کد خبر : 1557912 | 09 مهر 1397 ساعت 11:14 | 15K بازدید | 0 دیدگاه

عجایب یک قرارداد چند ماهه

پول نرسد، کی‌روش قبل از جام ملت‌ها فسخ می‌کند!

بر اساس اعلام کارلوس کی روش، در صورتی که خواسته های مالی این مربی تا آبان ماه از سوی فدراسیون برآورده نشود، این مربی می تواند سمتش را ترک کند!

پول نرسد، کی‌روش قبل از جام ملت‌ها فسخ می‌کند!

به گزارش "ورزش‌سه"، بحث بر سر قرارداد کارلوس کی روش تا جام ملت های آسیا یکی از موضوعات پرتکرار و البته داغ طی ماه های گذشته بوده است؛ در مقاطعی بحث امضای این قرارداد خیلی پرحاشیه شد و حالا که فدراسیون فوتبال قرارداد این مربی پرتغالی را به امضا رسانده هم حاشیه ها را پایانی نیست و ظاهرا این قضایا ادامه دار خواهد بود.


اگرچه فدراسیون فوتبال طی روزهای گذشته بارها اعلام کرده که قرارداد کی روش با همه جزییات به امضا رسیده و او در جام ملت های آسیا قطعا روی نیمکت ایران می‌نشیند اما بر اساس اعلام کی روش در صورتی که خواسته هایش برآورده نشود، می تواند در استانه جام ملت ها به فوتبال ایران شوک بدهد و قرارداد را ترک کند.


این جملات کی روش در مصاحبه ای که امروز با سایت فدراسیون فوتبال انجام داده را بخوانید: « خیلی ساده است که اگر در مهر و آبان امسال فدراسیون فوتبال نتواند از برنامه های تیم ملی حمایت کند آماده سازی ما کاملا از بین می رود و شما دیگر به سرمربی نیازی نخواهید داشت. سرمربی که تنها یک چیز در ذهنش در زمان برگشت بود. تنها دلیلی که پیشنهاد آقای تاج را قبول کردم این بود که سعی کنیم در امارات قهرمان شویم. من و آقای تاج به توافق رسیدیم که اگر در ماه های اکتبر و نوامبر امسال نتوانیم این حمایتها را داشته باشیم توافقات ما ادامه نخواهد داشت و این موضوعات را امضا هم کرده و مکتوب هم کرده ایم.»


این حرف های کی روش احتمالا به این معنی است که اگر فدراسیون فوتبال تا آبان ماه منابع مالی مشخص شده را نتواند تامین کند، کی روش می تواند قرارداد را فسخ کرده و از ایران برود.  آن هم در شرایطی که فوتبال ایران روی حضور او در جام ملت های آسیا برنامه ریزی کرده و به قول معروف همه تخم مرغ هایمان برای قهرمانی در آسیا را در سبد کی روش قرار بدهیم.


به عبارت بهتر می توان گفت فدراسیون فوتبال با کی روش یک قرارداد مشروط امضا کرده که اگر مشکلات مالی حل نشود و پول به تیم ملی نرسد، تیم ملی سرمربی اش را از دست می دهد و آنوقت مشخص نیست چه اتفاقاتی در استانه حضور در امارات برای بازی های آسیایی رخ خواهد داد. آن هم در شرایطی که فضای عمومی جامعه بر پایه امید به شکسته شدن طلسم قهرمانی در قاره کهن بنا نهاده شده است.


در چنین شرایطی همه باید امیدوار باشند که فدراسیون فوتبال بتواند با تکیه بر کمک های دولتی منابع مالی مشخص شده را تامین کند تا کی روش هم به کارش در تیم ملی بدون مشکل ادامه دهد. اتفاقی که رخ ندادنش حتی اگر به رفتن کی روش هم ختم نشود، بی تردید بحران جدیدی برای فوتبال ایران در آستانه جام ملت های آسیا ایجاد می کند.

 

دیدگاه‌ها