کد خبر : 1592566 | 29 بهمن 1397 ساعت 14:52 | 7.3K بازدید | 0 دیدگاه

اعتراض مورینیو 45 هزارپوند اعتراض ایرانی ها 5 میلیون

عسگری: برخورد نشود داوری ها جنجالی تر می شود

هرچه مسابقات لیگ برتر به هفته های پایانی نزدیک می شود با توجه به سطح اعتراضاتی که تا امروز وجود دارد قضاوت مسابقات بیش از پیش مشکل خواهد شد.

عسگری: برخورد نشود داوری ها جنجالی تر می شود

 

به گزارش" ورزش سه" مسابقات هفته هجدهم مثل هفته های گذشته لیگ برتر هفته ای پر از اعتراضات جدی به داوری ها بود. انتشار بیانیه های مختلف از سوی تیم ها قبل و بعد از مسابقات و اعتراض های تند و خارج از عرف به داوران و نحوه قضاوت ها باعث شد که هفته هجدهم نیز یک هفته جنجالی از این نظر باشد.

حسین عسگری رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال و عضو کمیته سه نفره آنالیز مسابقات این کمیته، درباره قضاوت های داوران در لیگ هجدهم گفت:« ببینید باید بگویم وضعیت داوری ها در حال حاضر در فوتبال ایران مثل گذشته نیست  هم از نظر برخورد با اعتراض ها توسط خود داوران و چه از نظر برخورد کمیته انضباطی با این اعتراض ها که کاملا خارج از قواعد و عرف فوتبال است. متاسفانه امروز اعتراض تیم ها تبدیل به اتهام و افترا شده است. وقتی می گویند "داور سر ما را برید" درواقع دارند از اراده ای برای این موضوع حرف می زنند که بار حقوقی دارد اما هیچگونه برخوردی از سوی فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی نمی شود.»


او افزود:« این اعتراض ها و اتهام هایی که هیچ برخوردی با آن ها نمی شود اعتماد به نفس داوران را پایین آورده و باعث می شود قضاوت هایشان متزلزل شود. آنچه ما در آنالیز داوری ها متوجه شدیم اینکه ریشه اشتباهاتی که در قضاوت ها رخ می دهد فنی نیست و همه چیز به خاطر این است که تمرکز داوران را به هم می ریزند.»


عسگری در ادامه گفت:« اگر به این معضل در فوتبال ما توجه نشود شک نکنید شرایط از نظر داوری روز به روز بدتر خواهد شد. یک مقداری هم البته به خود داورها مربوط می شود. نه در این فصل خاص که چند سالی است داوران با اعتراض های درون زمین برخورد قاطعانه نمی کنند و این باعث به وجود آمدن این مشکلات شده است.»


رئیس سابق کمیته داوران درباره عدم برخورد کمیته انضباطی با حجم وسیع اعتراض ها گفت:« آئین نامه کمیته انضباطی به صراحت می گوید که هیچ یک از اعضای تیم ها مجاز نیستند قبل و بعد از مسابقه راجع به عملکرد داوری صحبت کنند. اما در فوتبال ما بدترین اتهام ها را به داور می زنند و نه تنها برخوردی با آن ها نمی شود بلکه موجب تشویش و نگرانی داورها می شود. در نیم فصل اول اشتباهاتی از برخی از داوران دیدیم که حتی یک فرد معمولی که داور هم نیست آن را می فهمید، اما چطور یک داور آن را نمی فهمد؟! این فقط به خاطر عدم تمرکزی است که داور دارد، این اعتراض ها آنقدر روحیه داوران را به هم می ریزد که حتی گاهی چنین صحنه هایی را هم نمی توانند تشخیص دهند.»


عسگری همچنین اضافه کرد:« فیفا و ای اف سی برای بالابردن حرمت کارت های زرد و قرمز آمدند جریمه تعیین کردند و مثلا اگر بازیکنی شبیه سازی کند 3 هزاردلار و یا اعتراض کند 5 هزاردلار باید جریمه شود اما در فوتبال ایران برعکس، یک بازیکن با گرفتن چهار کارت زرد از بازی محروم می شود و این یعنی اعتبار آن را پایین آورده اند.  مسئولان باید بدانند اگر قوانین را با جدیت اجرا کنند آن وقت داورها هم می توانند با آرامش و بهتر قضاوت کنند.»


او در ادامه گفت:« در فوتبال انگلستان که ما قوانین تعداد کارت زردها را از آن برداشتیم ژوزه مورینیو با خاطر اعتراض 45 هزارپوند جریمه شد اما در فوتبال ایران بازیکن یا مربی که افترا زده و توهین کرده را 5 میلیون تومان نهایتا جریمه می کنند.» عسگری با اشاره به اینکه هر چه می گذرد شرایط داوری ها سخت تر می شود گفت:« متاسفانه هر چه به هفته های پایانی نزدیک می شویم وضعیت بدتر می شود و اگر اینگونه پیش برود روزهای سخت و پر از جنجالی پیش رو خواهیم داشت چرا که در هفته های آینده تیم ها با هدف قهرمانی و فرار از سقوط می جنگند. اگر فدراسیون برخورد قاطع و محکمی با اعتراض ها نکند و پشت داوران نایستد قطعا جنجال ها و اعتراض ها در هفته های آینده بدتر هم خواهد شد.»

دیدگاه‌ها