کد خبر : 1599422 | 26 اسفند 1397 ساعت 10:31 | 18.5K بازدید | 0 دیدگاه

تیم ملی اگر به فینال می‌رفت، قطر را می‌برد

سلطانی‌فر: ورزش ایران دو وزیر دارد!

وزیر ورزش گفت: در ۲ ماه اخیر ۱۴ سفر به استان ها داشتم و شاید بیش از همه اعضای دولت من سفر می کنم.

سلطانی‌فر: ورزش ایران دو وزیر دارد!

به گزارش "ورزش سه"، مسعود سلطانی فر در آخرین روزهای سال ۹۷ در جمع سردبیران رسانه های ورزشی اظهار داشت: از جمله مواردی که در سال ۹۷ فکر می کردم باید روی آن متمرکز شویم، یکی تکمیل پروژه های نیمه تمام بود که با وجود محدودیت هایی موجود با نظارت و مدیریت بیشتر بیش از آنچه که هدفگذاری کرده بودیم، به هدفمان در این بخش رسیدیم. سال ۹۷ از نظر تکمیل پروژه های عمرانی سال موفقی بود. ما هدفگذاری کرده بودیم نزدیک ۵۰۰ پروژه ریز و درشت را در سراسر کشور به بهره برداری برسانیم که این تعداد به ۷۰۰ رسید. فکر می کنم ۴، ۵ پروژه ای که امروز بهره برداری می کنیم. در ۲ ماه اخیر ۱۴ سفر به استان ها داشتم و شاید بیش از همه اعضای دولت من سفر می کنم. تصورم هم این است که این حضورم موثر است و باعث ایجاد تحرک می شود. جلسات خیلی خوبی در این ۲ ماه در استان های مختلف داشتیم و حرف های جوانان را هم شنیدیم. همین روند را در سال ۹۸ هم ادامه خواهیم داد.


اگر بخواهیم، می توانیم؛ اما در انتخابات فدراسیون‌ها دخالت نمی‌کنیم


بخش دیگر کار ما در سال ۹۷ ساماندهی به وضعیت فدراسیون های ورزشی و همچنین برگزاری سریع انتخابات فدراسیون ها بود؛ به ویژه ۱۰، ۱۱ فدراسیونی که به واسطه قانون منع به کارگیری بازنشستگان مجبور بودیم کارهایشان را سریع انجام دهیم. ما واقعا در هیچ انتخاباتی کاندیدایی نداشتیم. شرایط انتخابات شکلی است که همه می توانند ثبت نام کنند و اگر صلاحیتشان مورد تایید قرار گرفت، می توانند تا لحظه آخر باشند. ما اگر واقعا بخواهیم دخالت کنیم، می توانیم تاثیرگذار باشیم، اما فکر می کنیم که ما باید برای ورزش کشور پدری کنیم. اگر قرار باشد من در انتخاباتی از طریق مدیرکل استانی از فلان کاندیدا حمایت کنم، درست نیست. همه انتخابات فدراسیون ها آزاد بوده است. ذات ورزش و انتخابات هم همین است. گاهی هم از دل همین انتخابات ترامپ بیرون می آید، اما بازهم انتخاب مردم است. 


من به هیچ کس نمی گویم کاندیدا نشو


من نمی توانم همه افرادی که می خواهند مرا ببینند را ملاقات کنم. گاهی اوقات از روی خجالت قبول می کنم چون ۱۰ نفر تماس می گیرند. بعدش هم که طرف را می بینم، می رود و می گوید که من ۱۰ دقیقه با وزیر بودم و بستم! هر کسی در هر رشته ای پیش من بیاید و بگوید می خواهم در انتخابات شرکت کنم، من می گویم خودت می دانی. به هیچ کس نمی گویم کاندیدا نشو! فردی ۲ هفته قبل پیش من آمده بود و می گفت ۲۲ استان رفتم. من هم پرسیدم فکر می کنی از این استان ها چند رای داری که گفت ۱۴، ۱۵. آخر سر که می خواست برود، من گفتم شما بعید است ۳، ۴ رای بیاوری! این هیات ها زرنگ شده اند و به همه قول می دهند، اما آخر به همان کسی که می خواهند رای می دهند. جالب اینکه آن فرد در انتخابات یک رای هم نیاورد!
 


نسل جدید مدیران ورزش وارد شدند


کار دیگری که باید انجام دهیم و خیلی هم مهم است، تغییر نسل مدیران و جوانگرایی در استان ها بود. خدا را شکر این روند خیلی خوب انجام شده و همین الان ۱۰ مدیرکل استان زیر ۴۰ سال سن دارند و برای اولین بار یک خانم مدیرکل شده است. در انتخابات فدراسیون ها هم افراد ۲۰، ۳۰ مانده رفتند. در همین انتخابات فدراسیون های اخیر نفراتی انتخاب شدند که میانگین سن آنها ۳۵ تا ۴۵ است. این ها نسل جدید مدیران ورزش هستند که اکثرا تحصیلکرده و قهرمان ملی به حساب می آیند.  


۸۰ درصد اماکن ورزشی سند نداشتند


مشکلات زیادی در ادارات کل استان ها داشتیم و داریم. ما حرکت سنگینی در مستندسازی املاک انجام دادیم. سال ۹۷ سال بسیار خوبی بود. ۷۰، ۸۰ درصد اماکن فاقد سند ملکی بود و ما در دعواهای حقوقی همیشه دچار مشکل می شدیم. این روند را ادامه خواهیم داد.


عزم جدی ما خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس در سال ۹۸ است


کار دیگری که انجام دادیم، ساماندهی ۲ باشگاه بزرگ فوتبال کشور بود. همه می دانند وضعیت ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس که حداقل ۵۰ میلیون نفر روی هم هوادار دارند، اصلا با سال قبل قابل مقایسه نیست. بلافاصله من به دولت رفتم و مجوز واگذاری را هم گرفتم. شکل واگذاری را مجلس روالی را مشخص کرده که من کمی اجرای آن مصوبه را در عمل مشکل می بینم. البته چون عزم جدی داریم که این خصوصی سازی در سال ۹۸ اتفاق بیفتد، امیدواریم سال سازمان خصوصی سازی بتواند این کار را انجام دهد.

 

1391382


قانون بازنشسته ها را با همدلی اجرا کردیم


در سال ۹۷ با وجود محدودیت ها نیازهای فدراسیون ها را برآورده کردیم. البته باید به سرعت سراغ استفاده از منابع غیردولتی برویم و اقتصاد ورزش را فعال کنیم. با تدبیری که صالحی امیری انجام داده و همکاری که داشتیم، بحث موزه ورزش را در هفته های اول سال ۹۸ افتتاح می کنیم. المپیاد استعدادهای ورزشی را بین ۴۰۰ هزار نفر نوجوان ۱۲ تا ۱۶ سال برگزار کردیم و از داخل این ها استعدادهای خوبی استخراج کردیم. امسال توانستیم قانون منع بکارگیری بازنشسته ها را با همدلی و برنامه اجرا کنیم؛ با اینکه سخت به نظر می رسید.


تیم ملی به فینال می رفت، قهرمان می شد


امسال نتایج خوبی در بازی های آسیایی و رقابت های دیگر به دست آوردیم. تیم ملی فوتبال هم می توانست در جام ملت ها قهرمان شود. اگر این تیم به فینال می رفت، سال ورزشی فوق العاده ای داشتیم. از نظر من اگر تیم ملی ایران به فینال می رفت، می توانست قطر را شکست دهد و قهرمان شود. 


ورزش ما ۲ وزیر دارد


با صالحی امیری به عنوان رییس کمیته ملی المپیک تعامل بسیار خوبی داریم. ما در تمام موارد با یکدیگر مشورت می کنیم. از نظر من ورزش ما ۲ وزیر دارد و صالحی امیری هم در کنار من حضور دارد.

دیدگاه‌ها