کد خبر : 1569414 | 26 آبان 1397 ساعت 19:03 | 14K بازدید | 0 دیدگاه

از کار وزیر تعجب کردم که چطور می شود قانون را دور زد؛

هاشمی طبا: فیفا اگر دخالت کند حق دارد

رئیس پیشین کمیته ملی المپیک درباره قانون منع به کار گیری بازنشستگان و حواشی اخیر آن در فوتبال ایران صحبت هایی را مطرح کرد.

هاشمی طبا: فیفا اگر دخالت کند حق دارد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، سید مصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌و‌گو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران اظهار داشت: من خیلی با قانون بازنشستگی میانه خوشی ندارم چون به صورت طبیعی باید جوانگرایی شود و از تجربه افراد هم استفاده شود. در کل قانون باید اجرا شود. اینکه وزیر با ادامه حضور تاج موافقت کرده برای من سوال را ایجاد کرده که مگر می‌شود بر خلاف قانون عمل کرد؟

 

وی افزود: در مورد فدراسیون فوتبال مشکل دیگری وجود دارد. مشکل این است که طبق قانون تصویب شده فدراسیون‌های ورزشی جزو موسسات عمومی غیر دولتی هستند.اگر یادتان باشد در زمیان آقای علی‌آبادی گفتند به حرف‌های فیفا توجه نمی‌کنیم بعدها مجبور شدند به خواسته‌های فیفا گوش کنند.

رئیس سابق کمیته ملی المپیک گفت: اگر بخواهند فدراسیون فوتبال را استثنا کنند باید این موضوع را مجلس ببرند. از نظر فیفا فدراسیون فوتبال ما خصوصی است و از نظر دولت ما هم فدراسیون موسسه عمومی غیر دولتی است. فیفا حق دارد که بگوید که دخالت صورت می‌گیرد. اگر فدراسیون می‌خواهد شرایط را بپذیرد مجلس باید این فدراسیون را استثنا کند.

 

وی تاکید کرد: چرا تاج و ضیایی اصرار می‌کنند باید باشند؟ مگر حضور در یک موضع شبهه دار درست است؟ مگر دیگر کسانی را نداریم که در مملکت ما مدیریت کنند. ای کاش آنها انصراف می‌دادند و مجمع رئیس بعدی را انتخاب می‌کرد.

 

هاشمی‌طبا در خصوص اینکه چطور در عرض چند روز رئیس فدراسیون می‌ماند گفت: این دور زدن قانون هست ولی از نظر فیفا چون اساسنامه به تائید فیفا رسیده آنها می‌گویند این فدراسیون خصوصی است. آنها حق دارند بگویند که دخالت نکنید. فدراسیون‌های جهانی قوانین عمومی را حاکم می‌دانند. فرض کنید اگر اداره مالیات به فدراسیون فوتبال وارد شود و تصمیماتی بگیرد در آن صورت این اتفاق جزو قوانین داخلی محسوب می‌شود. اگر فیفا ادعا کند دولت چرا دخالت کرده حق دارد چون ما در خودمان مسائل را حل نکردیم. از نظر قانون فدراسیون مشمول این قانون بازنشستگی هست، این حرف را بدون برو برگرد می‌زنم ولی اگر فیفا هم ایراد بگیرد حق دارد. تنها راه این است که فدراسیون را از شمول قانون خارج کنیم.

 

وی در خصوص درگیری دستیار کی‌روش با یکی از خبرنگاران بعد از بازی دوستانه با ترینیداد و توباگو گفت: به هر حال کی‌روش  و دستیارانش سوار بر فوتبال ایران هستند و در حال اجرای کاپیتولاسیون هستند.وقتی ارتباط بازیکنان تیم ملی با مردم و رسانه را قطع کردند همه چیز مشخص است.

 

دیدگاه‌ها