کد خبر : 1547914 | 01 شهریور 1397 ساعت 08:11 | 16.2K بازدید | 0 دیدگاه

کلوپ: سر و صدای ماجرای اوزیل، ریاکارانه است

یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی لیورپول معتقد است ماجرای عکس گرفتن مسوت اوزیل و ایلکای گوندوگان بازیکنان تیم ملی آلمان با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، بیشتر از ظرفیتش بزرگ شده و در بوق و کرنا شده است.

کلوپ: سر و صدای ماجرای اوزیل، ریاکارانه است

به گزارش "ورزش سه"، مسوت اوزیل بازی‌ساز آرسنال و ایلکای گوندوگان هافبک منچسترسیتی در ماه مه در لندن با اردوغان عکس گرفتند تا جرقه‌های طوفانی از انتقادها را روشن کنند. طوفانی که بر روند آماده‌سازی تیم ملی آلمان برای شرکت درجام جهانی روسیه سایه افکند. 


بعد از حذف آلمان، مدافع عنوان قهرمانی، در مرحله‌ی گروهی، مسوت اوزیل با انتشار بیانیه‌ای از تیم ملی خداحافظی کرده و انتقادهای بسیاری درباره‌ی نژادپرستی و تبعیض به فوتبال آلمان وارد کرد. 


بسیاری از چهره‌های مهم فوتبال آلمان انتقادهای اوزیل را بی‌پایه و اساس دانستند ولی شکی نیست که این موضوع در فصل آتی بوندس‌لیگا همچنان یکی از موضوعات پر حرف و حدیث فوتبال آلمان خواهد بود. 


یورگن کلوپ که در زمان سرمربی‌گری در باشگاه دورتموند، گوندوگان شاگردش بوده به اشپورت1 گفت معتقد است بخش اعظم بحث‌ و جدل‌ها درباره‌ی این موضوع ریاکارانه است. کلوپ گفت:" این یک مثال بارز از سوءتفاهم است و البته کاملاً چرند بوده و به هیچ وجه واقعیت ندارد. در سیاست همیشه در چیزهای کوچک دمیده می‌شود تا بزرگ شوند و البته مشکلات بزرگ کوچک‌انگاری می‌شود تا سیاست‌مداران بتوانند مسیر خودشان را بروند". 


کلوپ گفت:" افراد باهوش سعی می‌کنند خودشان را وارد این بحث نکنند چون گفتن حرف درست کار ساده‌ای نیست. من هم خودم را از این دسته افراد می‌دانم. ولی کسانی که از اصل ماجرا چیزی نمی‌دانند بلندگو به دست گرفته و داد و فریاد می‌کنند. من به این دو نفر شک ندارم، دست کم به وفاداری‌شان به وطن‌مان شکی ندارم. تفاوت اینجا است که آنها یک ریشه‌ی اضافی هم دارند. مشکل کجا است ؟ این که زیبا است". 


کلوپ در ادامه گفت:" حالا افراد بی سر و صدا و باهوشی در دنیای سیاست پیدا می‌شوند که آنها را اغوا می‌کنند تا یک عکس بگیرند. بعد هم فرصت خیلی کمی در اختیارشان می‌گذارند که توضیح بدهند. به همین خاطر است که من این بحث و جدل‌ها را ریاکارانه می‌دانم. اتفاقات بدی برای ما افتاد چون به مردم اطلاعات غلط داده می‌شد. رسانه‌ها نباید هر روز درباره‌ی موضوعی مثل این سر و صدا راه بیندازند. فقط کافی است کمی ساکت شوید تا همه ببینند پشت این ماجرا چه کسانی ایستاده‌اند".

دیدگاه‌ها