کد خبر : 1575240 | 20 آذر 1397 ساعت 10:47 | 14.5K بازدید | 0 دیدگاه

هواداران لیورپول: سوءاستفاده اوبر از بازیهای آنفیلد

شرکت اوبر به دلیل افزایش شدید نرخ کرایه برای مسافرینی که در شهر لیورپول قصد رفتن به ورزشگاه آنفیلد با استفاده از ماشین‌های این شرکت را دارند، با انتقادهای گسترده مواجه شده.

هواداران لیورپول: سوءاستفاده اوبر از بازیهای آنفیلد

به گزارش "ورزش سه"،  روزنامه‌ی لیورپول اکو با انتشار گزارشی درباره‌ی شرکت تاکسیرانی اینترنتی اوبر مدعی شد که بعضی از راننده‌های این شرکت در زمان مواجه شدن با توریست‌های خارجی که برای تماشای بازی‌های لیورپول به شهر لیورپول آمده‌اند، در زمان انتقال آنها به استادیوم آنفیلد با نرخهای بسیار بالا و عجیب و غریب دست به کلاه‌برداری می‌زنند.

 

اما برخی راننده‌ها با اعتراض به گزارش این روزنامه گفتند با اینکه راننده‌هایی که دست به این اقدام می‌زنند باید مجازات شوند ولی سیاست شرکت اوبر برای افزایش ناگهانی کرایه در زمان‌های خاص، دست‌کمی از این اقدام راننده‌های خاطی ندارد. یکی از این راننده‌ها به خبرنگار روزنامه‌ی اکو نشان داد که چطور برنامه‌ی اوبر برای یک مسیر تقریباً 10 مایلی در شهر لیورپول، در زمان برگزاری بازی تیم محبوب و بزرگ شهر، کرایه‌ای 73 پوندی حساب می‌کند. در اسکرین‌شاتی که روزنامه‌ی اکو از صفحه‌ی اپ اوبر این راننده منتشر کرده به صراحت عنوان شده :" کرایه‌ها به دلیل بالا رفتن تقاضا با افزایش قابل ملاحظه روبرو شده است".

 

1362472

 

این در حالی است که سفری مشابه در زمانهای عادی چیزی بین 16 تا 22 پوند هزینه خواهد داشت. اما اوبر در واکنش می‌گوید همیشه در مورد سیاست افزایش قیمت‌هایش در ساعات مشخص شفاف عمل کرده و مدعی است به مشتریان حق انتخاب می‌دهد که کرایه‌های افزایش یافته را انتخاب کنند یا نه. اوبر در واکنش به این خبر در وبسایت خود نوشت:" گاهی اوقات افراد زیادی تقاضای سفر دارند ولی در خیابانها ماشین کافی برای رساندن همه‌ی آنها به مقصد وجود ندارد. در شرایط بالا رفتن شدید تقاضا، ممکن است کرایه‌ها افزایش یابد تا کسانی که واقعاً نیاز به سفر دارند بتوانند به ماشین دسترسی پیدا کنند".

 

1362473

 

پیش از این هم شهردار لیورپول جو اندرسون اعلام کرده بود از راننده‌های متخلف اوبر عصبانی است. شهردار لیورپول گفته بود که هر وقت لیورپول در آنفیلد بازی دارد عده‌ی زیادی از راننده‌های اوبر از نقاط دیگر انگلستان به لیورپول می‌آیند تا از کرایه‌های بالایی که در زمان مسابقات تیم لیورپول اعلام می‌شود استفاده کنند.

 

دیدگاه‌ها