کد خبر : 1554933 | 28 شهریور 1397 ساعت 12:33 | 15.6K بازدید | 0 دیدگاه

گواردیولا به جناحین رو می‌آورد

تغییرات تاکتیکی ویژه سیتی برای لیگ قهرمانان

روش‌های تاکتیکی پپ گواردیولا سری است که باشگاه منچسترسیتی تلاش می‌کند به خوبی از آن مراقبت کرده و جلوی فاش شدنش را بگیرد.

تغییرات تاکتیکی ویژه سیتی برای لیگ قهرمانان

به گزارش "ورزش سه"، با اینحال روزنامه‌های انگلیسی اعلام کردند که گواردیولا قصد دارد برای اطمینان حاصل کردن از موفقیت امسال شاگردانش در لیگ قهرمانان اروپا در ساختار و استراتژی تاکتیکی تیمش تغییراتی ایجاد کند.


گواردیولا معتقد است سیتی می‌تواند هم از نظر فردی، هم به صورت جمعی و هم از نظر احساسی پیشرفت کند. با اینکه پیشرفت تک‌تک بازیکنان برای هر تیمی اهمیت دارد ولی گواردیولا از بعضی بازیکنان ویژه‌ی تیمش انتظارات خاصی دارد. به عنوان مثال گواردیولا انتظار دارد رحیم استرلینگ از نظر قدرت تمام‌کنندگی پیشرفت کند یا جان استونز و گابریل ژسوس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند و در لحظات سخت خود را نبازند. گواردیولا همچنین انتظار دارد کایل واکر و نیکلاس اوتماندی در بازی‌های بزرگ مثل گذشته دچار اشتباهات بزرگ نشوند.


گواردیولا حتی پیش از به پایان رسیدن فصل گذشته این را پذیرفته بود که تیمش به احتمال زیاد در فصل جاری دیگر نخواهد توانست مثل پارسال چنان موفقیت درخشانی را تکرار کند. به همین علت پپ تمام تلاش خود را برای استوارتر کردن و ثابت‌قدم‌تر کردن تیمش صرف کرده است، به خصوص در بازی‌های بزرگ. گواردیولا به جنگ روحیه‌ی از خود راضی که معتقد است برای هر تیمی سمی خطرناک است رفته و از بازیکنانش خواسته به هیچ وجه به موفقیت‌هایشان غره نشده و از خود راضی نباشند. گواردیولا برای اینکه مثل دوران حضورش در بارسلونا و بایرن مونیخ،  تیمش بعد از قهرمانی در لیگ، فصل بعد را با نتایجی شوکه‌کننده آغاز نکند، امسال فشار زیادی به بازیکنانش وارد کرده و کاری کرده آنها به هیچ وجه از وضعیت خود در تیم اصلی مطمئن نباشند.


اما برنامه‌ی ویژه‌ی پپ برای لیگ قهرمانان از این هم فراتر می‌رود. علاوه بر بهبودهای کلی در همه‌ی جنبه‌های فردی و جمعی تیم، گواردیولا برای بازی‌های تیمش در لیگ قهرمانان، یک الگوی پاس‌دهی خاص طراحی کرده.


به عنوان مثال یکی از روش‌های گواردیولا که در تمرینهای اخیر به چشم آمده استفاده از جناحین است. سیتی در تمرینها توپ را از دروازه‌بان به یکی از مدافعین آخر منتقل کرده، سپس توپ به یکی از مدافعین کناری منتقل شده و از طرف او مستقیماً برای مهاجمین ارسال شده است، مهاجمی که توپ را دریافت می‌کند آن را به عقب، به یک هافبک پاس داده و سپس توپ توسط هافبک به یکی از وینگرها پاس داده می‌شود. بعد از آن تصمیم‌گیری برای ادامه‌ی شکل بازی به عهده‌ی وینگر صاحب توپ خواهد بود.


سیتی در عین حال، در لیگ قهرمانان با تغییرهای مداوم جای بازیکنان، حریفان خود را سرگرم خواهد کرد. به عنوان مثال تغییر جای دفاع کناری و هافبک تهاجمی یکی از تاکتیک‌های محبوب گواردیولا در تمرینهای اخیر این تیم بوده و برای ایفای این نقش، کلیدی‌ترین بازیکنی که پپ در اختیار دارد کسی نیست جز بنجامین مندی. چرا که مندی هم می‌تواند در میانه‌ی زمین پیشروی کرده و هم در جناحین خطرناک است. گواردیولا مندی را آزاد گذاشته که هر جا فضای خالی پیدا کرد در آن پیشروی کند.


شکی نیست که پپ گواردیولا در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا با تغییرات تاکتیکی به دنبال رسیدن به موفقیت خواهد بود. ولی برای صحبت کردن قطعی درباره‌ی موفقیت یا عدم موفقیت روش‌های تاکتیکی پپ باید تا چند بازی آینده‌ی تیمش صبر کرد.

 

دیدگاه‌ها