کد خبر : 1568679 | 23 آبان 1397 ساعت 12:55 | 5K بازدید | 0 دیدگاه

توقع من با بازیکنان متفاوت است؛ ملی‌پوشان صبورتر باشند

توضیحات شاهین‌طبع درباره ابهام‌های تیم ملی بسکتبال

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: هم باید به توقع جوان ها احترام بگذاریم و هم از بازیکنان تیم ملی بخواهیم صبورتر عمل کنند.

توضیحات شاهین‌طبع درباره ابهام‌های تیم ملی بسکتبال

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی بسکتبال در یک ماه اخیر با حاشیه های زیادی مواجه بوده و حالا در آستانه شروع دوباره اردوها برای حضور در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی ابهام زیادی پیرامون تیم ملی وجود دارد.


انتشار لیست جدید تیم ملی از سوی مهران شاهین طبع بازهم به این شائبه ها افزوده؛ از غیبت ارسلان کاظمی بگیر تا ابهام در حضور حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی در اردو.


برای اطلاع از جزییات و اینکه چه بازیکنانی قرار است تیم ملی را در ۲ بازی حساس پیش رو مقابل استرالیا و فیلیپین همراهی کنند، با سرمربی تیم ملی تماس گرفتیم.


در ادامه مشروح صحبت‌های مهران شاهین‌طبع در گفت‌وگو با خبرنگار "ورزش سه" را می‌خوانید.


شاید برخی بازیکنان به اردو نیایند


ما ۲۰ نفر را به اردو دعوت کردیم؛ اما مشخص نیست که همه آنها بیایند. احتمال این هست که برخی بازیکنان به خاطر مشکلاتی که دارند، در اردو حاضر نشوند. به همین خاطر هم تعداد زیادی از بازیکنان را فراخواندیم تا اگر کسی هم به اردو نیامد، مشکلی نداشته باشیم. به هر حال ما سعی کردیم از تمام پتانسیل موجود استفاده کنیم.  


تصمیم جمعی این بود کاظمی دعوت نشود


ارسلان کاظمی مصدومیتی دارد و از قبل هم این مصدومیت همراه او بوده است. من نمی خواهم خیلی جزیی درباره وضعیت او توضیح بدهم چون ممکن است حاشیه ایجاد شود. به هر حال من با سایر اعضای کادرفنی به این نتیجه رسیدیم که این ۲۰ نفر را دعوت کنیم. ارسلان کاظمی هم زحمات زیادی برای تیم ملی کشیده و حتی با مصدومیت هم بازی کرده است. فعلا انتخاب ما برای این اردو همین ۲۰ نفر هستند و برای اردوی بعدی شاید نفرات دیگری اضافه شوند. موضوع کاظمی به هیچ وجه انضباطی نیست.


مشایخی و گرامی پور مصدوم هستند


با توجه به اینکه برخلاف گذشته مسابقات انتخابی جام جهانی با فاصله و در طول برگزاری مسابقات باشگاهی پیگیری می شود، ما با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنیم. هم مساله آسیب دیدگی بازیکنان هست و هم درگیری بازیکنان با بازی های باشگاهی را داریم. همین الان آرون گرامی پور را دعوت کردیم؛ اما چون درگیر بازی بوده، آسیب دیدگی کوچکی دارد و مشخص نیست به اردو بیاید یا خیر. همچنین سجاد مشایخی چند روز قبل مصدوم شده و وضع او هم مبهم است. در این شرایط جمع کردن یک تیم کار دشواری است.


صمد مشکلش را حل کند، به تیم ملی می آید


صمد نیکخواه بهرامی در آمریکا به سر می برد. ما با دعوت از این بازیکن به او شانس دادیم که در اردوی تیم ملی شرکت کند. همانطور که می دانید صمد جدا از بحث بسکتبال در آمریکا زندگی می کند. یکسری موارد شخصی وجود دارد که اگر ما و صمد بتوانیم آنها را حل کنیم، او در این برهه به تیم ملی اضافه می شود.  


حدادی خودش می داند به اردو بیاید یا نه


حامد حدادی هم بیشتر از همه خودش از وضعیتش خبر دارد. او بازیکنی است که برای تیم ملی زحمات زیادی کشیده و هر جا توانسته کمک کرده است. او بازیکن بزرگی است و ما هم در لیستمان نام او را قرار دادیم. اینکه به اردو بیاید یا نه را باید خودش تصمیم بگیرد.


روز خوبمان باشد، استرالیا را هم می‌بریم


با وجود تمام مشکلاتی که داریم، بایستی با هر چه در توان داریم، بجنگیم. ما امیدوارانه کار خود را ادامه می دهیم. درست است که ما ۲ بازی سخت برابر استرالیا و فیلیپین در خانه حریفان داریم؛ اما هیچ دیداری را نمی شود پیش بینی کرد. همین استرالیا به ژاپن باخته و بچه های ما هم در روز خوب خود می توانند چنین کاری انجام دهند.


از پیشنهاد قطری ها استقبال کردیم


پیشنهاد خوبی از قطری ها گرفتیم و قبل از پنجره پنجم جام جهانی به این کشور می رویم تا ۲ بازی تدارکاتی با آنها داشته باشیم. با توجه به اینکه سفرهای تدارکاتی از سوی وزارت ورزش تقریبا بسته شده، ما از این پیشنهاد قطری ها استقبال کردیم. بعد از برگزاری اردوی چند روزه در قطر از همان جا به استرالیا می رویم. انصافا در ماه های اخیر فدراسیون برنامه های تیم ملی را به خوبی اجرا کرده و اردوهایی برقرار کرده که در شان تیم ملی است.


اگر بحثی مطرح شد، به خاطر خستگی بازیکنان بود


اخیرا برخی مباحث حاشیه ای مطرح شده که فکر می کنم طبیعی است. به هر حال بازیکنان توقع مردم را روی دوش خود احساس می کنند. ما ۷، ۸ ماه اردوی سخت و فشرده ای داشتیم و همه بچه ها زحمت کشیدند. ۲ پنجره جام جهانی و یک تورنمنت سخت یعنی بازی های آسیایی را پشت سر گذاشتیم که از نظر من با موفقیت همراه بود. به هر حال طبیعی است که بازیکنان هم خسته شوند؛ اما ما هم مجبور بودیم بازیکنان را در اردو داشته باشیم و به آنها فشار بیاوریم. با این حال نباید زحماتشان را نادیده گرفت. من شخصا به آنها حق می دهم خستگی را همراه خود داشته باشند. اگر هم بحثی مطرح شده، قطعا به خاطر همین خستگی و فشار بیش از حد بوده است. خوشبختانه بازیکنان دیگری هم داریم که پیشرفت کردند و حتی متقاضی تمرین بیشتر هستند.


بازیکنان صبورتر باشند؛ کسی نمی‌رنجد


سرمربی همیشه به عنوان مسئول شماره یک بیش از همه مورد هدف قرار می گیرد. وقتی در راس قرار می گیری، ممکن است با هر کسی بحث و جدل داشته باشی. اگر تیم ملی ببازد، من از همه شرمنده تر می شوم. اگر بخواهم درباره کمبودها و امکانات تیم ملی صحبت کنم، قطعا دیدگاهم با بازیکنان و جوانترها متفاوت است. آنها توقعشان از من بیشتر است. سن و سال من طوری است که از نظر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اشراف بیشتری روی وضع جامعه و کشور دارم. می دانم که الان همه فدراسیون ها درگیر این مشکلات هستند و خیلی از آنها حتی برای اعزام به مسابقات رسمی هم مشکل دارند. ممکن است در برخی موارد نقص هایی وجود داشته باشد. با این حال هم باید به توقع جوان ها احترام بگذاریم و هم از بازیکنان تیم ملی بخواهیم صبورتر عمل کنند. اگر این اتفاق رخ دهد، دیگر نه رنجشی به وجود می آید و نه برخوردهای لفظی رخ می دهد.

دیدگاه‌ها