کد خبر : 1567570 | 19 آبان 1397 ساعت 10:19 | 25.7K بازدید | 0 دیدگاه

چهره های شاخص نبرد تراکتور - ذوب/ گزارش

نقش اول‌های روزی که تراکتور مدعی لیگ شد!

تراکتورسازی در شبی که 70 هزار هوادار خود را روی سکوهای ورزشگاه یادگار امام می دید، موفق شد ذوب آهن را با 4 گل شکست دهد.

نقش اول‌های روزی که تراکتور مدعی لیگ شد!

به گزارش "ورزش سه"، تیم تراکتورسازی تبریز در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز میزبان ذوب آهن اصفهان بود. تراکتوری ها پس از کسب پیروزی شیرین خارج از خانه مقابل پیکان در تهران به دنبال کسب پیروزی مقابل ذوب آهن بودند تا شمار بردهای پیاپی خود در لیگ برتر را به عدد 3 برسانند؛ آنها پیش از پیکان هم موفق به شکست دادن سپیدرود (2 بر یک) در تبریز شده بودند. سرخ پوشان فوتبال آذربایجان در رسیدن به هدف خود موفق بودند و توانستند با نتیجه پر گل 4 بر یک، حریف خود را شکست دهند تا با 22 امتیاز جایگاه سومی خود را مستحکم تر کرده و به صدر کمی نزدیک شوند. ذوب آهن نیز با قبول شکست مقابل تراکتورسازی، برای ششمین بازی متوالی موفق به کسب برد نشد. این تیم در حال حاضر با 11 امتیاز از 11 بازی یازدهم است! در این گزارش چهره به چهره از عملکرد ستاره ها در رویارویی تراکتور و ذوب آهن خواهیم نوشت:

 

1353072

 

محمد تقوی: تلاش برای ترابرد از موقت به دائمی!

 

از زمان انتخاب محمد تقوی به عنوان سرمربی موقت تراکتورسازی مدت های زیادی می گذرد. این مربی که پیش از این مسئولیت بزرگ، سابقه سرمربیگری هیچ تیم دیگری را نداشت، تا این لحظه نتایج بسیار خوبی را کسب کرده است. مسئولان تراکتورسازی در حالی که پس از جدایی توشاک در تلاش برای جذب یک مربی خارجی دیگر بودند، پس از کسب چند نتیجه موفق، دست نگه داشته اند و به نظر می رسد روال فعلی به گونه ای است که دست نگه داشتن آنها تداوم داشته باشد. تقوی البته همچنان عنوان سرمربی یدکی را با خود دارد و به قول خودش، چمدانش همیشه آماده رفتن است! البته این صحبت ها را نباید صحبت های از ته دل تقوی یاد کنیم؛ بی شک این مربی جوان تمایل بسیار زیادی دارد که عنوان موقت خود را به دائمی تبدیل کرده و با آرامش خاطر بیشتری به کار خود در تراکتور ادامه دهد. در بازی با ذوب آهن نیز بخت با تقوی و شاگردانش یار بود و یک برد پر گل در این دیدار باعث شد تا جایگاه این مربی به محکم ترین حد ممکن برسد. به نظر می رسد که کسب سه برد متوالی در هفته های اخیر، مسئولان تراکتور را برای دائمی کردن سرمربیگری تقوی به حد کافی قانع کرده است. شاید مواجهه با اقبال منفی افکار عمومی تنها دلیل عدم اعلام رسمی موضع باشگاه در مورد تقوی باشد.

 

 

1353073

 

امید نمازی: همه پشت او هستند حتی آقای مدیر!

 

از آخرین پیروزی ذوب آهن در لیگ برتر فصل 98-97 دقیقا 80 روز می گذرد. این تیم آخرین پیروزی خود در این فصل را مقابل ماشین سازی در هفته پنجم کسب کرد. تبریز اما این بار برای نمازی و شاگردانش خوش یمن نبود و آنها با 4 گل مغلوب تراکتور شدند. نمازی این روزها به شدت تحت فشار است. او با گفتن این جمله که  اگر 12 امتیاز در دیگر دیدارها نگیریم، احتمالا من و تعدادی از بازیکنان ذوب آهن رفتنی می شویم به خوبی شرایط سخت خود و تیمش را در نشست خبری پس از بازی با تراکتورسازی تبیین کرد. این شرایط اما از دید مدیرعامل ذوبی ها به گونه ای دیگر ارزیابی می شود. در حالی که کسب تنها 3 امتیاز از 18 امتیاز ممکن در 6 بازی، یک عملکرد به شدت ضعیف برای یک سرمربی به شمار می رود، سعید آذری، مدیرعامل تیم ذوب آهن پس از پایان بازی اظهار داشت که نتایج ضعیف تیمش ربطی به کادر فنی ندارد و این مدیرعامل تیم است که باید عوض شود! در صحبت های بازیکنان ذوب آهن هم حمایت از نمازی دیده می شد. به این ترتیب علی رغم کسب نتایج ضعیف و در صدر آنها، شکست تلخ 4 بر یک مقابل تراکتورسازی، نمازی این شانس را دارد که از اعتماد ذوبی ها استفاده کرده و تیمش را سر و سامان ببخشد مگر اینکه اتفاقی غیر منتظره در روزها و هفته های آتی رخ دهد.

 

1353074

 

لی اروین؛ کمال همنشین در او اثر کرد

 

لی هری اروین در نیمه دوم به ترکیب تیم تراکتورسازی اضافه شد. او در کمتر از 7 دقیقه 3 بار برای تیمش گلزنی کرده و زمینه ساز یک برد شیرین برای سرخ پوشان فوتبال آذربایجان شد. شبی به یادماندنی برای هواداران تراکتورسازی توسط اروین رقم خورد و بی شک این بازی یکی از بهترین بازی های تاریخ دوران بازی این مهاجم اسکاتلندی خواهد بود که تا پیش از این دیدار هیچ گاه موفق به هت تریک در این دیدار رسمی نشده بود. اروین در شرایطی 3 گل برای تراکتورسازی زد که در هفته یازدهم مقابل سپیدرود و در جریان پیروزی دو بر یک تیمش در ورزشگاه یادگار امام، موفق شده بود با زدن یکی از گل ها، طلسم گل نزدن هایش در لیگ برتر ایران را بشکند. طلسم شکنی اروین، عاقبت شیرینی برای او در پی داشت و دو هفته پس از آن، این بازیکن 3 گل دیگر برای تراکتور زد تا همانند استوکس از او هم به عنوان یک مهاجم خطرناک و گلزن یاد کنیم. در روزهایی که استوکس برای تراکتور خوب گل می زد، اروین در امر گلزنی توفیق چندانی نداشت. هفته ها حضور در کنار آقای گل سابق لیگ اسکاتلند، اوضاع را برای اروین تغییر داد و این بازیکن به خوبی راه و رسم گلزنی را آموخت. این اتفاق میمون برای تراکتوری ها در شرایطی رقم خورد که استکوس 3 هفته است که گل نمی زند. داشتن دو مهاجم گلزن و ششدانگ یک خوش شانسی محض برای تراکتوری ها در این فصل به شمار می رود که خط حمله آنها را به یک خط حمله همواره خطرناک تبدیل کرده است.

 

 

1353075

 

محسن مسلمان: گلزنی دوباره در یادگار؛ این بار بدون حاشیه!

 

محسن مسلمان را هواداران تراکتور با گلی به یاد می آورند که زمینه ساز بروز حواشی بسیار زیادی شد. مسلمان در اولین دوره حضور خود در ذوب آهن و زمانی که هنوز با حضور در پرسپولیس به بازیکنی نام آشنا در فوتبال ایران تبدیل نشده بود، در ورزشگاه یادگار امام تبریز موفق به گشودن دروازه تراکتورسازی شد. شادی گلی که از آن می توانیم به عنوان شیطنت، سو تفاهم یا هر چیز دیگری یاد کنیم، باعث شد تا مسلمان به شدت مورد غضب هواداران تراکتور در آن دوران قرار بگیرد. صفحه فیسبوک این بازیکن پس از آن اتفاق توسط هواداران تراکتور هک شد که عذرخواهی مسلمان باعث بازپس داده شدن آن گردید. بعد از آن ماجرا، مسلمان بازهم در یادگار امام با پیراهن ذوب آهن حاضر شده و بازهم گلزنی کرد. این بار گلزنی مسلمان، بدون حاشیه بود. او از روی ضربه آزاد یک گل دیدنی برای تیمش به ثمر رساند تا ذوبی ها برنده راهی رختکن شوند. گل مسلمان اما تنها یک نیمه دوام داشت و در نیمه دوم با از هم پاشیده شدن شیرازه ذوب آهن، اثر خود را از دست داد. مسلمان پس از حواشی چند هفته پیش به جمع ذوبی ها باز گشته و به یک مهره تاثیر گذار در تیمش تبدیل شده است. بی شک ادامه این روند می تواند روزهای بهتری را برای مهندس سابق پرسپولیسی ها در پی داشته باشد.

 

 

1353076

 

آنتونی استوکس: رفاقت تا سر حد جان!

 

اگر به گل های به ثمر رسیده شده توسط اروین در بازی مقابل ذوب آهن دقت کنیم، به خوبی می توانیم ردپای استوکس را در تمامی آنها ببینیم. مهاجم 8 گله تراکتوری ها که با احتساب بازی با ذوب آهن 3 هفته است که برای تیمش گلزنی نکرده است. او در بازی مقابل ذوب آهن اگرچه گلزنی نکرد اما توانست هم پستی خود را در امر گلزنی به خوبی یاری کند. گل اول اروین با پاس در عرض دیدنی استوکس به ثمر رسید. گل دوم مهاجم اسکاتلندی نیز روی حضور استوکس و اشتباه مظاهری وارد دروازه ذوب آهن شد و گل سوم او پس از تحت فشار قرار گرفتن محمدی، مدافع ذوب آهن توسط استوکس و پاس روبه عقب اشتباه این بازیکن به ثمر رسید. استوکس در نقش یک زوج، موفق ترین نمایش ممکن را در کنار اروین در بازی مقابل ذوب آهن داشت. اگر چه برخی ها اعتقاد دارند که استوکس تمایل زیادی به پاس دادن ندارد اما این بازیکن روز جمعه نشان داد که می تواند در شرایط حساس در نقش سازنده گل های حساس نیز ظاهر شود. در کنار این اتفاقات خوب، گل نزدن استوکس در 3 بازی اتفاقی است که شاید با گلزنی دیگر بازیکن در هفته های اخیر پوشش داده شده ولی باید مورد توجه کادر فنی تراکتور قرار گرفته و راه حلی برای آن اندیشیده شود. تداوم این امر بی شک در بازی ها و هفته های حساسی که پیش روی تراکتور قرار دارد می تواند به این تیم ضربه بزند.

 

 

1353047

 

رشید مظاهری: دبل در پوکر معکوس مقابل تراکتور

 

رشید مظاهری، دروازه بان ملی پوش تیم ذوب آهن روز جمعه 4 بار دروازه خود را مقابل تراکتورسازی باز شده دید تا یک روز تلخ را در یادگار امام پشت سر بگذارد. این اتفاق در حالی رخ داد که کمتر از 2 سال پیش نیز تراکتورسازی با هدایت امیر قلعه نویی و گل های ادینیو، کیانی، ایرانپوریان و ابراهیمی در مقابل تک گل رجب زاده، 4 بر یک ذوب آهن را در حضور رشید مظاهری شکست داده بود. در بازی روز جمعه لی هری اروین، مهاجم اسکاتلندی تراکتوری 3 بار دروازه مظاهری را باز کرد و دیگر گل تراکتور را نیز مسعود شجاعی، ملی پوش این تیم وارد دروازه هم تیمی خود در تیم ملی کرد. مظاهری در پایان بازی نیز به شدت از وضعیت تیمش شاکی بود. او عقیده داشت که در تیم مشکلاتی وجود دارد که نمی شود در رسانه ها مطرح کرد. این مشکلات اگر رفع نشوند، به عقیده مظاهری، ذوب آهن این نتایج بد را ادامه خواهد داد. در روزهایی که ذوب آهن نتایج خوبی کسب نمی کند، مظاهری هم نتوانسته بازی های درخشان فصول قبل را ارائه کند. او در این فصل تنها 3 بار موفق به کلین شیت شده است. این عملکرد برای دروازه بانی که در تلاش برای بدست آوردن شماره یک تیم ملی است به هیچ عنوان قابل قبول نیست و به نظر نمی رسد که خود مظاهری نیز در چنین شرایطی چندان انتظاری برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی در جام ملت های آسیا داشته باشد.

 

 

1353077

 

مسعود شجاعی: کاپیتانِ خوب نعمت بزرگی است

 

مسعود شجاعی به خوبی توانسته نقش یک کاپیتان خوب را در تیم تراکتورسازی ایفا کند. تراکتورسازی در فصل جاری یک تیم پر ستاره است و حضور یک کاپیتان باتجربه با سابقه حضور طولانی در فوتبال اروپا برای این تیم یک نعمت بزرگ به شمار می رود. کاپیتان فعلی تیم ملی در تراکتورسازی خیلی زود جا افتاد. او اینک در نقش رهبر تیم و البته رهبر خط میانی، به خوبی اوضاع تیم را تحت کنترل خود در آورده است. حرکات پا به توپ بدون کمترین اقدام به پا به توپ اضافه ای باعث شده تا از شجاعی به عنوان یک هافبک بی نقص در این فصل یاد کنیم. شجاعی در بازی مقابل ذوب آهن نیز عملکرد موفقی داشت. او گل چهارم تراکتورسازی را نیز با جایگیری موفق و حضور به موقع خود در محوطه جریمه حریف به ثمر رساند تا سهم پر رنگ تری در پیروزی پر گل تیمش داشته باشد. در بازی مقابل ذوب آهن نیز اشکان دژاگه به دلیل مصدومیت حضور نداشت. در بازی هایی که دژاگه حضور ندارد، مسئولیت شجاعی سنگین تر می شود اما او به خوبی توانسته از پس این مسئولیت بر بیاید.

 

 

1353078

 

هادی محمدی: بازگشت ناموفق سرباز به پادگان

 

هادی محمدی یکی از سربازهای بی حاشیه تیم تراکتورسازی به شمار می رود. او برای گذراندن دوران خدمت سربازی خود از ذوب آهن جدا و در تراکتورسازی حضور یافت. حضور این بازیکن در تراکتورسازی مصادف شده بود با بدترین دوران تیم تراکتورسازی در تاریخ لیگ برتر. محمدی اما به خوبی توانست در تیم تراکتورسازی بازی کرده و بدون کمترین حاشیه ای برخلاف برخی از همتایان خود با آرامش کامل به کار خود در تبریز پایان داده و راهی تیم سابق خود ذوب آهن شود. محمدی روز جمعه در بازگشت به تبریز با پیراهن ذوب آهن، روز موفقی نداشت. نیمه دوم بازی تراکتور و ذوب آهن کلکسیونی از اشتباهات مرگبار مدافعان ذوب آهن را در پی داشت. یکی از مهلک ترین اشتباهات را محمدی روی گل سوم تراکتور مرتکب شد. پاس به عقب این بازیکن به اروین رسید و مهاجم اسکاتلندی تراکتوری ها این توپ را تبدیل به گل سوم خود و تیمش کرد. محمدی در روزی که امیدوار بود دست پر از ورزشگاه خانگی تیم سابقش به اصفهان بازگردد، یکی از بدترین روزهای این فصل خود را سپری کرد.

 

 

1353079

 

سوگیتا: سوباسا!

 

یوکی سوگیتا، هافبک ژاپنی تراکتورسازی را باید یکی از خارجی های موفق تاریخ این باشگاه بنامیم. این بازیکن به قدری برای تیمش خوب است که نمی توان هیچ جایگزینی را برایش در نظر گرفت. سوگیتا در نقش یک بازیکن میانی خستگی ناپذیر همه کار برای تراکتور می کند. او گرچه هنوز برای تراکتور گلزنی نکرده اما روی بسیاری از گل های تیمش تاثیر مثبت داشته است. در بازی مقابل ذوب آهن، سوگیتا همانند دیگر بازی های تیمش عملکرد قابل قبولی ارائه کرد. محبوبیت بالای سوگیتا در نزد هواداران تراکتورسازی که او را "سوباسا" نامیده اند، باعث شده تا این بازیکن ژاپنی به هیچ عنوان در تبریز احساس غربت نکند. جالب اینجاست که در بازی روز جمعه، یکی از هواداران خوش ذوق تراکتوری، با پرچم ژاپن در ورزشگاه یادگار امام حضور یافته بود تا به این طریق به تمجید از بازی ها خوب هافبک تیمش بپردازد. کری های اخیر سوگیتا در مورد فینال لیگ قهرمانان آسیا نیز واکنش های مختلفی را در پی داشته است. او پس از بازی مقابل ذوب آهن نیز طی اظهار نظری جالب عنوان کرد که کاشیما با 5 گل پرسپولیس را در دیدار برگشت شکست خواهد داد!

 

سعید عبدی

 

 

دیدگاه‌ها