کد خبر : 1563273 | 01 آبان 1397 ساعت 19:27 | 55K بازدید | 0 دیدگاه

پیشکسوتان پرسپولیس در فرمول یک

حرف‌های جذاب قلیج درباره رحمتی و بیرانوند

سیدعلی ضیاء امروز پیش از بازی پرسپولیس السد در «فرمول یک» میزبان وحید قلیچ، حمید درخشان و پایان رافت پیشکسوتان پرسپولیس بود و با آنها درباره این تیم گفتگو کرد.

حرف‌های جذاب قلیج درباره رحمتی و بیرانوند

به گزارش "ورزش سه"، قلیچ در ابتدا درباره فرق پرسپولیس زمان قدیم و حالا توضیح داد: ما فقط برای عشق به این مردم بازی کردیم و فوتبال برای ما هیچ استفاده ای نداشت. آن زمان من راننده آژانس بودم و زمانی که تمرین می خواست شروع بشود سر تمرین می رفتم. وقتی دنبال مسافرها می رفتم همه مرا می شناختند اما کار عیب و ایراد ندارد. من وقتی صاحب زن و بچه هستم باید کار کنم دیگر. باشگاه هیچ پولی به ما نمی داد. من 12 سال گلر بودم و تنها گلری هستم که 189 بازی رسمی با پرسپولیس کردم و 4 تا پنالتی فقط در جریان بازی های دربی گرفتم اما این ها دلیلی برای درآمد نبود!


وی افزود: زمانی که تماشاچی مرا صدا می کرد، تا جایی که فضا اجازه می داد جلو می رفتم و به آنها تعظیم می کردم. آنها سرمایه فوتبال هستند و اگر نباشند انگیزه ای برای فوتبال نیست. حالا هم که در خیابان به عنوان پیشکسوت می بینمشان همینطور هستم.


این دروازه بان درباره دشوارترین بازی گفت: سخت ترین بازی دربی ها بود که فشار زیادی داشت. ما مربی داشتیم که همه جوره به بازیکنانش روحیه می داد. پروین نمی گذاشت هیچ بازیکنی استرس بگیرد و استرس را دور می کرد. گاهی فحش هایی می داد اما دوستانه بود. همه ایران او را دوست دارد چون معروفیت و محبوبیت را در کنار هم دارد. افتخاری برای من بوده که چندین و چند سال هم در کسوت مربی و هم بازیکن در خدمت آقای پروین بودم.


قلیچ درباره بهترین بازیکن بعد از خودش تاکید کرد: بهترین گلر بعد از من که توانست پرسپولیس را به جایگاه خودش برساند احمدرضا عابدزاده بود که گلری خوب و دو سال هم شاگرد من در پرسپولیس بود.


بعد از پنالتی رونالدو نقصی در دروازه بانی بیرانوند دیده نمی شود


وی درباره بیرانوند نیز اظهار کرد: من نقد می کردم دروازه بان پرسپولیس باید طوری باشد که هیچکس جرئت نکند به 18 قدم نزدیک شود. وقتی شما دو متر و خورده ای قد داری و طرفداران هستند و استعداد داری باید اینها را نشان بدهی. آقای بیرانوند که به پرسپولیس اضافه شد حواسش به جای دیگری بود و نگران پرسپولیس نبود. خوشبختانه با رهنمودهای خوب من دو سه دفعه ای که حرف زدم، بعد از پنالتی رونالدو هیچ نقصی در دروازه بانی او دیده نشده است. ممکن است یکی دو گل بد هم خورده باشد اما اکنون نه. حالا به حق نفر اول تیم ملی است.


این پیشکسوت فوتبال یادآور شد: مهدی رحمتی دروازه بان خوبی است و آقای کی‌روش با او لج کرد. او همین حالا هم می تواند در دروازه بان تیم ملی بایستد. گلر خوب دیگری که قدر خودش را ندانست و می توانست نفر اول تیم ملی باشد آقای محسن فروزان بود. علیرضا حقیقی هم گلر خوبی بود اما کار او تداوم نداشت. گلر باید 12 سال گلر باشد. تایم یک دروازه بان 12 سال است. اگر طی این سالها توانست خودش را نشان بدهد شش دانگ است.


قلیچ در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: منِ نوعی اگر از فوتبال استفاده ای نکردم از لحاظ کاری باید برای خودم سرمایه ای جور کنم که زندگی ام را پیش ببرم. من نه سرمایه را داشتم نه فوتبال را. وقفه ای هم که پیش آمد بابت این بود که پای من آسیب شدیدی دید و قلبم را هم عمل کردم. از غصه پا که قرار بود حتی آن را قطع کنند، بیمار قلبی هم شدم. این وقفه ای که افتاد به خاطر این مسائل است. خوشبختانه پزشک خوبی پیدا کردم و درمان شدم.


اظهار نظر این دروازه بان قدیمی درباره کی‌روش چنین بود: در چند سال اخیر چنین مربی وارد ایران نشده است. شک نکنید قهرمان آسیا می شویم.


غرغروترین بازیکن پرسپولیس از نظر وحید قلیچ


وی همچنین در پاسخ به سوالات کوتاه ضیاء درباره بهترین های هر پست گفت: بهترین مدافع محمد پنجعلی، بهترین هافبک حمید درخشان، بهترین فوروارد محمدخانی و غرغروترین بازیکن ضیا عربشاهی  است.


قلیچ بین فرشاد پیوس و علی دایی، پیوس را انتخاب کرد و درباره بهترین شعار بیان کرد: فحش ها را دوست داشتم و بیشتر گرم می شدم! همچنین اسم "پیروزی" را بیشتر دوست داشتم.


حمید درخشان، دیگر پیشکسوت پرسپولیس نیز درباره تیم فعلی گفت: پرسپولیس تا به حال خیلی زحمت کشیده است. در بازی اول امتیاز خوبی از حریف گرفتیم و حالا اگر تساوی هم داشته باشیم به نفعمان است. اگر پرسپولیس گل بزند هم که هدیه ای به هواداران خود داده است. در خط میانی تیم بازیکنان قدرتمندی هستند و فلسفه تیم این است که امروز حمله کند. البته نباید گل بخوریم و باید بازی را خوب کنترل کنیم. باید تاکتیکمان را به حریف تحمیل کنیم و امیدوارم نتیجه خوبی بگیریم.

 

1347505


تازه بازیکنان پرسپولیس فهمیده اند برای چه تیمی بازی می کنند


وی درباره تفاوت پرسپولیس در گذشته و حال اظهار کرد: ما آرامشی را که بازیکنان حالا دارند نداشتیم. پولی نبود. آن زمان مسائل سیاسی هم در کشور اولویت داشت اما پرسپولیس خیلی شاداب بازی می کرد و یادم نمی رود که تیم ما در یک ربع اول دو گل جلو بود. پرسپولیس فعلی هم پرتلاش و پرتوان کار می کند و 80 درصد بازیکنان آن فهمیده اند برای چه تیمی و چه طرفدارانی کار می کنند.


کی‌روش از وقتی آمده با همه درگیر بوده است


درخشان درباره کی‌روش اظهار کرد: مربی که 7 سال در کشور کار می کند باید در نوع بازی تیم ملی ما دخیل باشد. مربی که می آوریم بحث شخصی اش هم مهم است و فقط بحث فنی مهم نیست. اما او از وقتی آمده فقط با همه درگیر بوده، با مربیان داخلی تعامل نداشته و نگذاشته از او چیزی یاد بگیرند.


حمله حمله پرسپولیس کوبنده قشنگ ترین شعار بود


وی با بیان اینکه از نظر فنی برانکو بهتر است، یادآور شد: بهترین مدافع پنجعلی، بهترین هافبک پروین و بعد محمدخانی بوده است. حمله حمله پرسپولیس کوبنده قشنگ ترین شعار بود. بین پیوس و دایی هم دایی را انتخاب می کنم و عنوان "پرسپولیس" را بیشتر دوست دارم.


پایان رأفت دیگر پیشکسوت فوتبال نیز درباره بازی با السد گفت: تیم السد تیم فوق العاده خطرناکی است و ما باید شادابی کافی را داشته باشیم. امروز بازی حساسی داریم. ما هم می ترسیم. تیم السد حرفه ای است و دو هافبک قوی دارد و پاس های خطرناکی می دهند. هافبک وسط های ما باید مواظب گابی و دوستان باشند.

 

1347506


بحث های اخلاقی کی‌روش پیشکسوتان را ناراحت کرده


وی درباره مربی تیم ملی اظهار کرد: کی‌روش قطعا مربی بزرگی است و همین که ما دو سال جام جهانی رفتیم خیلی خوب است. البته بحث های اخلاقی او باعث ناراحتی پیشکسوتان شده است. ما قبل از کی‌روش هم جام جهانی رفتیم و از بین آسیا و اقیانوسیه ما انتخاب شدیم. سطح توقع مردم را آنقدر پایین آورده ایم که مردم با یک مساوی و باخت خوشحال می شوند.


پرسپولیس زمان ما دیگر تکرار نمی شود


این پرسپولیسی سابق تاکید کرد: پرسپولیس زمان ما دیگر تکرار نمی شود. زمانی که ما حمله می کردیم کل استادیوم بلند می شد و می گفت این باید گل شود. من امیدوارم تیم مان قهرمان شود. خود کی‌روش هم گفته اگر دوم شویم کاری نکرده ایم.


پایان در انتخاب بین دایی و پیوس هم گفت: دایی همشهری مان هست و آقای گل دنیا است. فرشاد گلزن قهاری بود اما دایی چیز دیگری است.


«فرمول یک» با اجرا و تهیه کنندگی سیدعلی ضیاء شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت 18 از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

 

1347504

دیدگاه‌ها