کد خبر : 1569825 | 28 آبان 1397 ساعت 15:19 | 34.4K بازدید | 0 دیدگاه

تا الان قانونی بر سر کار مانده‌ایم؛

تاج: هیچ جلسه و توافقی با اینفانتینو در تهران نداشتم

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال می گوید که تا حالا خودش و اعضای هیئت رئیسه قانونی به فعالیت خود ادامه داده اند و می خواهند استقلال فدراسیون را حفظ کنند.

تاج: هیچ جلسه و توافقی با اینفانتینو در تهران نداشتم

 

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تاج امروز در نشستی که با سردبیران روزنامه های ورزشی داشت، توضیحاتی در مورد ماجراهای مربوط به بازنشستگی خود و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ارائه داد، که در ادامه می خوانید.

 

 

نمی‌خواهم به اظهارات غرض‌ورزانه پاسخ دهم


در مورد اینکه می گویند طی این مدت جلساتی برگزار شده و صحبت هایی مطرح شده (جهت ادامه کار اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس فدراسیون فوتبال) ولی واقعا در این مدت هیچ درخواستی برای ماندن نداشته ام و با وزیر یا مجلس یا ارگان های دیگر هم درخواست جلسه در این مورد نداشته ام. الان هم که این صحبت ها مطرح می شود، نمی خواهم به اظهارات نادرست و غرض ورزانه برخی از افراد پاسخ بدهم.

 

 

همیشه خود را مکلف به پاسخگویی می دانم


واقعیت این است که خودمان را همواره مکلف به پاسخگویی به مردم می دانستیم و می دانیم. برخی از آدم های محترم مثل نمایندگان مجلس و اهالی فوتبال سوالی در مورد بازنشستگی در فدراسیون فوتبال برایشان پیش آمده است. قبل از هر چیز باید از همراهی صمیمانه رسانه ها در این خصوص تشکر کنم و از نظرات دلسوزانه جامعه فوتبال هم تشکر می کنم و توضیح می دهم که ماجرا از چه قرار است.

 


تلاش پیاده کردن الزامات اساسنامه بوده نه لابی !


تلاش هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال طی این مدت بر این بوده که مبادی قانونگذاری را با موضوع اساس نامه فدراسیون فوتبال و الزاماتی که دارد، آشنا کند و این کار معنی اش لابی نیست، چون در انتهای این مصاحبه خواهید فهمید که منظور چه بوده است.

 

 

شخص مهدی تاج اصلا مطرح نیست


به هر حال باید بدانیم که فوتبال چه وضعیتی دارد؛ اینکه دولتی است یا خصوصی و اینکه این موضوع چه شرایطی برای ما رقم می زند. موردی که می خواهم تیتر همه این بحث ها باشد، اینکه موضوع مهدی تاج نیست؛ موضوع اصلی راجع به حفاظت از کیان فوتبال کشور و حفظ الزامات مربوطه است و شخص مهدی تاج مطرح نیست.

 

 

هیچ وقت قانون گریز نبوده ایم


ما هیچ گونه قانون گریزی در هیئت رئیسه فدارسیون فوتبال نداریم و هیچ فرد یا نهادی هم بالاتر از قانون نیست و اگر این موضوع رعایت نشود، اصلا خوب نیست. سرلوحه کار ما را هم قانون تشکیل می دهد.

 


می خواهم فدراسیون و فوتبال ثبات داشته باشد


اگر هم تا الان ماندیم ( امروز می گفتند تا 15 آذر و حالا می گویند تا 6 آذر) به این دلیل است که بی ثباتی اصلا به نفع فوتبال نیست و همیشه گفته ام باید ثبات را حفظ کنیم تا روزی که هستیم، کار می کنیم، روزی که باید برویم هم می رویم.  الان مدام می گویند می روند یا نمی روند. لذا پس هیچ کار غیرقانونی در فدراسیون فوتبال صورت نگرفته و تاسف می خوردم برای عده ای که حرف های زیادی طی این مدت زده اند.

 

 

هیچ مکاتبه ای با اینفانتینو نداشته ام


هیچ کار غیرقانونی تا حالا در فدراسیون فوتبال انجام نشده و فوتبال را هم نگذاشته ایم بی ثبات شود؛ حتی ما پاسخ دبیر کل فیفا را هم که از ما سوال کرده بود، نداده ایم تا خدایی نکرده مشکلی پیش نیاید و صداقتمان را هم نشان دادیم. شاید کمیته المپیک مکاتبه کرده باشد ولی ما از طریق فدارسیون تاکنون هیچ مکاتبه ای با فیفا و شخص اینفانتینو و کنفدراسیون فوتبال آسیا نداشتیم.

 

 

نماینده مجلس اجازه انتشار فیلم را داد


انتشار فیلم مربوط به مصاحبه عادل فردوسی پور و جیانی اینفانتینو در اختیار خیلی ها بود ولی هیچ کس منتشر نکرد؛ یکی از نمایندگان (قاضی زاده نماینده ارومیه) اجازه انتشار این فیلم را داده اند و من اصلا در جریان نیستم.

 

 

به خاطر داماش 19 هزار فرانک سوئیس جریمه شدیم


اینفانتینو و فیفا همه مسائل فوتبال ما را رصد می‌کنند، مثلا در بحث داماش ما به آنها اعلام کردیم که این باشگاه ورشکست شده ولی آنها  فورا نامه زدند که پس این داماش که در جام حذفی بازی می‌کند با داماش قبلی چه فرقی دارد؟ بعد از این اتفاق هم سازمان لیگ را 19 هزار فرانک سوئیس جریمه کردند.

 

 

 

دیدگاه‌ها