کد خبر : 1568868 | 24 آبان 1397 ساعت 11:35 | 22.9K بازدید | 0 دیدگاه

معدل اعشاری ها در لیگ برتر فوتبال ایران 

یه هل بدین یک بشیم! (خبر ویژه)

در حالی که 12 هفته از لیگ برتر را پشت سر گذاشته ایم 9 تیم از 16 تیم حاضر در رقابت ها معدل گل زده آنها در هر بازی به یک گل نمی رسد.

یه هل بدین یک بشیم! (خبر ویژه)

به گزارش "ورزش سه"، این 9 تیم عبارتند از : سایپا، استقلال، ماشین سازی، صنعت نفت آبادان، نساجی، فولاد، استقلال خوزستان، سپیدرود رشت و نفت مسجد سلیمان. 


این نشان می دهد در فوتبال باشگاهی این فصل بیش از فصول گذشته شاهد بازی تدافعی از سوی تیم ها هستیم. دفاع کردن تاکتیکی است که به خوبی تیم های ما انجام می دهند. از تیمی که در صدر جدول قرار دارد تا تیمی که در انتهای جدول جا خوش کرده است. آنچه که سخت است تدارک حمله است که تاکتیک های متنوعی را می طلبد. تمرین بیش از اندازه و پیدا کردن راهکارهای نو برای رسیدن به دروازه حریف و زدن گل.


وقتی 9 تیم از 16 تیم حاضر در لیگ برتر نمی توانند هر 90 دقیقه یک گل بزنند بدین معنی است که بیشتر بازی های لیگ برتر فاقد جذابیت است و شاید یکی از دلایل سکوهای خالی در بازی های لیگ برتر همین باشد. در این بین هستند تیم هایی که از روز به روز از فوتبال دفاعی فاصله می گیرند و حاصل بازی تهاجمی را هم در موقعیت خود در جدول می بینند و هم روی سکوها. نمونه اش سپاهان. این تیم تهاجمی ترین تیم لیگ برتر است و در بازی با سایپا که با سه گل به برتری رسید تماشاگران زیادی را حامی خود دید. سپاهان  امروز به لطف بازی تهاجمی که ارایه می دهد یکی از مدعیان قهرمانی بشمار می رود. نمونه دیگر تراکتورسازی که در بازی با ذوب آهن با نتیجه 4-1 پیروز شد. در این بازی و در استادیوم یادگار امام تبریز جای سوزن انداختن نبود و با این روند می شود از تراکتورسازی هم به عنوان مدعی جدی قهرمانی یاد کرد. 


در بین تیم هایی که معدل گل زده آنها در هر بازی یک گل نیست فقط تیم های قعرنشین دیده نمی شود. به نام تیم های مدعی قهرمانی و حتی کسب سهمیه هم برمی خوریم. استقلال و سایپا. 


فوتبال در گل خلاصه می شود و طبیعتا تیمی که کم گل می زند نمی تواند به موفقیت دست یابد.

دیدگاه‌ها