کد خبر : 1601626 | 11 فروردين 1398 ساعت 14:54 | 62.3K بازدید | 0 دیدگاه

یارگیری منطقی پرسپولیس در محوطه جریمه

راز دفع کرنرهای جادویی پاتوسی در دربی (عکس)

باید یکی از راه‌های موفقیت پرسپولیس در دربی را دفاع تیمی مناسب در هنگام ضربات ایستگاهی و کرنر استقلال بدانیم. ضرباتی که در نیم فصل دوم نقطه قوت شاگردان شفر بوده است.

به گزارش "ورزش سه" پرسپولیس دقیقا از همان نقطه ای به استقلال ضربه زد که نقطه قوت شاگردان شفر در نیم فصل دوم محسوب می‌شد. استفاده به موقع و مناسب از ضربات ایستگاهی و کرنر به دست آمده که تاکتیک اصلی را برای رسیدن به دروازه حریفان مشخص می‌کرد. نکته قابل توجه این است که سرخپوشان پایتخت در این بازی تنها دو کرنر بر روی دروازه رحمتی ارسال کردند که یکی از آنها در دقیقه ۲۰ تبدیل به گل شد و سه امتیاز شیرین و حساس را به حساب شاگردان برانکو واریز کرد.


البته در این میان باید دفاع تیمی و مناسب پرسپولیس در هنگام کرنرها و ضربات ایستگاهی استقلال را یکی از عوامل موفقیت آن ها در این دربی حساس بدانیم. سرخپوشان به خوبی کرنر های پاتوسی را آنالیز کرده بودند و می دانستند او بیشتر هدف هایش بر روی تیر اول است. درست همین هم شد و در نیمه اول او توانست موقعیتی برای منشا به دست آورد که ضربه سر این بازیکن در اختیار بیرانوند قرار گرفت و باید این موقعیت را تنها اشتباه مدافعان پرسپولیس در هنگام ضربات کرنر بدانیم.


استقلال در این مسابقه دوازده کرنر بر روی دروازه بیرانوند ارسال کرد که سهم عمده آن در نیمه دوم بود.  پرسپولیسی ها با توجه به آنالیزی که داشتند تراکم زیادی به خصوص نزدیک به تیر اول ایجاد می‌کردند و با یارگیری نفر به نفر نزدیک به ۱۰ کرنر پاتوسی که تبحر خاصی در این تاکتیک دارد را بالاتر از مهاجمان استقلال خنثی و دفع کردند.


این هافبک آفریقایی برای دور زدن این شیوه دفاعی پرسپولیس می‌توانست ضربات خود را به تیر دورتر ارسال کند تا بتواند نتیجه بگیرد. اما تنها یک بار و آن هم در دقایق پایانی مسابقه این کار را انجام داد که اگر توپ بر سر یک از بازیکنان استقلال می نشست، می توانست موقعیت خطرناکی برای آن‌ها ایجاد کند.


به همین دلیل نباید به راحتی از آنالیز خوب پرسپولیس بر روی کرنر های پاتوسی و همچنین دفاع منطقی و بدون نقص آن‌ها در این جدال حساس گذشت و باید آن را یکی از دلایل برتری سرخپوشان دانست.

 

 

دیدگاه‌ها