از رسیدن به مدال بازبماند.

 

1329468

 

مهدی‌زاده به مدال برنز نرسید
بهنام مهدی‌زاده دارنده سه مدال طلای قهرمانی آسیا در دسته فوق سنگین نماینده ایران بود. مهدی‌زاده در دور نخست رامونوف از قرقیزستان را با نتیجه 10 بر 3 شکست داد.
او در دور دوم به مصاف منگ از چین رفت که در پایان موفق شد با نتیجه 5 بر صفر پیروز شود.
مهدی‌زاده در کشتی رده بندی با عبداله‌اف ازبکستانی کشتی گرفت که در نهایت با نتیجه 2 بر 2 مغلوب شد. داوری این کشتی بسیار بحث برانگیز بود به طوری که حریف ازبکی هیچ امتیاز فنی بدست نیاورد. داوران این دیدار پس ضربه‌ای که دو کشتی گیر به هم زدند دو امتیاز به عبدالله‌اف و یک اخطار به مهدیزاده دادند. در ادامه مهدیزاده موفق شد 2 امتیاز عقب افتاده را جبران کند ولی بدلیل اخطاری که  داوران به او داده بودند شکست خورد.
نماینده سنگین وزن ایران در دیدار رده بندی با مقابل مین سیوک کیم از کره جنوبی به میدان رفت و با نتیجه یک بر یک مغلوب شد و از رسیدن به مدال بازماند‏.

 

1329459

دیدگاه‌ها