کد خبر : 1553649 | 23 شهریور 1397 ساعت 12:19 | 16.2K بازدید | 0 دیدگاه

ناکامی یاران صدام حسین

اولین بازی دوستانه تیم ملی پاکستان بعد از سه سال

گاهی فوتبال ملی روایت‌گر داستان یک ملت است. در ماه گذشته تیم ملی فوتبال پاکستان به معنای واقعی کلمه روزگار یک ملت را در عرصه‌ی جهانی به نمایش گذاشت.

اولین بازی دوستانه تیم ملی پاکستان بعد از سه سال

به گزارش "ورزش سه"، بعد از سه سال عدم شرکت در مسابقات بین‌المللی فوتبال به دلیل دخالت سیاستمداران در فدراسیون فوتبال پاکستان و همچنین حملات تروریستی متعدد در گوشه و کنار این کشور، تیم ملی فوتبال پاکستان سرانجام در رقابتهای بین‌المللی به میدان رفت و شادی و غرور را به هواداران فوتبال در این کشور هدیه داد. 


البته تیم ملی امید پاکستان با هدایت همین مربی در بازی‌های آسیایی جاکارتا به میدان رفته بود و اولین پیروزی خود بعد از 44 سال را در مقابل نپال جشن گرفته بود. تیم امیدی که بخش عمده‌ی بازیکنانش همان بازیکنانی بودند که تحت عنوان تیم ملی بزرگسالان پاکستان در مقابل هند به میدان رفتند. 


امیدهای پاکستان در بازی‌های آسیایی 2018 در آخرین بازی گروه D تورنمنت فوتبال بازیها به مصاف نپال رفته و با کسب یک پیروزی 2-1 بعد از 44 سال اولین پیروزی فوتبال این کشور را به ثبت رساندند. 


حالا تیم ملی بزرگسالان پاکستان با هدایت سرمربی برزیلی‌اش خوزه آنتونیو نوگویرا با دو پیروزی مقابل نپال و بوتان و یک باخت در مقابل بنگلادش برای اولین بار بعد از 13 سال به مرحله‌ی نیمه‌نهایی جام قهرمانی رقابتهای فدراسیون فوتبال جنوب آسیا راه یافت. 


پاکستان در این  مرحله به مصاف تیمی رفت که نه تنها در فوتبال و ورزش بلکه در همه‌ی عرصه‌ها بزرگترین رقیب این کشور به حساب می‌آید : هند. 


دو تیم در ورزشگاه بانگاباندوی شهر داکا به مصاف هم رفتند. دو کشوری که تاریخی پیچیده و مشترک دارند و سالیان سال است رابطه‌ای به شدت خصمانه بین آنها برقرار است. این دو تیم برای اولین بار بعد از سال 2013 در یک مسابقه‌ی رسمی فوتبال در مقابل هم ایستادند. درحالیکه فوتبال هند در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد، پاکستان فوتبالی راکد دارد. وضعیتی که نوگویرای برزیلی سرمربی این تیم را مجبور کرد در این تورنمنت از تاکتیک‌هایی خلاقانه استفاده کند. 


پاکستان به لطف درخشش بازیکنانی مثل زش رحمان، حسن بشیر، محمد علی و البته کاپیتانش صدام حسین تا مرحله‌ی نیمه‌نهایی این تورنمنت راه یافت ولی در مقابل رقیب سرسختی چون هند، پاکستانی‌ها هر چه تلاش کردند نتوانستند به فینال راه پیدا کنند.


مانویر سینگ ستاره‌ی هند با به ثمر رساندن دو گل وبازیکن ذخیره‌ی هندی‌ها با یک گل در دقیقه‌ی هشتاد و سوم سه بار دروازه‌ی پاکستان را باز کردند تا گل اندکی التیام‌بخش حسن بشیر در دقیقه‌ی 88 نتواند مانع از شکست پاکستانی‌ها شود. به این ترتیب آبی‌پوشان هند در نهایت با نتیجه‌ی 3-1 به پیروزی رسیده و به فینال راه یافتند. 


هند حالا خود را برای فینال روز یکشنبه در مقابل مالدیو آماده می‌کند. مالدیوی که در دیگر مسابقه‌ی نیمه‌نهایی نپال را 3-0 شکست داد. فوتبال پاکستان با وجود این باخت، در این تورنمنت موفقیت بزرگی را تجربه کرد. تیمی که سالها بود در هیچ مسابقه‌ی رسمی بین‌المللی‌ای شرکت نکرده بود، تیمی که به دلیل ناکارآمدی مفرط سازمان ورزش در کشورش از ساده‌ترین امکانات هم برخوردار نیست با بازیکنانی که به ندرت می‌توانند دور هم جمع شده و در کنار هم تمرین کنند، با تلاش و ایثار و فداکاری بسیار توانستند دل فوتبالدوستان کشورشان را گرم کرده و برای آنها افتخاری کوچک بیافرینند. هوادارانی که کمتر به فوتبال علاقه داشته و تمام هوش و حواس‌شان به ورزش اول این کشور، کریکت معطوف است.

دیدگاه‌ها