کد خبر : 1575313 | 20 آذر 1397 ساعت 14:03 | 73.2K بازدید | 0 دیدگاه

بعد از سه ساعت جلسه با شیعی

مجید جلالی از پیکان جدا شد

مجید جلالی سرمربی تیم پیکان در جلسه ای که امروز برگزار شد به طور توافقی از این تیم کنار رفت و حالا پیکان با چهره جدید پا به نیم فصل دوم می گذارد.

مجید جلالی از پیکان جدا شد

به گزارش" ورزش سه" مجید جلالی سرمربی تیم پیکان بعد از سه فصل حضور در این باشگاه سرانجام امروز و در آخرین جلسه ای که با محمود شیعی مدیرعامل این باشگاه داشت به طور توافقی از این جدا شد.


امروز سومین جلسه مهم در باشگاه پیکان برگزار شد و نتیجه ای که از آن بیرون آمد جدایی توافقی مجید جلالی از پیکان بود. این مربی سه سال قبل و در لیگ شانزدهم هدایت پیکان را که تازه از لیگ یک به لیگ برتر آمده بود به عهده گرفت و در دوفصل این تیم را در رتبه ششم لیگ برتر نگه داشت. پیکان فصل گذشته در مقاطعی از فصل تا رده دوم جدول هم رسید اما چند نتیجه ضعیف در نهایت این تیم را از کسب سهمیه دور کرد. جلالی این فصل با پیکان بازی ها را خوب شروع کرد و بخش مهمی از نیم فصل اول را در میان تیم های بالای جدول حضور داشت اما شش شکست پیاپی عاقبت فضا را برای ادامه همکاری او و باشگاه پیکان عوض کرد.


جرقه هایی که شعله ور کرد


بعد از شکست پیکان برابر نساجی مصاحبه های شیعی و جلالی عاقبت منجر به تشکیل جلساتی شد که طی سه روز گذشته به طور مداوم برگزار می شد. آن شب پیکان فرصت های زیادی را از دست داد و مثلا اگر توپ تک به تک سامان نریمان جهان یا یکی از توپ های عیسی آل کثیر درون دروازه می رفت آن وقت شاید شرایط عوض می شد اما هیچکدام از این توپ ها وارد دروازه نشدند تا در دقایق پایانی یک توپ وارد دروازه پیکان شده و همه چیز عوض شود. آن شب و بعد از بازی مصاحبه شیعی مدیرعامل و سپس مجید جلالی نشان می داد که ممکن است این رابطه به جدایی بیانجامد.
 اولین جلسه روز شنبه برگزار شد و خبرهای ابتدایی حاکی از توافق طرفین برای ادامه کار بود اما هرچه زمان گذشت این خبر رنگ باخت و خبرهای دیگری شروع شد. اینکه باشگاه پیکان از جلالی خواسته که دستیارانش را تغییر بدهد خود یک نشانه و یک دلیل خوب می تواند برای پایان یک همکاری باشد. از طرفی جلالی نیز که از چند هفته قبل برخی از بازیکنان تیم را کنار گذاشته بود به باشگاه گفته بود که برای ادامه دادن خواهان کنار گذاشتن این بازیکنان است. با این وجود همانطور که گفته شد جلسه دیگری روز گذشته در باشگاه برگزار شد و همانطور که از قبل وعده داده شده بود همه در انتظار این بودند که برنامه های طرفین برای ادامه کار در نیم فصل دوم اعلام شود اما آن جلسه که شش ساعت به طول انجامید در نهایت خروجی قطعی نداشت و همه چیز به آخرین جلسه موکول شد.


پیکانشهر ؛ سه شنبه 20 آذر


مجید جلالی خسته از جلسات پیاپی روزهای اخیر امروز صبح پا به مهمترین قسمت جلسات گذاشت جلسه ای که در آن تکلیف ادامه همکاری او و تکلیف تیم پیکان برای نیم فصل دوم مشخص می شد. مربی 62 ساله پیکان ساعت 10 امروز پا به جلسه گذاشت و سه ساعت با محمود شیعی مدیرعامل پیکان و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مذاکره کرد. به نظر می رسید طرفین با کوتاه آمدن ازبرخی مواضع به نتایج جدیدی برای ادامه همکاری برسند اما خروجی این جلسه یک چیز بود؛ جلالی و پیکان به طور توافقی از هم جدا شدند تا پیکان نیم فصل دوم را با یک سرمربی جدید آغاز کند.

 

1362569


دو سال و نیم حضور در پیکان شهر


مجید جلالی در طول دو سال و نیم حضورش در پیکان 79 بازی را به عنوان سرمربی این تیم تجربه کرد. او 29 برد ، 29 باخت و 21 مساوی را در این مدت همراه پیکان به دست آورد. تیم پیکان با مربیگری او 93 گل زد و 91 گل نیز دریافت کرد. پیکان با این مربی با تجربه دو مقام ششم متوالی را کسب کرد.


جلالی از نظر آماری بهترین مربی تاریخ پیکان در لیگ برتر است. در حالی که بهترین رتبه پیکان مربوط به  دومین دوره لیگ برتر است که این تیم در رتبه پنجم قرار گرفت. او دو فصل پیاپی در رتبه ششم قرار گرفت و در حالی از این تیم کنار رفت که با وجود شش شکست پیاپی در رتبه هشتم جای گرفته است. او در حالی که در 9 بازی ابتدای فصل فقط یک شکست داشت و 4 برد و 4 تساوی به دست آورده بود از هفته دهم به مدت شش هفته شکست خورد. او در پیکان و در فصل گذشته رکورد جالبی را نیز گذاشت و در 7 بازی پیاپی با این تیم به پیروزی رسید و 21 امتیاز گرفت و باعث شد پیکان به رده دوم جدول برسد.


افتخارات جلالی


مجید جلالی در جوانی و در حالی که هنوز در خط حمله تیم وحدت بازی می کرد لباس مربیگری را پوشید. او در 21 سالگی وقتی هنوز عضو تیم بزرگسالان وحدت بود مربیگری را هم همزمان آغاز کرد اما از سال 65 به شکل رسمی سرمربی تیم بزرگسالان شدو 33 سال در سطح اول فوتبال ایران مربیگری کرد. قهرمانی با پاس تهران در دومین دوره لیگ برتر ، نایب قهرمانی با تیم ملی ایران در رقابت های ارتش های جهان، قهرمانی در جام حذفی ، قهرمانی در سوپرجام و ...بخشی از افتخارات او در دهه های اخیر به حساب می آیند. او در طی این سال ها در تیم های پاس تهران، صباباتری، قندی یزد، پاس تهران، استقلال اهواز، فولاد خوزستان، تراکتورسازی، سایپا و پیکان مربیگری کرده است.  او در مجموع در 387 بازی در لیگ برتر ایران روی نیمکت نشسته 165 برد، 102 شکست و  120 تساوی به دست آورد.

 

دیدگاه‌ها