کد خبر : 1575402 | 20 آذر 1397 ساعت 19:15 | 95.4K بازدید | 0 دیدگاه

جایزه از دست مسی و رونالدو خارج می شود؟

کفش طلا؛ ستاره ای گمنام یا همون همیشگی؟

شاید امسال و بر خلاف عرف، به جای بازیکنانی چون مسی و رونالدو، یک بازیکن گمنام برنده جایزه کفش طلا شود.

کفش طلا؛ ستاره ای گمنام یا همون همیشگی؟

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه معمولا بازیکنانی چون کیلیان امباپه، لیونل مسی، نیمار، ادینسون کاوانی، کریستیانو رونالدو و لوئیس سوارز از نامزدهای اصلی دریافت جایزه کفش طلا بوده اند، اما در سال جاری و تا اینجا نام بازیکنان گمنامی در صدر جدول این لیست به چشم می خورد و شاید امسال بعد از مدت ها بازیکنی غیرمنتظره فاتح جایزه کفش طلا شود.

 

 

1362641

 

در حال حاضر لیلیو از لیگ استونی با به ثمر رساندن 31 گل و کسب 31 امتیاز در صدر جدول رقابت کفش طلا قرار دارد و 7 نفر اول این لیست را بازیکنانی کم نام و نشان تشکیل می دهند؛ البته نباید فراموش کرد تعداد هفته های زیادی از لیگ های این تیم ها گذشته و احتمال دارد بازیکنان بزرگ در ادامه مسیر خود را به رتبه های بالای جدول برسانند.

 

اولین بازیکن بزرگ حاضر در لیست کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی پاری سن ژرمن است که با زدن 12 گل و ضریب 2، رتبه هشتم جدول را به خود اختصاص داده و ستاره هایی چون نیمار و لیونل مسی نیز با زدن 11 گل و کسب 22 امتیاز در رتبه سیزدهم جدول قرار دارند.

 

پاکو آلکاسر، گلزن تازه وارد دورتموند با 10 گل و 20 امتیاز در کنار ستاره هایی چون کریستیانو رونالدو، چیرو ایموبیله، محمد صلاح، ادینسون کاوانی و لوییس سوارز در رتبه 24 این رده بندی قرار دارند اما مطابق انتظار این ستاره های بزرگ در هفته های آتی با درخشش و باز کردن دروازه رقبا می توانند خود را به رتبه های بالای جدول برسانند.

 

1362642

 

امتیازدهی رده بندی کفش طلا بدین گونه است که گلزنی در پنج لیگ اصلی (اسپانیا، انگلیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا) شامل دو امتیاز بوده و 1.5 امتیاز برای هر گل برای بازیکنان شاغل در لیگ کشورهایی با رتبه بین 6 تا 22 در رده بندی یوفا در نظر گرفته شده است و برای دیگر لیگ ها نیز هر گل به منزله تنها یک امتیاز است.

 

در سالهای اخیر بازیکنانی چون لیونل مسی، کریستیانو رونالدو البته لویس سوارز از برندگان جایزه کفش طلا بوده اند و امسال نیز با توجه به شروع خوب این بازیکنان انتظار می رود در روزهای پایانی شاهد حضور آنها در رتبه های بالای جدول بهترین گلزنان فصل قاره سبز باشیم.

 

1362643

دیدگاه‌ها