کد خبر : 1657150 | 30 آذر 1398 ساعت 11:52 | 4.3K بازدید | 0 دیدگاه

میزبانی شایسته مسابقات کشتی باشگاه¬های جهان

خراسان شمالی می خواهد یک قطب جدید ورزشی باشد

اگر مانعی همچون لغو مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در مسیر تعاملات بین‌المللی کشورمان ایجاد شود، دیپلماسی ورزشی باز هم از حرکت نمی‌ایستد تا مسابقات کشتی جام باشگاه‌های جهان در بجنورد برگزار شود.

خراسان شمالی می خواهد یک قطب جدید ورزشی باشد

به گزارش "ورزش سه"، خراسان شمالی میزبانی ستارگان کشتی ایران که ستارگان طلایی جهانی هستند و چهره های برتر و مطرح کشتی دنیا از کشورهای دیگر را بر عهده گرفته تا توانمندی و کارآمدی خود را برای برگزاری مسابقات بین المللی در این سطح بالا را به نمایش بگذارد.


حدود 15 سال از ایجاد استان خراسان شمالی می‌گذرد و این استان طی این مدت، با وجود مسایل فراوان پیش پای کشور در بخش تحریم ها و عدم تخصیص بودجه های لازم، توانسته زیرساخت های مناسبی در بخش ورزشگاه، سالن ورزشی و زیرساخت های اسکان در سطوح نسبتا بالا و استاندارد ایجاد کند و در بخش مدیریت منابع انسانی و رسانه ای نیز کارنامه بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته و تلاش دارد در اولین میزبانی مسابقات بین المللی در این سطح که در تقویم فیلا هم گنجانده شده بود، این کارآمدی و توانمندی را به بروز و ظهور برساند.

 

1462389


حضور بزرگان کشتی نظیر محمد بنا، علیرضا دبیر، حسن یزدانی، برداران گرایی، علیرضا کریمی، پرویز هادی و سایر قهرمانانی که به گفته محمد بنا چهره های اصلی کشتی ما در دوره حاضر هستند در بجنورد و حضور رسانه های مرجع کشور و میزبانی شایسته از آنها بزرگترین مزیت و برندسازی برای خراسان شمالی بود.


بی تردید، این تجربه گرانسنگ و ویژه ای برای خراسان شمالی بود تا هم برند "بجنورد" را در سطح اول ورزش کشور و میزبانی از رویدادهای بین المللی تثبیت کند و هم باعث معرفی بیشتر استعدادهای فراوانی شود که نمایندگان آنها امروز در سطوح جهانی و بین المللی در مرکز توجهات قرار دارند؛ علی‌اصغر مجرد، علی شفیعی و پوریا یلی تنها سه نماد و نمونه از استعدادهای این استان هستند که در تیم ملی والیبال ایران خوش می درخشند.

 

1462390


 حضور سه بازیکن به طور همزمان از استان کوچکی همچون خراسان شمالی نشان می دهد که جوشش این استعدادها و ظهور آنها در بالاترین استانداردهای جهانی این سزاواری و پتانسیل ویژه را برای این استان فراهم کرده تا مسئولان ورزش کشور، در بخش تخصیص بودجه‌های مناسب و متناسب در جهت شناسایی و پرورش بیشتر این استعدادها  بهتر و موثرتر و متوازن‌تر عمل کنند.


 احسان پهلوان و میلاد جعفری هم دو فوتبالیست خوب اهل خراسان شمالی هستند که در لیگ برتر نمایش‌های درخشانی داشته اند و به شدت مورد توجه بوده‌اند. در این مسیر، تیم فوتبال اترک خراسان شمالی نیز با مربیگری یک چهره مطرح و محبوب همچون فیروز کریمی در مسابقات لیگ دسته اول کشور شرکت دارد که این امید را در دل جوانان مستعد فوتبال استان فراهم خواهد آورد تا در مسیر موفقیت و حضور در بالاترین سطوح فوتبال کشور، بر تلاش خود بیفزایند. حضور حمید عزیزی یکی دیگر از فرزندان خراسان شمالی در رأس فدراسیون گلف چمهوری اسلامی نیز این نوید را برای توسعه و تمرکز بر ایجاد زیرساخت های متناسب در این استان زیبا و سرسبز و پر از ظرفیت فراهم می کند. استان خراسان شمالی که در مسیر جنگل گلستان به مشهد مقدس قرار دارد، سرزمینی سرسبز، حاصلخیز و دارای مختصات بسیار مناسبی از لحاظ توپوگرافی و جغرافیایی برای توسعه ورزش هایی همچون گلف و تبدیل به یک قطب بین‌المللی در منطقه و توسعه گردشگری در این منطقه بسیار خوش آب و هوا و زیباست.

 

1462391


اینها تنها گوشه‌ای از حضور موثر و موفق خراسان شمالی در سطح ورزش کشور و دنیاست؛ در این امتداد، حضور کوروش خسرویار در بالاترین سطوح مدیریتی فدراسیون جهانی کوراش و حضور ورزشکاران خراسان شمالی در بالاترین سطوح ملی و بین المللی در کشتی و رشته‌های رزمی و... نیز نمودهای دیگری از این حضور برجسته است.


این توجه به برند "بجنورد" و "خراسان شمالی" از طریق دیپلماسی ورزشی یکی از راهبردهای توسعه‌ای محمدعلی شجاعی استاندار این خطه است و این راهبرد توسعه ای یک فرصت مناسب برای شهری است که بعضا با "بیرجند"، "بروجرد" یا "بروجن" اشتباه گرفته می شود.


مجید رئوفی/ پژوهشگر توسعه

دیدگاه‌ها