کد خبر : 1554370 | 26 شهریور 1397 ساعت 10:23 | 9.6K بازدید | 0 دیدگاه

رقابتهای تنیس دیویس کاپ – کرواسی و فرانسه در فینال

تکرار شگفتی یاران دالیچ در دیویس کاپ

کرواسی در نیمه‌نهایی دیویس‌ کاپ در جدالی پرهیجان بر آمریکا غلبه کرد تا در فینال این رقابتها به مصاف فرانسه برود.

تکرار شگفتی یاران دالیچ در دیویس کاپ

به  گزارش "ورزش سه"، در دیگر نبرد نیمه‌نهایی فرانسه توانست اسپانیا را 3-2 شکست دهد و به فینال راه یابد. کرواسی هم با همین نتیجه آمریکا را از پیش رو برداشت تا فینال رقابتهای امسال جام دیویس بین کرواسی و فرانسه برگزار شود.


کرواسی در دیدار با آمریکا بعد از سه مسابقه‌ی اول با نتیجه‌ی 2-1 از حریف پیش افتاده بود اما در مسابقه‌ی چهارم سم کوئری آمریکایی در چهار ست با نتایج 6-7 و 7-6 و 6-3 و 6-4 بر مارین چیلیچ پیروز شد تا تکلیف قهرمان این مسابقه به بازی حساس پنجم کشیده شود.

 

1336974


کوئری بعد از شکست در ست اول که جدال پایاپایی بود و با تای‌برک به پایان رسید در ست دوم ابتدا با نتیجه‌ی 6-1 از چیلیچ عقب افتاد و به نظر می‌رسید شکست او در این ست هم حتمی است ولی تنیسور آمریکایی در نهایت این ست را 7-6 به سود خود پایان داد.

 

کوئری با کسب هفت امتیاز پیاپی موفق شد این ست را به نفع  خود پایان دهد تا با چیلیچ در حساب ست‌ها 1-1 مساوی شود. روند رو به بهبود بازی کوئری بعد از این ست با شدت بیشتری ادامه پیدا کرد.

 

1336975


کوئری در دو ست بعدی موفق شد دو بار چیلیچ را برک کند و در نهایت به پیروزی برسد. به این ترتیب تعیین تکلیف تیم فینالیست جام دیویس به بازی پنجم و آخر دو تیم کرواسی و آمریکا که بین بورنا چوریچ و فرانسس تیافو برگزار می‌شد، کشید.


این دو تنیسور در ست اول جدال نزدیکی داشتند و کارشان به تای‌برک کشید. اما تیافو بدون از دست دادن یک امتیاز ست اول را به سود خود پایان داد تا آمریکا از حریف پیش بیفتد. اما در ست دوم چوریچ با نمایشی درخشان، این ست را با نتیجه‌ی 6-1 به سود خود پایان داد تا هر دو تنیسور هر کدام یک ست را با پیروزی پشت سر بگذارند.

 

1336977


چوریچ کروات در ست سوم هم نمایش مقتدرانه‌ای داشت و ابتدا از حریف 5-1 پیش افتاد. اما تیافو نه تنها به  جنگیدن ادامه داد و کار را به تای‌برک کشاند بلکه حریف را 13-11 از پیش رو برداشت. چوریچ اما بلافاصله نشان داد که اراده‌ای پولادین دارد. او به بازی برگشت و در ست چهارم پیروز شد تا تعیین تکلیف برنده به ست پنجم کشیده شود. دو تنیسور پیش از شروع این ست در شمارش ست‌ها 2-2 مساوی بودند.


این بار هم چوریچ موفق شد بر اعصاب خود مسلط بوده و با نشان دادن یک بازی آرام و خونسرد با نتیجه‌ی 3-1 از حریف آمریکایی‌اش پیش بیفتد. تیافو برای بازگشت تلاش بسیاری کرد ولی هر چه زود به در بسته خورد و نتوانست راهی برای مغلوب کردن چوریچ پیدا کند. در نهایت چوریچ در ست پنجم هم با نتیجه‌ی 6-3 به پیروزی رسید تا بعد از چهار ساعت و شش دقیقه تنیس حساس و نزدیک، صعود خود و تیمش به فینال را قطعی کند.

 

1336976

 

 

 

دیدگاه‌ها